Ik heb op de HCC beurs afgelopen weekend een Sapphire Radeon 9600XT 256MB kaart aangeschaft om mijn 20" Iiyama LCD scherm aan te sturen. Ik heb deze kaart gekozen omdat de DVI uitgang volgens deze review erg goed is van de 9600 Pro en XT. Hiervoor had ik een GF4 Ti4400. De DVI uitgang van deze kaart was echt verschrikkelijk slecht. Bij een eerste oogoplsag ziet alles er prima uit op je desktop, totdat je een film gaat kijken bij 1600x1200@60Hz. Dan veroorzaakt deze kaart allemaal artifacts. Ik krijg dan af en toe rare horizontale lijnen door het beeld en rare verkleuring langs randen van bewegende objecten. Je moet je dit voorstellen als veel rode, groene of gele pixels langs de lichamen van bv. personen in een film. Vrij irritant dus. Nu dacht ik dat dit wel over zou zijn met m'n nieuwe kaart. Niet dus!! Die horizontale lijnen zijn er niet meer, maar die rare verkleuringen zijn er nog steeds, weliswaar in mindere mate. Het rare is dat op een gegeven moment deze problemen weg waren en later weer terug kwamen. Nu weet ik dat er 2 opties in de ATI drivers zitten om storingen met hoge resolutie LCD schermen te verhelpen maar dit mag niet helpen. Het lijkt wel of de opties niet daadwerkelijk ook worden uitgevoerd als je ze aanvinkt. Ik heb overigens hiervoor nog 2 andere kaarten geprobeerd namelijk een Geforce FX5900 en een Radeon 9800 Pro, beide met hetzelfde probleem. Wie kan mij hiermee helpen?
Ik heb even met m'n webcam een screenshot gemaakt van X-Men 2, dan kan je beter voorstellen wat het probleem is
Bij dit screenshot is duidelijk te zien wat ik bedoel. Nu is het normaal niet zo opvallend omdat deze storingen niet continu zijn en dit dus een moment opname is, maar toch, liever had ik er dus geen last van.
Ik heb even met m'n webcam een screenshot gemaakt van X-Men 2, dan kan je beter voorstellen wat het probleem is
[ Voor 13% gewijzigd door Vincent Meijer op 03-12-2003 03:39 . Reden: Screenshot bijgevoegd ]