Apache virtuele hosts

Pagina: 1
Acties:

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 22:25
Ik heb hier een debian server draaien met standaard dingen (php,mysql,apahe,proftpd) in mijn intranet luisterd hij naar de naam uwaga, dus uwaga in mijn brouwser typen en in kom op zijn webserver terecht. nu zou ik graag willen dat ik ook bv, dos.uwaga of site1.uwaga kan gebruiken. volgens mij moet ik dan gebruik maken van virtuele servers.

wanneer ik het volgende in vul in mijn httpd.conf

<VirtualHost *>
ServerName dos.uwaga
DocumentRoot /var/www/dos
</VirtualHost>

en apache herstart of zelf het hele systeem herstart, dan werkt mijn hele apache niet meer.

kan iemand mij even beetje opweg helpen...

en nog een vraagje. wanneer ik ergens een domein-naam aanvraag, en deze door laat linken naar mijn ip. is het dan ook mogelijk om van deze virtuele hosts aan te maken op dat aangevraagde domein.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mja, hier is opzich wel genoeg over te vinden hoor..

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:34
GoVegan schreef op 03 december 2003 @ 10:31:
en nog een vraagje. wanneer ik ergens een domein-naam aanvraag, en deze door laat linken naar mijn ip. is het dan ook mogelijk om van deze virtuele hosts aan te maken op dat aangevraagde domein.
Ja, dit is mogelijk.

Verder zou ik eerst je config even testen door "apachectl configtest <enter>" op de console te geven. :)

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 22:25
MetHod schreef op 03 december 2003 @ 10:40:
[...]

Ja, dit is mogelijk.

Verder zou ik eerst je config even testen door "apachectl configtest <enter>" op de console te geven. :)
ah dat is handig ja, dat kende ik nog niet. thanks

maar ik kom er nog niet uit. apache blijft nu wel draaien wanneer ik virtuele host aanmaak maar zogau ik dit heb gedaan en ik in mijn browser uwaga oproep, gaat hij zoeken richting uwaga.com. moet ik nu dns of iets op mijn server draaien?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> SA

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR