Dit is een quote van een andere site, graag jullie mening
En deze toevoegging nogHallo,
Ik programmeer in ASP én PHP, maar raad deze laatste taal af voor het type project dat u voor ogen hebt; dit i.v.m. de 'file-uploads' voor de foto's (bij advertenties) die dienen plaats te vinden.
ongeveer twee jaar geleden heb ik een soortgelijk systeem in de programmeertaal Php geschreven, waarna de makers van deze taal een 'security-patch' (=extra beveiligingsaanvulling) introduceerden, met het advies deze op de server - iedere server - te installeren.
Deze patch maakt het uploaden van bestanden, zoals bij advertenties met foto's noodzakelijk zal zijn, nagenoeg onmogelijk. Het goed transporteren van bestanden van de computer v.d. gebruiker naar de server is alleen nog maar mogelijk met een speciaal Linux-commando; het is hiervoor wel noodzakelijk dat de server onder Linux draait; waterdicht is deze methode niet.
Om soortgelijke situaties te voorkomen kan ik u alleen maar aanraden dit project met Asp te ontwerpen. Het is namelijk onduidelijk of de makers van Php nog vaker zulke patches zullen introduceren.
Ik vind het allemaal beetje vreemd verhaal, zie het probleem niet zo met PHP, het werkt immers voor mij al jaren goed.Men heeft met de komst van PHP versie 4 het één en ander verbeterd m.b.t. de file-uploads. Vroeger waren uploads met PHP 3 (en eerdere versies) ook best te doen, tegenwoordig is dat een crime.
PHP is een niet-commerciële programmeertaal, d.w.z. er hoeft niet voor betaald te worden. Als het Php development team meent iets te moeten ondernemen tegen een geconstateerde bug in de programmeertaal, staat hen heel weinig in de weg. Ook als dat betekent dat een functionaliteit als bijvoorbeeld het uploaden, al dan niet tijdelijk, komt te vervallen.
En zo kan het gebeuren dat van de ene dag op de andere je scripts nog maar weinig waard zijn, niet meer functioneren. En dan kun je alleen maar afwachten of men werkt aan een oplossing. Ik heb ervaring met deze kwestie.
File-uploads m.b.v. PHP? Erg glad ijs. Ik raad het ten stelligste af. Als je zegt dat er nog genoeg PHP web applicaties zijn waarmee files nog wel opgeladen kunnen worden is mijn devies: bestudeer deze gevallen erg goed. Is het front-end werkelijk geschreven in PHP?
"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002