Toon posts:

Open GL onder XP op 60 Hz??

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een heel vreemd probleem. Als ik een spel speel en ik heb mijn settings op OpenGL staan (Dit draaide veeel soepeler dan Direct 3d bij mij), dan gaat mijn monitor op 60 Hz staan. Hier krijg je natuurlijk snel genoeg van.

Ik weet zeker dat ik voordat ik mijn pc heb geformatteerd wel op 85 Hz kon spelen met OpenGL, met een constante frame-rate van 85. Nu komt hij natuurlijk niet boven de 60 uit, omdat mijn monitor ook op 60 Hz staat.

Een paar specs;

AMD xp2000+ @ 2400+
Club 3d Geforce 4 Ti 4200 128 mb 4x AGP
Detonator Version: 52.16

Naar mijn idee was het voor de format ook precies zo, maar blijkbaar mis ik iets?

Wie kan mij helpen?!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

*zucht*

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)
(scroll een stuk naar beneden)

Als je dat nou eens had gelezen, dan had je erachter gekomen dat je o.a dit tooltje het beste kan gebruiken Klik!

Maar in je drivers zelf is er ook zo'n functie. Dus:

Rechtermuisknop op je desktop --> eigenschappen--> instellingen-->geavanceerd-->Geforce 4 Ti 4200 --> Op het tabblad wat er uitspringt Refreshrate overrides.
(niet een te hoge rate instellen, anders gaat je beeldscherm gek doen :P)

En zet meteen vsync uit in je driver opties. Zorgt ervoor dat ie zonder dat tooltje ook boven de 60 fps/ 85 fps komt

[ Voor 107% gewijzigd door Notna op 03-12-2003 09:05 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

als ik het goed begrijp heb je dus nu 60 fps ingame en had je eerder 85?

als dat het geval is, en je wil hogere fps, moet je even vertical synch uit gaan zetten.

dan synchroniseerd hij je fps niet meer aan je refreshrate

have fun ;)

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op 03 december 2003 @ 08:57:
*zucht*

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)
(scroll een stuk naar beneden)

Als je dat nou eens had gelezen, dan had je erachter gekomen dat je o.a dit tooltje het beste kan gebruiken Klik!

Maar in je drivers zelf is er ook zo'n functie. Dus:

Rechtermuisknop op je desktop --> eigenschappen--> instellingen-->geavanceerd-->Geforce 4 Ti 4200 --> Op het tabblad wat er uitspringt Refreshrate overrides.
(niet een te hoge rate instellen, anders gaat je beeldscherm gek doen :P)

En zet meteen vsync uit in je driver opties. Zorgt ervoor dat ie zonder dat tooltje ook boven de 60 fps/ 85 fps komt
Thnx!

Ik geef toe dat ik de Faq niet heb gelezen O-) . Het is dus een bekend probleem! Ik dacht dat ik de enige was die er last van had. Ik ga het thuis (ben nu op het werk) meteen ff installeren, en dan moet ie het doen. :)

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 20:39
Meh... Niemand leest de FAQ. Staan toch handige dingen in. Niet altijd, maar soms. En het is wel leuk om te lezen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie 60 Hz problemen in de Faq dus. En een volgende keer ajb wel eerst zoeken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.