Toon posts:

[NTe] Windows NT(e) en TFT monitors

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ik heb hier wat problemen met thin clients die op NTe draaien in combinatie met flatscreens beeldschermen. Het beeld wordt namelijk behoorlijk vaag in vergelijkenis met andere pc's. Nu heeft iemand van het guru3d forum mij verteld dat dit best wel eens aan NTe kan liggen en dat NT en TFT beeldschermen over het algemeen niet zo goed samen gaan. Weet iemand of dit echt zo is, of heeft iemand hier zelf ervaring mee?Bij voorbaat dank,

Verwijderd

Van de 300 cad werkplekken hier op het werk zijn er zo'n 65 met tft's uitgerust. Verschillende merken pc's (dus ook verschillende videokaarten) en verschillende merken tft's. Ook draaien er verschillende resoluties bij de gebruikers. En alles draait hier (nog) op NT4. Dus ik zie totaal geen probleem hoor.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Nee er is geen verschil tussen NT4 en WIN2K in beeld kwaliteit, Er moet natuurlijk wel opgelet worden dat de refresrate van de tft's op 60 of 70 hz zijn ingesteld.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:06

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 11:33:
Van de 300 cad werkplekken hier op het werk zijn er zo'n 65 met tft's uitgerust. Verschillende merken pc's (dus ook verschillende videokaarten) en verschillende merken tft's. Ook draaien er verschillende resoluties bij de gebruikers. En alles draait hier (nog) op NT4. Dus ik zie totaal geen probleem hoor.
Als alles bij jullie nog onder NT draait, zul je natuurlijk het verschil niet zien, want dan heb je geen vergelijkingsmateriaal :p

Maar ik zie niet helemaal hoe NT zou moeten zorgen voor een slechte (wazige) weergave? Tenzij je niet de PC's niet ingesteld hebt op de native resolutie van de TFT's?
Zitten ze overigens aan DVI of analoog?

[ Voor 39% gewijzigd door PowerFlower op 03-12-2003 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is Analoog, en ik heb de standaard revolutie en refreshrate gebruikt..en ook elke andere. Het probleem is dat hier op alle werkplekken waar het kan thin clients worden neergezet ( compaq evo T20 48/64 NTe Based om precies te zijn) en dat ook langzaam alle CRT's voor TFT's worden omgewisseld maarja da's natuurlijk niet al te best als die combinatie niet goed samen blijkt te gaan.
Zou het aan de videoadapter in de thinclients kunnen liggen?
Als voorbeeld, er wordt hier veel met open source software gewerkt dat een blauwe achtergrond heeft een witte letters. Je ziet gewoon dat de horizontale lijntjes mooi wit zijn,maar de diagonale en verticale lijken wel lichtblauw,alsof er pixels overheen vervagen ofzo. Als je daar 10 minuten naar staart zie je nix meer dan een blauwe waas op je beeldscherm. Erg lastig dus. Het is trouwens erger bij de 17"dan bij de 15"tft's en sommigen hebben er meer last van dan anderen. Maar dat is ook iets wat heel erg ligt aan de mensen zelf. We hebben het ook bij 1 of 2 21" CRT beeldschermen gehad, bij de andere 21" CRT's weer niet.

Oh ja en wat ik er misschien bij moet zeggen, het is NT Embedded he, het lijkt een soort standaard videodrivers te gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 12:21 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

NTe komt standaard (vanuit de fabriek) normaal gesproken met de juiste drivers.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 03 december 2003 @ 12:55:
NTe komt standaard (vanuit de fabriek) normaal gesproken met de juiste drivers.
Ja dat zou ik ook denken,maar er zitten bijvoorbeeld ook geen goede USB muisdrivers in. Alle muizen die je eropzet kunnen niet scrollen. Compaq nederland vertelde me dat deze thinclients niet geleverd worden met scrollmuizen dus dat er ook niet gegarandeerd kan worden dat er gescrolled kan worden maar ik had een Amerikaanse collega gevonden die hetzelfde probleem had en die had dit probleem laten escaleren en kreeg later te horen dat de goeie USB drivers er helemaal niet in zitten terwijl dat ding alleen maar USB poorten heeft.Daarom ben ik ook nieuwschierig of andere dingen niet goed zitten in NTe,maar dit beeldschermprobleem is toch wel het grootst

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

NT ondersteunt standaard geen USB, dus ik denk dat USB ondersteuning altijd wat twijfelachtig is ;)

Ik zou je aanraden je probleem te proberen te lokaliseren - oftewel, heb je ditzelfde probleem als je deze TFT aan een 'vollge' PC hangt met NT4? Heb je al eens geprobeerd de juiste monitor drivers te installeren op deze NTe? Ik ken dit type niet precies, maar in de Wyse 8080NTE (oid :P ) kan je dit doen.

