dit is mijn inziens onmogelijk ( weer wd hd kapot ) !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
ik heb nu al meerdere malen een wd hd kapot gehad en nu ALWEER
zal ff een lijstje maken :
1,2 > vastgelopen koppen
>> 2,3 > windows en het moederbord herkende hem helemaal niet meer
>> 3,2 > bijna een kwart aan bad clusters binnen twee maanden
>> 3,2 > windows en moederbord herkende hem niet meer
>> 3,2 > zit er nu in maar als je hem na heel lange tijd wil benaderen crasht de pc

intussen een 10,2 gekocht
die gaf rare geluiden schokken klikken en tikken daar heb ik een vervangende voor gekregen en die geeft nu al ( na anderhalve maand ) al meer herrie in schokken als die andere en soms is ie zelfs weg in windows reset ie spontaan blijft ie tikken en kan de bios hem niet meer vinden
ik heb die oude hier ook nog liggen om terug te sturen maar WD tech support wou ff alle info van mij op een rijtje hebben want ik stond op nr 1 met meest terug gestuurde hd's

WEET IEMAND HOE DIT ALLEMAAL KAN ???

ik weet het niet meer hoor ik heb in ieder geval vandaag een maxtor lv17 17,3 Gb gekocht want ik moet mijn data toch ergens kwijt

.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ben je aan het oc'en met extreme bussnelheden? Anders zou het gewoon aan je mobo kunnen liggen.

Oja, komen ze allemaal uit dezelfde winkel, misschien dat die er iets vaags mee doet (van een vrachtwagen laten vallen ofzo, kunnen ze niet tegen :)).

Verwijderd

Hmmm, Moederbord stuk of Voeding stuk of HD overlijden aan schokken. Was ook bij iemand waar de HD altijd een tik kreeg door de la van het bureau dicht te doen. Dan scudde de tafel ff een beetje.

Misschien ben je wel de gelukkige met een hardware virus (kan dat?, want ik heb iemand ooit in Qbasic een regel in zien typen en hij zei dat je dit maar beter niet kunt runnen, want dan zou de HD stuk gaan. )

Verwijderd

Neej dat kan niet. Je HD stuk maken kan niet met software. Alhoewel, met die FSB utilities tegenwoordig?

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Het ligt aan WD :)
Koop gewoon een èchte hd, namelijk de IBM 20 GB.

• pj
  • Niet online

pj

Effe WD bellen dan krijg je binnen 5 dagen een spiksplinter nieuwe.

• harley
ALWEER !!!!!!!
iedere keer dat ze vervangen zijn gaat het al rechtstreeks via WD en iedere keer opsturen kost ook 20 a 30,- en dat begint mij teveel te worden
aan de voeding en het mobo kan het niet liggen want die zijn intussen al vervangen en het is puur alleen de hd's die nix overleven
en ik heb ook nix overgeklokt want mijn amd350 wil gewoon niet hoger
wel eens geprobeerd alleen wel met oudere hd's voor alle zekerheid

.

Verwijderd

Wordt het dus toch e's tijd voor een (beter?)
merk HD's :) :) :) :) :) :) :) :) :)

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:27
Dit zal denk wel nergens op slaan, maar kan het zijn dat je IDE kabel brak is ? Ik heb zelf 2 WD's een 3 en een 6 gig, die 3 gig draait al een jaar op 83MHz FSB en die 6 gig 3 mnd zonder probs.

BTW WD's zijn nagenoeg IBM's

iRacing Profiel

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:51
Verrassing, hardware virus in je HD kan best hoor. Er zijn veel HD's waarbij de firmware kan worden geupdate, dus waarom niet.

>:)

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

Volgens mij verniel jij ze gewoon opzettelijk om WD een slechte naam te geven >:).

• harley
Nope dat zeer zeker niet want ik heb ook al verschillende kabels geprobeerd
en ik maak ze ook niet opzettelijk stuk want ik moet iedere keer alles overzetten en daar word ik stront misselijk van :(

.

Verwijderd

ik heb een asus moederbord met geluid+videokaart combi gehad (pentium bordje), bij 1 van de updates van de bios stond erbij dat de wd hdd's te snel aangesproken werden, terwijl ze nog met hun eigen initialisatie bezig waren.. dat kon fysiek je harddisk beschadigen, de update verholp dit..

nu is de kans wel heeeel erg klein dat je het over dit moederbord hebt en ook nog over die paar series wd hdd's maar ik dacht dat het geen kwaad kon om dit te weten, je weet immers maar niet ;) ;)

toedels!

