internet en mail controleren onder citrix

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Ok het volgende, ik zoek een tool waarmee ik het internet en mail gedrag onder citrix kan controleren. Ik ben al aan het zoeken geweest naar diverse tooltjes maar die werken niet onder citrix.

De rede is namelijk dat er te veel met mail en internet word gerotzooid op het netwerk, en op verzoek van de managers moet er nu dus naar dit tooltje worden gezocht.

Maar nergens is niks te vinden

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

Arno

PF5A

Dan zoek je verkeerd.

Maar begin eens met info over HOE jouw netwerk er uitziet en hoe mensen toegang hebben tot hun email en het internet.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• whocarez
Ok het volledige netwerk werkt onder citrix.
LOkaal staat er alleen bij de gene die een jornada hebben een koppeling om te kunnen synchroniseren.

Voor de rest word er lokaal niet gewerkt.

daarnaast zijn er 2 omgevingen, 1x nt4 en 1x 2000.

Internet komt centraal binnen vanaf 1 punt en word naar alle 13 andere vestigigen versprijd.

Mail komt op 2 excvhange servers binnen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

Croga

The Unreasonable Man

Waarom zou je dan op de "client" checks willen doen? Waarom doe je de checks voor internet en mail niet op de respectievelijke servers?

Ik neem aan dat mensen moeten inloggen op een netwerk. Die username laat je vervolgens ook gebruiken om gebruik te mogen maken van de proxy. Die proxy kun je vervolgens exact laten loggen wat iedere gebruiker doet op het internet.

Hetzelfde geld voor de mail. De Mailserver kan exact laten zien wat iedere gebruiker doet met de mail.

Houd er overigens wel rekening mee dat er een hele heldere policy moet zijn met betrekking tot wat wel en niet mag, én de werknemer moet gemeld worden dat er gelogd wordt. Als het eerste niet bestaat, kun je niets met je logs. Als het tweede niet gebeurt is het überhaupt loggen van deze activiteit strafbaar als inbreuk op de privacy.

• whocarez
Omdat er dan niet de mogelijkheid is om per persoon een check uit te kunnen voeren op verzoek van een manager.

En ja er is een policy die in de regelementen staat dat dit gedaan word echter is het via exchange moeilijk om het verkeer in de gaten te houden omdat je dan per gebruiker met een telnet sessie in moet gaan loggen en dat werkt niet als je dus alles in de gaten moet gaan houden.

[ Voor 57% gewijzigd door whocarez op 03-12-2003 10:12 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
[b][message=19397730,noline] is het via exchange moeilijk om het verkeer in de gaten te houden omdat je dan per gebruiker met een telnet sessie in moet gaan loggen en dat werkt niet als je dus alles in de gaten moet gaan houden.
onzin: zet message tracking aan en smtp logging en je weet alles.
en block verboden attachments via je virusscanner voor Exchange.

[ Voor 10% gewijzigd door paulhekje op 03-12-2003 10:17 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• whocarez
nou praat je dus al weer over 3 verschillende log files waar ik als systeembeheerder wel mee om weet te gaan maar de manager die zal het een worst wezen die wil plaatjes zien.

En dus moet er een tooltje komen waar alles overzichtelijk in staat hoe en wat er gebeurt.

En btw weet niet of je ooit van security heb gehoord maar als je dingen aanzet hebbie een lek van hier tot tokyo nee bedankt

[ Voor 20% gewijzigd door whocarez op 03-12-2003 10:23 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:06
whocarez schreef op 03 december 2003 @ 10:21:
nou praat je dus al weer over 3 verschillende log files waar ik als systeembeheerder wel mee om weet te gaan maar de manager die zal het een worst wezen die wil plaatjes zien.
Dan maak je toch mooie plaatjes van die logfiles ?
En btw weet niet of je ooit van security heb gehoord maar als je dingen aanzet hebbie een lek van hier tot tokyo nee bedankt
'tuurlijk. Message tracking is iets wat binnen je exchangeserver gebeurt en *kan* daarom niet eens een lek opleveren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

whocarez schreef op 03 december 2003 @ 10:21:

En dus moet er een tooltje komen waar alles overzichtelijk in staat hoe en wat er gebeurt.

Als je alles zo goed weet, snap ik niet waarom je hier in PNS komt leuren om 'tooltjes' die 'plaatjes' kunnen maken.

Ik wens je veel suc6 met een clientside (hobbiebob) BigBrother proggel welke je onder elke Citrix WinSessie gaat draaien.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.