[BitTorrent] shell , rh9 , probs ,vraag

Pagina: 1
Acties:

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 22:27
hoi mede tweakers :)

ik had een vraag ik heb nu thuis dus wel vaker een seeder / BitTorrent download client draaien

dit omdat ik mappen die ik maak met een vrienden groep uit america deel wij downloaden net als de andere licht te slapen :)

maar nu is dus mijn vraag is het mogelijk om BitTorrent onder linux shell te laten werken ?

ik heb de search hier gebruikt maar het mocht niet baten en nu heb ik op de BitTorrent site gekeken ( http://www.bitconjurer.org/BitTorrent ) en daar staat alleen deze : Red Hat package maar die heb ik dus een van gedownload en rpm -i gedaan maar daarna niets ? ik weet niet eens waar hij die geinstalled heeft

maar ja mijn vraag is er dus een shell client voor BitTorrent ?

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

redpen schreef op 03 december 2003 @ 10:48:
ik heb de search hier gebruikt maar het mocht niet baten en nu heb ik op de BitTorrent site gekeken ( http://www.bitconjurer.org/BitTorrent ) en daar staat alleen deze : Red Hat package maar die heb ik dus een van gedownload en rpm -i gedaan maar daarna niets ? ik weet niet eens waar hij die geinstalled heeft

maar ja mijn vraag is er dus een shell client voor BitTorrent ?
Programma's worden meestal geinstalleerd in /usr/bin/ zo ook met bittorent, ik heb het hier onder gentoo, dat is geloof ik precies hetzelfde wat jij net hebt geinstalleerd.

Het is in python geschreven, dus deze files kan je herkennen aan de extensie .py
Hieronder heb ik even een lijstje gemaakt van de files die bij mij geinstalleerd zijn, ik heb het zelf eigenlijk nog nooit gebruikt dus je zult zelf even readme's moeten checken over hoe het precies werkt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
btcompletedir.py
btcompletedirgui.py
btdownloadcurses.py
btdownloadgui.py
btdownloadheadless.py
btdownloadheadless.py
btdownloadlibrary.py
btlaunchmany.py
btlaunchmanycurses.py
btmakemetafile.py
btmakemetafile.pyc
btreannounce.py
btrename.py
btshowmetainfo.py
bttest.py
bttrack.py
bttrack.pyc

Heb wel een voorbeeldje gevonden, misschien helpt het je, komt uit de README.txt die bij mij in /usr/share/doc/bittorent-3.2.1b-r4 staat. Het gaat over hoe je moet beginnen om een bittorent file te sharen, en downloaden staat er geloof ik ook tussen.

code:
1
2
3
4
5
6
6) start a downloader as a resume on the complete file

You have to run a downloader which already has the complete file,
so new downloaders have a place to get it from. Here's an example -

./btdownloadheadless.py --url http://my.server/myfile.torrent --saveas myfile.ext

Sorry dat ik niet echt weet hoe bittorrent werkt, maar ik hoop dat ik je hiermee op weg heb geholpen :) Er zijn vast nog meer bittorrent users hier op got die je beter kunnen helpen.

• redpen
ja je hebt gelijk VET :D

./btdownloadheadless.py is het commando wat je in de map waar de files staan moet uitvoeren gevolgt door het bestand wat je wilt downloaden en hij download het dan :)

thnx :)

hmm een prob nog :(
als ik hem dus wil door laten gaan als ik de shell sluit en dus een proces ervan maak door er & achter te zetten stopt die zodra ik een commando intype of iets dergelijks

[ Voor 33% gewijzigd door redpen op 03-12-2003 11:42 ]

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
hmm een prob nog :(
als ik hem dus wil door laten gaan als ik de shell sluit en dus een proces ervan maak door er & achter te zetten stopt die zodra ik een commando intype of iets dergelijks
Gebruik dan screen (man screen)

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Ben toch in een behulpzame bui dus kzal het even verder uitleggen ;)

doe screen ./btdownloadheadless.py argumenten
dan ctrl a ctrl d

als je het dan weer wilt oproemen tik je in: screen -r

:)

[ Voor 11% gewijzigd door MM- op 03-12-2003 12:00 ]

• redpen
ja maar dat is het probleem niet helemaal het is namelijk dat ik nu via stage thuis via putty ( ssh ) dat programma opstart en dat ik dus als ik het venster sluit dat programma ook laat stoppen

en normaal deed ik dus gewoon & erachter en hij blijft doorgaan maar werkt dat wat jij zegt dan ook zo ?

ps nog een klein vraagje hoe kan ik die upload limit aan zetten want ik download nu ook wat mods maar als ik download ben ik met 9 aan het uploaden en 5 downloaden oftewel hoe meer ik upload hoe lager me download wordt ( esset kabel 15 kb up)

er staat wel

--max_upload_rate <arg>
maximum kB/s to upload at, 0 means no limit
(defaults to 0)

maar hoe vul je dat dan in ??

bijv zo ?? ./btdownloadheadless.py blabla.torent --max_upload_Rate 5 ?

als ik dat doe krijg ik

ERROR:
error: Too many args - 0 max.
run with no args for parameter explanations

[ Voor 58% gewijzigd door redpen op 03-12-2003 12:11 ]

• redpen
dit topic kan dicht van mij uit :)

mijn vragen zijn meer dan genoeg beantwoord :)

ps het laaste

btdownloadheadless.py --display_interval 15 --download_slice_size 65456 --max_uploads 7 --max_slice_length 65500 --url $1

dus gewoon --url en dan het bestand dan werkt het :)

Verwijderd

Voor meerdere torrents is het imo handig om btlaunchmanycurses.py of btlaunchmany.py te gebruiken. Deze ''seed/leeched'' alle .torrent files in de opgegeven directory. Voor de mogelijke argumenten het programma zonder argumenten draaien (dezelfde mogelijkheden als met btdownloadheadless.py).

Deze draaien in een screen en je bent all set want dmv allemaal screen sessies individuele .torrent's wordt het er niet overzichtelijker op. Misschien een oplossing voor later. Bekijk ook de andere torrent programmatjes van BitTorrent 'ns!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 10:01

hbokh

Unox: the worst OS!

Misschien wat off-topic, maar ik post het toch:

Azureus is a java bittorrent client.
http://azureus.sourceforge.net/

This is my sick nature.

Pagina: 1