Toon posts:

Exchange gebruiken voor meerdere domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even wat aan het uitzoeken of mogelijk/interessant is voor ons om een Exchange server te gebruiker voor mail binnen ons bedrijf.

Ik heb nog nooit gewerkt met Exchange dus vandaar deze vraag.

Ik zit met de volgende vraag:

Het bedrijf is een Holding met daaronder allemaal "kleine" B.V.'s hierdoor heeft ieder bedrijf een eigen email adres "extentie" de ene bijvoorbeeld piet@broekjes.nl de ander klaas@trui.nl, kan Exchange hier gemakkelijk mee omgaan of wordt dat een groot probleem?

Thanx

Verwijderd

Kan prima.
Staat in de handleiding hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

Arno

PF5A

Het is erg simpel inderdaad. Waar en hoe is afhankelijk van je Exchange versie. In je boe of op TechNet staat hier erg leuke info over.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Kan idd. goed. Gewoon de domeinen toevoegen bij de Default User Policy, daarna bij de betreffende users de correcte SMTP-adressen toevoegen. Appeltje-Eitje.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 16:55:
Kan idd. goed. Gewoon de domeinen toevoegen bij de Default User Policy, daarna bij de betreffende users de correcte SMTP-adressen toevoegen. Appeltje-Eitje.
Uhm, 't idee is dat je meerdere policies creëert en daar filters op zet zodat de juiste users het juiste e-mail adres krijgt op basis van locatie, manager of schoenmaat. Die policies zijn d'r nou juist voor uitgevonden om dat te automatiseren; dan wil je toch niet handmatig gaan zitten klooien?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Okee, okee, je hebt gelijk. Dat is de NETTE methode, de methode die ik beschreef was de Quick & Dirty methode.....

Verwijderd

Recipient Policies
Pagina: 1