Het grote topic voor prgrameren voor een PDA deel 1

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 21:47
Beste GOT genoten

Inleiding

Ik wil deze topic openen voor mensen, onder ander ik zelf die een applicatie willen schrijven voor een PDA.
Ik ben bezig met een project, waarmee ik winamp op mijn server kan besturen via een PDA, ook nog andere functies wil ik en de toekomst nog uit breiden, maar dat komt later nog wel.
Ik heb mijn server applicatie al af en ga nu bezig met het schrijven van de applicatie voor een PDA.
Ik heb nog geen PDA maar ik wil pas 1 kopen als ik alle software af heb want die prijzen dalen steeds en als ik nu 1 koop en mijn applicatie is af is hij al verouderd
Ik dacht zelf aan deze PDA met wireless network erg handig lijkt mij voor een connectie naar mijn server toe.

http://www1.euro.dell.com...g/axim_x3?c=nl&l=nl&s=gen

Ik wil een applicatie maken met Java of C++, mijn server applicatie is onder C++ gemaakt maar persoonlijk vind ik Java makkelijker alleen die is mij iets te sloom als je veel zoekt in strings en zo.

Discussie

Ik zou graag van jullie willen horen wat voor ervaring jullie hier mee hebben.
En wat voor programmeer pakketten jullie hebben gebruiken.
Ook zou het dan handig zijn om te melden wat voor PDA je hebt en wat voor besturing systeem er op draait.
Er zijn wel een paar topics over te vinden alleen daar staat niet erg veel informatie op.
Oh ja ook zou het leuk zijn om te vertellen wat je al gemaakt hebt voor je PDA. :P

Problemen die ik zelf heb ondervonden.

Ik heb eerst geprobeerd of aan de slag te gaan met Java alleen ik kon niet eens een virtual machine vinden voor een Pocket PC met Windows CE 2003.
Omdat je niet zomaar een applicatie kan maken voor een pocket pc, omdat je niet werkt met de zelfde swing of jdk als in de standaard J-buider kan ik dus ook niet aan de slag.

Ik dacht C++, en ik vond dit bij microsoft, dit kun je gewoon downloaden en proberen.
http://www.microsoft.com/...ds/developer/default.mspx
Ik heb deze gedownload maar nog geen werkende applicatie kunnen maken, mijn PC reboot namelijk spontaan als ik ga builden.

Ik hoop dat dit een interessante topic wordt voor mij en vele anderen die willen programmeren voor een PDA.

[ Voor 5% gewijzigd door MoNo79 op 03-12-2003 00:58 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
We hebben sinds kort een applicatie in gebruik op een PocketPC (2003). Deze applicatie wordt gebruikt voor (o.a.) het registreren van in en uitslagen in een bepaalde koelcel.

De applicatie is geschreven in C#, en draait dus op het Compact .Net framework. Omdat wij al ervaring hadden met C# is de overgang heel eenvouidig gegaan. In principe maakt het niet uit of je voor Desktop, web of PocketPc schrijft. De PocketPc's hangen in een draadloos netwerk en we zijn nu bezig met SQL Server CE om de data ook op te kunnen slaan als het netwerk niet beschikbaar is.

Een groot voordeel vind ik dat je alle ontwikkeling in 1 taal en in 1 IDE doet, dat is ons in ieder geval heel goed bevallen.

Je zou zeker eens naar C# kunnen kijken, als je veel ervaring met C++ en/of Java hebt is dit eenvoudig te leren. hier is meer info over het compact framework

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

'Grote' topics worden in de regel alleen gestart na overleg met de modcrew van een subforum, en er is mij geen toestemming bekend voor dit topic. Daarnaast is het voor een 'groot topic' wel een erg summiere en onverzorgde topicstart.

Al of niet tijdelijk op slot terwijl we dit even bespreken, we'll get back to you :)

Professionele website nodig?

• curry684

curry684

Ter lering ende vermaak tussendoor hierbij een overzichtje van wat je je moet voorstellen bij een 'groot topic', en vooral een uitgebreide openingspost:

SGD: [rml][ online] Kings of Chaos Deel 5[/rml]
IT: Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #7
PMG: [rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations[/rml]
CME: Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 4

:)

• curry684

curry684

curry684 schreef op 03 december 2003 @ 09:55:
Al of niet tijdelijk op slot terwijl we dit even bespreken, we'll get back to you :)
Het is permanent op slot geworden :)

Programmeren is een to-the-point sport en we willen hier dus alleen to-the-point topics, dus "[Symbian] IR-poort functioneert niet" of "[PalmOS] Calendar synchroniseert fout" kan bijvoorbeeld wel. Maar we hebben weinig zin in een topiclist voor /14 die dadelijk bestaat uit:
• Het Grote C topic deel 12
• Het Grote C++ topic deel 9
• Het Grote Java topic deel 15
• Het Grote Visual Basic topic deel 7
• Het Grote Delphi topic deel 15
• Het Grote COBOL topic deel 5

Enzovoorts :)

Ik ga er vanuit dat u allen hier begrip voor hebt. Mocht er aanleiding zijn om alsnog een groot topic in P&W te willen beginnen, zullen wij een vraag daartoe graag behandelen indien gemaild op pwmods(a)tweakers(dot)net :Y)

Dit topic is gesloten.