Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???
Verwijderd
volgens mij niet... Je kan een MSI meestal als een zipje uitpakken....
Anders ff in de documentatie van wise kijken... want ook de installer zal het moeten ondersteunen een pasword te vrage... doet deze dat niet dan houd het op...
Anders ff in de documentatie van wise kijken... want ook de installer zal het moeten ondersteunen een pasword te vrage... doet deze dat niet dan houd het op...
Ben er zelf ook bang voor, maar je kan het altijd vragen...toch?
Het enige wat ik me kan voorstellen dat je de scripts kan encrypten.
Op google kan ik niets vinden.
Wanneer ik een versie van winzip download is het tegenwoordig ook al een MSI pakket, en die kan ik gewoon openen en editten....
Vind het toch raar
Het enige wat ik me kan voorstellen dat je de scripts kan encrypten.
Op google kan ik niets vinden.
Wanneer ik een versie van winzip download is het tegenwoordig ook al een MSI pakket, en die kan ik gewoon openen en editten....
Vind het toch raar
Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???
Encryptie heeft geen enkele zin. Als je het pakketje uberhaupt kunt lezen (noodzakelijk om het te kunnen installeren) dan kun je het pakket ook gewoon uitpakken, de inhoud editen, en er dan weer een nieuw MSI pakketje van maken.
Zelfs met Wise/InstallShield/whatever pakketjes kun je de software nog gewoon installeren en er dan achteraf nog een MSI van maken. Die methode wordt veel gebruikt in bedrijven om niet-MSI pakketjes geschikt te maken voor deployment binnen het bedrijf.
Zelfs met Wise/InstallShield/whatever pakketjes kun je de software nog gewoon installeren en er dan achteraf nog een MSI van maken. Die methode wordt veel gebruikt in bedrijven om niet-MSI pakketjes geschikt te maken voor deployment binnen het bedrijf.
Verwijderd
Wat eventueel een oplossing kan zijn maar ik weet niet of dat ook met wise kan hem naar een exe te compileren dit kan met installshield wel.
Maar zoals downtime ook al aangaf kan je dit ook weer captureren.
Maar zoals downtime ook al aangaf kan je dit ook weer captureren.
Omzetten naar exe is geen optie, aangezien het gebruikt gaat worden voor software distributie in active directory. Deze vereist MSI. Kan ook met ZAP files, maar dat wil ik niet.
MSI capturen, zoals aangegeven wordt, werkt met Wise niet, dus ik zou graag horen hoe je dat dan voor elkaar hebt gekregen. Je kan hem alleen editten, en dat is nou net wat ik wil beveiligen!
Reden: het heeft me aan paar dagen gekost om dit pakket (lees exe) te ver'wise'n naar msi.
MSI capturen, zoals aangegeven wordt, werkt met Wise niet, dus ik zou graag horen hoe je dat dan voor elkaar hebt gekregen. Je kan hem alleen editten, en dat is nou net wat ik wil beveiligen!
Reden: het heeft me aan paar dagen gekost om dit pakket (lees exe) te ver'wise'n naar msi.
Verwijderd
Ik zelf gebruik admin studio 5 van installshield en in het verleden ok wel sms installer.
Maar wat is het probleem als iemand de MSI bekijkt? Hierin staan toch alleen maar de files die lokaal komen te staan en de registry keys die het pakket aanmaakt.
Maar wat is het probleem als iemand de MSI bekijkt? Hierin staan toch alleen maar de files die lokaal komen te staan en de registry keys die het pakket aanmaakt.
Nou, de kunst om het zo te verpakken in een MSI script dat je geen blue screen krijgt en dat het ook nog werkt? Dat was een paar dagen werk. Maar als het eenmaal werkt, dan zijn toekomstige wijzigingen/updates de kunst niet meer...
Pagina: 1