Toon posts:

[Delphi] Sjablonen appenden characters van bladwijzers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een delphi applicatie een print functie gebouwd. Dit werkt op zich prima op 1 uitzondering nagelaten. ;)

De printfunctie werkt met een Word- sjabloon waarin - aan de hand van bladwijzers - tekst wordt toegevoegd. Dit gaat bij alle bladwijzers goed op drie na. Hier worden namelijk telkens de laatste 2 characters toegevoegd aan de string die meegeef vanuit het programma.

Ik heb de code uitgebreid gedebugged en ben tot de conclusie gekomen dat hier niet het probleem in zit; het programma geeft de juiste waarden (lees: string) terug. Ook heb ik in Word de opties bladwijzers weergeven aangezet en deze toont keurig dat de bladwijzer over het complete woord is gezet. Aangezien dit ook niet werkt heb ik ook nog maar andere bladwijzer namen gebruikt, maar ook dit helpt. Misschien is het zaak te vermelden dat deze 3 bladwijzers in een tabel staan binnen het worddocument.

Voorbeeld van het probleem:
code:
1
2
3
4
Bladwijzernaam: Datum
In te voegen string: 01-01-2004

Resultaat in worddocument: 01-01-2004um

Wat zie ik mogelijk over het hoofd of weet iemand de oplossing voor dit probleem. Ik tast tot dusver volledig in het duister. :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 09:42 ]

• cimbom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04-2024

cimbom

Just Kidding

Is Bladwijzernaam "Datum" ook ingetikt in word? Want dit hoeft toch niet. Bladwijze wijst gewoon ergens.

Wat je ook kan doen is in je documenten i.p.v. bladwijzers variabelen gebruiken.
bv: je zet [[Datum]] in je template waar je datum wil inserten. Vanuit je applicatie die [[Datum]] vervangen door datum.. Voordell hiervan is dat je [[Datum]] merdere malen mag gebruiken in een dcument.

Verwijderd

Topicstarter
cimbom schreef op 03 december 2003 @ 09:50:
Is Bladwijzernaam "Datum" ook ingetikt in word? Want dit hoeft toch niet. Bladwijze wijst gewoon ergens.
Is idd niet persé nodig, maar op die manier kan ik precies zien waar welke bladwijzer zich bevindt.

Ik zal je andere suggestie eens proberen :)