Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB mb connector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de HCC een intern cardreadertje gekocht van 1 of ander bokkiewokkie merk. Deze moet op een vrije USB connector worden aangesloten van het moederbord en met mijn domme hoofd kwam ik er achter dat ik dus niet meer heb.

Ik heb een (jawel) een Aldi-bak van Medion 2001, moederbord is een AsusTek (cuv4 nogwat) en daar zitten 4 USB poorten op. 2 Direct op het moederbord en 2 met een connectortje.

Mijn idee is om het draadje dat loopt van de 2 usb poorten naar het moederbord lichtjes te strippen en daar dan de draadjes op te solderen van de reader.

Mijn vraag is dan werkt het dan nog wel? Ik bedoel in plaats van 2 usb poortjes moet hij er dan dus drie aansturen of vernaggel ik dan de boel en trek hij dan te veel stroom als ik ze alle drie ga gebruiken.

Ergo: kan dit?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 09:22

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Je wil dus op 1 zo'n moederbord header 2 USB-poorten aansluiten? Dat zal op zich wel gaan, maar dan kan je die poorten waarschijnlijk niet tegelijk gebruiken..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je wilt dus die USB lijnen aftappen? 8)7 Dat gaat niet werken, je hebt hiervoor echt een hub nodig (zo'n ding kun je trouwens gewoon los kopen .. check pricewatch). Waarom maak je geen gebruik van een USB bracket, daar zijn die twee connectoren op het mobo dus voor :Y)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 03 december 2003 @ 10:31:
Je wilt dus die USB lijnen aftappen? 8)7 Dat gaat niet werken, je hebt hiervoor echt een hub nodig (zo'n ding kun je trouwens gewoon los kopen .. check pricewatch). Waarom maak je geen gebruik van een USB bracket, daar zijn die twee connectoren op het mobo dus voor :Y)
Inderdaad aftappen... Een bracket is toch geen optie? Ik heb maar 1 connector op het mobo. De andere twee poorten zijn direct op het mobo gebakken (Ik heb er dus 4 in totaal, 2 aan de voorkant en twee aan de achterkant. ) Dat betekent dat ik dus zoŽn hub intern moet hebben, binnen in de kast, die van 2 poorten 3 of 4 maakt.

Wat ik natuurlijk wel kan proberen is het kabeltje uit een van die USB poortjes aan de voorkant losmaken en vastmaken aan mijn cardreader. Dan heb ik 1 poort buiten werking gesteld en die moet ik dan maar weg werken ofzo :P

Kan dit wel? Ik zou het vreemd vinden wanneer dit niet kon, maar wie ben ik O-)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Met 1 poort buiten gebruik gesteld kan het ja.
(Maar laat je inderdaad niet verleiden om zowel het "ene poortje" als de cardreader op 1 set van 4 USB-draden aan te sluiten, in het gunstigste geval werkt het niet, en in een minder goed geval maak je 't stuk).
Huisvlijt met een geopereerde USB-hub is op zich mogelijk (poortjes lossolderen, kabeltje naar mainboard, kabeltje naar cardreader, etc....), die kun je met wat afstandsbusjes wel verhoogd op het mainboard plaatsen of in je kast wegwerken. Garantie op de USB-hub ben je dan uiteraard wel kwijt (gelukkig zijn die dingen niet echt duur). Zorg dat je gewoon een 5V gevoed exemplaar hebt, dat kun je dan aan een molex hangen, dan heb je gelijk fatsoenlijk gevoede USB-poorten op je front zitten.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 11:10:
Een bracket is toch geen optie? Ik heb maar 1 connector op het mobo.
De bracket sluit je toch aan op die ene connector? Of je soldeert het boeltje gewoon op die connector :Y)
Pagina: 1