Toon posts:

Verbinding netwerkshare valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik een netwerkshare voor de eerste maal benader (gewoon via My Shared Folders) kan ik vlot de inhoud zien en bestanden ervan openen. Hou ik me 2 minuten met iets anders bezig en ga terug gaan kijken naar de share en open een bestand dan krijg ik de melding dat ie het pad niet kan vinden. (dit openen doe ik dus gewoon door op een bestand te dubbelklikken)
Een 10-tal seconden na de eerste poging komt de verbinding blijkbaar weer tot stand en kan ik toch dit bestand openen door erop te dubbelklikken.
Het wordt echter heel vervelend als ik een download doe die langer duurt dan 2 min (wordt door IE eerst lokaal gedownload en dan gekopieerd naar de share) waarbij die share dan niet meer verbonden is.
Ik weet dat standaard bij netwerkDRIVES na 15 min inactiviteit de verbinding wegvalt, maar bij mij gebeurt dit gewoon via een netwerk share (geen drivemapping dus) en dit al na 2 minuten. Grrr

Heb al gegoogled en ms kb afgeschuimd maar heb mijn specifiek probleem nog niet tegen gekomen. Zie o.a. http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;297684

clientPC: w2kSP2 (locatie waarvan ik de share wil bereiken)
server: w2kserverSP4 (bevat de te bereiken share)

Heeft iemand hier al ervaring mee gehad?

Verwijderd

wat staat er in eventviewer log van server?

schiet me lek maar als jij vanaf een client een netwerk-share op een server wil benaderen dan is dat WEL gewoon een drive-mapping

[ Voor 175% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Share benader ik rechtstreeks via de UNC naam.
Bij een mapping (net use x: \\server\sharenaam) ken je een driveletter toe en dat wil ik niet.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

wat gebruik je voor servername? server.domain.tld (DNS) of server (netbios) :?

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Heb je die optie al eens geprobeerd dat-ie niet iedere keer je netwerk doorzoekt bij 't openen ervan? Zat ergens bij Folder Settings geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
leffe_blond
Op het moment dat ik die share probeer ben ik lokaal ingelogd op de client PC (niet in AD) Heb dan eens in AD ingelogd en daar had ik de indruk dat (server was bezig met vanalles-kopieeracties) de verbinding ook wegviel. Kon natuurlijk ook door de zware belasting vd server zijn dat de share niet zo goed bereikbaar was. Zowel met de DNS als biosnaam had ik die indruk.
19"-geilert
Ik heb geen enkele (explorer) folder setting gevonden die ook maar iets met netwerkshares te maken heeft. Ben je zeker dat het in folder setting was?

Ik had redelijk recent vmware geinstalleerd op mijn client pc en ik kreeg het vermoeden dat de problemen daarna begonnen waren. Vmware maakt namelijk virtuele en bridge nics aan om te kunnen werken en ik wou die mogelijkheid toch even onderzoeken. Vmware eraf en...yippéé...de share blijft beschikbaar! :P

Kunnen jullie mij hierin volgen? Iemand nog zoiets meegemaakt?
Allemaal bedankt voor de reply's.
Pagina: 1