Toon posts:

Probleem Creative Labs Live! Player 1024

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al doorgezocht, maar heb niet zo snel iets kunnen vinden waar ik verder iets aan had.

Ik heb een probleem met een Creative Labs Live! Player 1024 geluidskaart.
Ik heb sinds gisteren een Philips A 3.600 5.1 geluidsset. Alleen krijg ik hem niet fatsoenlijk werkend. Ik krijg alleen geluid uit mijn front speakers en niet uit mijn achterspeakers. Ook mijn centerspeaker doet het niet.
Ik heb m.b.v. de creative (naam progje kwijt) al geprobeerd te testen, maar dan krijg ik helemaal geen geluid als ik de kaart via Audio opties in het Config. scherm op 5.1 heb gezet.
Mijn best. systeem is Windows XP Pro en ik heb de laatste nieuwe drivers voor de geluidskaart geïnstalleerd.
De geluidskaart is een Bulk editie, dus de handleiding heb ik niet en ik heb er eerlijk gezegd nog niet naar gezocht op internet.
Is het zo, omdat me bijstaat dat ergens te hebben gelezen, dat mijn geluidskaart geen 5.1 set ondersteund ? En zo ja, welke alternatieve kaart zou ik dan moeten nemen ? Bij voorbaat dank voor de reacties.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47
das toch een 4.1 geluidskaart :?

alternatieven genoeg, creative live 5.1 of audigy 1 of 2
of kijk s op www.hercules.com of www.terratec.com

[ Voor 64% gewijzigd door Turismo op 03-12-2003 08:45 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Turismo schreef op 03 december 2003 @ 08:44:
das toch een 4.1 geluidskaart :?

alternatieven genoeg, creative live 5.1 of audigy 1 of 2
of kijk s op www.hercules.com of www.terratec.com
Als dat zo is, dan moet ik idd. een andere geluidskaart aanschaffen. Ik heb al even zitten zoeken en ik heb o.a. de Creative Live! 5.1 Digital gevonden.
Is dit een goed alternatief ? Ik wil het wel zeker weten aangezien ik straks weer met een geluidskaart zit waarmee ik mijn speakerset niet optimaal kan gebruiken.

Verwijderd

De live 1024 player is idd een 4.1 kaart.

Creative Live! 5.1 Digital is een 5.1 kaart (goh) maar is niet een van de nieuwste.
Ik zou zelf voor een terratec kaart gaan maar creative is opzich ook goed.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 09:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 09:55:
De live 1024 player is idd een 4.1 kaart.

Creative Live! 5.1 Digital is een 5.1 kaart (goh) maar is niet een van de nieuwste.
Ik zou zelf voor een terratec kaart gaan maar creative is opzich ook goed.
De Terratec Aureon 5.1, is dat een goede kaart ? Vergelijkbaar met de Creative Live! 5.1 Digital ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 10:31:
[...]

De Terratec Aureon 5.1, is dat een goede kaart ? Vergelijkbaar met de Creative Live! 5.1 Digital ?
Terratec Aureon 5.1 is een goede kaart en wat nieuwer dan zijn concurrent van Creative. Echter met die 5.1 Digital van Creative (wel de OEM versie nemen, dus de PLAYER ipv de Digital!) kun je erg goed vooruit met de speakers die jij erbij hebt gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 11:05:
[...]

To Vsi:

Terratec Aureon 5.1 is een goede kaart en wat nieuwer dan zijn concurrent van Creative. Echter met die 5.1 Digital van Creative (wel de OEM versie nemen, dus de PLAYER ipv de Digital!) kun je erg goed vooruit met de speakers die jij erbij hebt gekocht.
En wat is dan het verschil tussen de Player en de Digital ?
Is dat het model wat bij Informatique gemeld staat ? Zie link:

http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=400180

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 11:17:
[...]

En wat is dan het verschil tussen de Player en de Digital ?
Is dat het model wat bij Informatique gemeld staat ? Zie link:

http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=400180
Ja dat is dat model.

Zie voor technische compare hier

Zoals je ziet is er technisch geen verschil. De OEM versie (Player) zit, in tegenstelling tot de Digital versie niet in een mooi doosje (lekker handig) met wat mooie boekjes en nuttige spelletjes. ;)

Daar betaal je dan ook +- 30 euro meer voor.

Ik zou voor de Bulk, OEM versie gaan, maar dat is een persoonlijke euro kwestie.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor jullie hulp.

Ik zal kijken welk budget ik wil spenderen en dan kijk ik of voor de Creative Live! 5.1 Digital / Creative Live! 5.1 Player of evt. voor de Creative Live! Audigy.

Mijn keuze is Creative, omdat ik daar geen slechte ervaring mee heb en met Terratec helemaal geen ervaring heb. :)
Pagina: 1