Toon posts:

athlon xp 2400+ draait op 1800+

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de HCC dagen bij Funprice een Athlon xp 2400+ gehaald, maar als ik de pc opstart zegt ie dat ie met een 1800+ te maken heeft, Ik heb de bios al geflashd zodat ie tot 2600+ aankan.
Bij PCU PnP SETUP geeft hij aan.

CPU BRAND: AMD K7
CPU Type: Athlon XP
CPU Speed: 100/100mhz
CPU Core Voltage: 1,664 V
CPU Frequency: 100mhz
DRAM Frequency: 100mhz

Systeem:

MainBoard: ecs elitegroupe K7S5A V 1.0
Geheugen: 256 ddr
Voeding: 300 watt
Videokaart: Geforce 2 mx (heb op de beurs een radeon 9600 gekocht maar die zet ik er later in, wou eerst ff kijken of het systeem zo goed draaide, wat het dus niet doet.)
HardDisk: IBM 10 gb

Heb ik meschien de jumpers op het moederbord verkeerd (heb er niet aangezeten ofzo) of ben ik genaaid door Funprice en zat er een 1800+ in de doos inplaats van een 2400+ (heb het trouwens boxed gekocht)

Meschien heeft 1 van jullie dit eerder gehad,

Alvaste bedankt

Verwijderd

naja, je bios al geflashed zeg je? maar heb je al eens in de bios zelf gekeken? volgen mij staat de fsb mooi op 100 van je cpu. Die mag rustig op 133 staan hoor :)

Verwijderd

JA dat heb ik ook soms het is volkomen normaal. Als ie naar de amd xp 1800 instellingen springt betkend meestal dat je hem te ver hebt overgeclockt met te weinig koeling. This een soort beveiliging van amd die die processors op lagere standen terug zet zodat hij niet kapot gaat. Als het goed is moet ie gewoon weer 2400 zijn als je de standaard instellingen terug zet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ga eens na op welke settings jouw XP2400+ hoort te draaien ;)

Dit kun je terugvinden in de CPU overzicht en/of de Model Rating overzicht dat je via de FAQ van dit subforum kunt vinden.

Omdat dit wel erg simplistisch is, gaat dit topic dicht en verzoek ik jou om de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens aandachtig door te nemen om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

Dit topic is gesloten.