Verwijderd

Wat is de groote van de TFT's (15 of 17 ) en op welke resolutie heb je een en ander ingesteld ?

Verwijderd

Topicstarter
15 en 17" tft's,bij de 17"is het erger dan bij de 15",maar we hebben het ook 1 of 2 x gehad met 21"crt monitoren, bij de andere 21"crt's is het wel goed. Aan het NTe wat je op deze dingen kan laden valt niet veel tot eigenlijk niks te veranderen, het komt in een standaard bin pakketje dat je erop kan laden via een Netxfer tool van Compaq. Alle mogelijke resoluties en refresh rates heb ik al geprobeerd maar tot dusver geen noembaar resultaat. Het enige wat tot nu toe heeft gewerkt is het wat donkerder maken bij scherminstellingen,maar dat is gewoon omdat je het wat minder goed ziet dan, het is geen echte oplossing. Ik zal inderdaad kijken of ik een NT based systeem neer kan zetten en kijken of die ook zo een vaag beeld geeft, bedankt voor de suggestie, als mensen er nog meer hebben..graag,hoe meer hoe beter.
En trouwens, wat ik van mijn Amerikaanse collega hoorde is dat zij massaal overgestapt waren naar Wyse thin clients omdat die gewoon meer mogelijkheden hebben..deze compaq thinclients zijn van een grote 2dehands partij, en ze kwamen binnen in dozen van..jawel...WYSE..verdacht of niet?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 13:41 ]

Verwijderd

er zit toch geen VGA verlengsnoer tussen ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 13:41:
er zit toch geen VGA verlengsnoer tussen ?
Nee,geen verlengsnoeren

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Misschien bedoeld die iets over resolutie, kwa native resolutie waarop een TFT het
best werkt. Dat is in het geval van een 15" vaak 1024 x 768 en 17" 1280 x 1024.
Doe je de resolutie toch lager, ziet het beeld er vaak slecht uit.

Maar met NT opzich heeft dat niks te maken, zelfs windows ce/3.11 geeft
op 1024 x 768 hetzelfde beeld.

[ Voor 22% gewijzigd door avon op 03-12-2003 13:48 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
yup,dat zijn de eerste die ik probeerde,pas daarna ben ik gaan kijken of het misschien beter werd met andere resoluties

Kan het zijn dat de videoadapter in deze dingen gewoon slecht zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 14:16 ]

• avon
Afhankelijk van "deze dingen" wel of niet natuurlijk, geen idee welke resolutie's die ondersteunen.

ff gezocht,
VESA monitor support; scalable video up to 1280 x 1024, 16-bit color, up to 85 Hz refresh rate
Geen probleem dus!!... even hogere resolutie instellen, houd er wel
rekening mee dan hogere resolutie's op je Terminal Server ook meer
bandbreedte gaat kosten.

[ Voor 83% gewijzigd door avon op 03-12-2003 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
AvOn schreef op 03 december 2003 @ 14:17:
Afhankelijk van "deze dingen" wel of niet natuurlijk, geen idee welke resolutie's die ondersteunen.

ff gezocht,

[...]

Geen probleem dus!!... even hogere resolutie instellen, houd er wel
rekening mee dan hogere resolutie's op je Terminal Server ook meer
bandbreedte gaat kosten.
Dan heb ik nu al helemaal geen flauw idee meer waarom dat beeld zo ongeloofelijk vaag is, ook elke beeldscherminstelling heb ik al geprobeerd,en zoals ik al zei,het enige wat een beetje hielp is het scherm donkerder maken,maar dat is alleen omdat je het dan wat minder ziet..geen echte oplossing dus

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 21:26
Tja, het lijkt erop dat dat de standaard refreshrate die de videokaart afgeeft zodanig is dat de TFT-schermen hierop niet goed kunnen kalibreren. Ik ga er hierbij vanuit dat de videosignalen gewoon analoog zijn.

Heb je al eens geprobeerd om de TFT-schermen handmatig in te stellen. Mijn ervaring is dat je dan een beter resultaat krijgt dan de automatische calibratie van de meeste low-budget TFT schermen.

Hans van Zijl

• avon
druk is op het knopje Auto trouwens :), welke resolutie staat het scherm?

Verwijderd

Topicstarter
is kijken,bij een van deze samsung is het 1024x768 op 75 hz,

handmatig instellen is een van de eerste dingen die ik heb geprobeerd, en tja zoals ik zei alleen donkerder maken verbergt het een beetje maar het is er nog steeds
Pagina: 1