Toon posts:

(laptop hd) snel genoeg voor videocapture

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik wou graag een firewirekaartje kopen voor in m'n dell inspiron 1100 laptop om op locatie te editten met premiere. maar nu vroeg ik me af of de hd er snel genoeg voor is, in theorie moet het volgens mij gaan volgens de spec. maar ook in de praktijk?

ik heb al een speurtocht gehouden op het net maar zonder echt resultaat.

de hd is een 30gb 4200rpm schijf met 2mb cache

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het zal prima werken met die schijf lijkt me zo, maar het zal sneller kunnen/gaan met een snellere schijf... Tenminste, zo beredeneer ik het...

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03 19:15

tweakerbee

dus..?

Ik zou eigenlijk zeggen: Draai zelf eens een benchmark. Je moet steady 3.6MB/sec kunnen verwerken voor het capturen, alles daarboven is mooi meegenomen bij het bewerken, wat anders ondraaglijk traag zal zijn.

You can't have everything. Where would you put it?

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(Op lokatie) editen kan altijd. De vraag is dan alleen wat je acceptabele wachttijden vindt.
Capturen zou problemen op kunnen leveren odat dat wel een realtime process is, als lijkt mij in dit geval je laptop snel genoeg. Capturen deed men 10 jaar geleden al op de eerste pentiums. Toen was een 7200rpm schijf nodig, maar tegenwoordig is elke schijf snel genoeg om te capturen. 3.6MB/s is tegenwoordig een sluitje van een cent.
Bovendien werk je blijkbaar met een dv-camera, gezien de firewire aansluiting. Capturen is daarmee ook geen realtime process meer. Geen enkel vuiltje aan de lucht dus.

Het is gewoon mogelijk, sneller werkt altijd prettiger, maar je zult geen problemen hebben met dropped frames e.d.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Topicstarter
thnx allemaal!!! ik heb firewirekaartje besteld....