Debian achterhaald ??

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• seadoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03-2022
Beste mensen...

Ik ben nu al een weekje bezig met een vrij gecompliceerde server op te zetten in debian, maar ik weet niet of het aan mij ligt... maar ik vind die software vrij achterhaald (lees: out of date).
Ligt dat aan mij of vinden jullie dat ook ??

Ik had gekozen voor debian vanwege 'apt-get' en 'dselect', het werkt perfect... maar hij haalt software uit het jaar 0 binnen...

een voorbeeld...
had 'shaperd' ge apt-get, blijkt dat na tijdje het versie 0.2 of zoiets is. (met een release date van ergens in 2001). De laatste versie is van juli 2003 met nr 2.2 of zoiets...
nog een voorbeeld is webmin (bij debian versie 0.9) en bij m'n redhat systeempje zit al versie 1.09, en die heb ik bijna een jaar geleden geinstaleerd..... en er waren nog een paar... maar daar kan ik zo snel niet opkomen...
ik had ook geprobeerd om 'apt-get upgrade' enzo... maar dan zegt ie dat de laatste nieuwe software erop staat....

ligt het nou aan mij of ligt het nou aan mij ?? heeft iemand hier een verklaring voor ?

[ Voor 4% gewijzigd door seadoo op 03-12-2003 00:04 ]

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Crazy-

Best life ever

je werkt dus met "stable"

tip: pak SID "unstable"

install stable, wijzig in /etc/apt/sources.list alles van stable naar unstable
apt-get update
apt-get dist-upgrade

en je bent up2date :)

[ Voor 8% gewijzigd door Crazy- op 03-12-2003 00:05 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 11:55

MAZZA

Barbie is er weer!

Daar is wel een verklaring voor ja. Debian gebruikt 2 versies.. De een stable en de ander unstable. De stable versies zijn uiteraard veroudert. De unstable heeft alle nieuwe packages.

Van die oude packages is bekend dat ze stabiel draaien. Daarom dat die er nog inzitten.

edit:
/laat ;(

[ Voor 4% gewijzigd door MAZZA op 03-12-2003 00:07 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-02 19:44
http://www.debian.org/releases/

Als je daar even leest moet het wel duidelijk worden :)

Altijd de nieuwste software is ook niet altijd handig, zeker niet als het om een "vrij gecompliceerde server" gaat.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 11:44
En niet alleen stabiel, maar ook secure, dus getest op fouten enzo.

En server die 'stable' is, is zeer veilig.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien moet je eens de documentatie van de distro lezen voor je zulke dingen roept, te beginnen op www.debian.org , dit gaat nergens meer over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.