• harley
nope heb een asus p5a-b nooit problemen mee gehad en twee van mijn vrienden hebben zelfde mobo zelfde revisie en nergens last van en als je goed had gelezen had je ook gelezen dat ik hiervoor een ander mobo heb gehad

.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Mijn ervaringen met WD harddisks zijn ook niet helemaal positief te noemen.
Enige positieve is denk ik dat ze zonder zeuren een nieuwe sturen. Sturen ze nu als kleinste alleen nog maar 3,2's? Ik krijg iedere keer grotere harddisks van ze.

Verwijderd

ff in de boeken kijken hoor....

ik las namelijk ooit iets over harde schijven die continu vermoord werden door het bios van het moederbord.

najja..kan het niet vinden, maar het stond beschreven op de site van de moederbordenfabrikant.

voor de lol nog een paar handige sites: http://www.worldowindows.com http://www.ping.be/bios

suk6

• harley
naja het zal allemaal wel weer aan mij liggen
ik hoop dat deze het allemaal volhouden tot ik een athlon heb want dan wordt gewoon alles vervangen en kan het nergens anders aan liggen

.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:18

Sharky

Skamn Dippy!

er zijn wel virussen die je HD kunnen mollen.
die spreken je HD heel vaak en heel snel aan dan rammen die koppen zo snel op het oppervlak dat die gewoon kaduuk gaat...
ik heb wel eens een had gezien waar dat mee gebeurd was...zag er misselijk uit

(deed microangelo dat ook niet?)

This too shall pass

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 10:48
Ik heb wel eens gelezen (ik geloof bij Tom's hardware) dat als de powersupply niet genoeg stroom kan leveren dat het eerste onderdeel wat daar onder te lijden heeft de harddisk is. Die schijnt er niet echt goed tegen te kunnen.

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• Vorlon
  • Laatst online: 24-08 09:16
Heb zelf een Maxtor 4.3GB die op mijn SS7 bord (MSI (ALI)) binnen een paar dagen her en der rotte clusters had. was eigenwijs en clearde het ding en nog een keer geprobeert in m'n celeron-sys, daar deed ie dus niet moeilijk. dus nog maar een keer in SS7, weer rotte clusters en nog maar eens gecleard en heb hem in 3e systeem met TX-bord gedrukt. loopt nog steeds goed sinds 4 a 5 maanden. Heb m'n 2e ibm (dtta-351010 10.0gig) in het ss7 bord gedrukt en die heeft er geen problemen mee. geen idee waarom maar de maxtor mag dat bord gewoon niet (of andersom :) )

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Zal wel aan WD liggen. Meisje hier uit huis heeft zo ook al twee harddisks op rare wijze (gaat er niet lomp mee om of zo, schopt niet tegen d'r compu etc) versleten van WD. Ze kregen veel bad clusters, erg veel bad clusters.

Verwijderd

IK heb dus voor de p166 :o van m'n ouders een nieuwe harddisk gekocht(maxtor 4,3 GB). Na een week vastlopers en bad sectors.
Kan ik deze dan gewoon weer inleveren? Ik wil hem wel ruilen voor een leuke scanner :)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Je opstelling (computer) staat toch wel een beetje trillingsvrij he ? Want harddisks kunnen niet zo goed tegen trillingen. Het liefst geen trillingen.

Misschien grote speakers blak naast de compu, of je slaat regelmatig op de tafel o.i.d. waar de compu staat erc.etc.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• harley
nah valt wel mee de speakers staan er twee meter vanaf ( ok wel grote magneten in die speakers maar toch ) en hij staat gewoon op[ de vloer en verder raakt ie niet eens het bureau als ik erop mocht slaan
ik word alleen pissig als die hd weer kapot is en voor de rest draait het systeem als een zonnetje

.

Verwijderd

Misschien heb je mobo/bios moeite met WD HDs? Ik heb het ook eens gehad, een bord dat tot 2 keer toe een Quantum HD om zeep hielp.

Toen maar omgeruild voor een WD, draait al 2 jaar als een zonnetje. :)

Verwijderd

Op de WD-site staat een progje om te testen of je "slecht"-exemplaar HD hebt, kun je h'm zo omruilen.

• harley
loabult lezen is goed van je zeg
als ik tik dat de koppen vast lopen heeft dat proggie niet veel nut meer want vast is vast !!!

ik had de oude nog liggen en de nieuwe was ook al kapot en wd wil ze nu beide vervangen dus dan heb ik dadelijk 2x 10 gb
en mijn oude 3 gb en de nieuwe maxtor 17 gb
maar zoveel ide poortjes heb ik niet dus waarschijnlijk wordt er 1 wd verkocht :)

.

Pagina: 1