6 maal mono combineren tot surround

Pagina: 1
Acties:

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Ik heb gezocht, maar kon er niets over vinden. Misschien is het wel heel raar wat ik wil, maar ik wil dus 6 mono audio bestanden (wav) combineren tot 1 surround bestand. Het resulterende bestand moet zeskanaals wav, 5.1 ac3 wav of 5.1 ac3 zijn.

Ik heb gekeken naar besweet en headac3e, maar die kunnen beide alleen het omgekeerde, het uit elkaar halen. Ik vind dit erg raar, want het zou ook wel leuk zijn om het weer in elkaar te kunnen zetten.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12 15:11
sonicfoundry heeft een aantal progjes voor dit soort dingen, volgens mij heet het 'soft-encode'.

hoe kom je eigenlijk aan 6 losse streams? en hoe weet je of die precies goed sync lopen?

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Ik kom aan 6 losse streams door ze gewoon los te maken. (Ik heb geen editor die zeskanaals geluid ondersteunt.) Het gaat maar om 20 seconden geluid, dus dat is best los te doen.

Overigens zou ik er ook aan kunnen komen door een ac3 uit elkaar te halen met headac3e en de ac3 dan weg te gooien. Dan zou ik met hetzelfde probleem zitten en daarom leek het me wel dat er een tooltje voor was.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-12 17:35

Mad_Demon

de dokter

ik zag een gisteren wel een programmatje hier op GoT die van losse wave een DTS stream kon maken, vreemd genoeg kan ik het topic niet meer vinden :?

[ Voor 25% gewijzigd door Mad_Demon op 03-12-2003 16:32 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Mad_Demon schreef op 03 december 2003 @ 16:27:
ik zag een gisteren wel een programmatje hier op GoT die van losse wave een DTS stream kon maken, vreemd genoeg kan ik het topic niet meer vinden :?
Ja, surcode. Maar dan zit ik dus met een 5.1 dts wav die ik niet meer naar iets anders kan converteren met de tools die ik momenteel bezit.

Het makkelijkst lijkt mij gewoon om naar 6-kanaals wav te converteren. Lijkt me niet zo heel moeilijk overigens.