I’m not like the OTTERS
Ben ik ook benieuwd naar eigenlijk. Ik heb er een speciale lader voor gekocht na me te laten adviseren door de verkoper, maar die is natuurlijk niet geheel betrouwbaar.....
Wat ik wel zeker weet is dat àls het kan, dat je hoogstwaarschijnlijk niet alles uit je NiMh accus haalt omdat een NiCd lader vaak geen trickle-charge doet. Dit is laden met een lagere spanning en lagere amperage nadat de batterijen een aantal uren hebben opgeladen. Een beetje om hem af te romen zeg maar, het schijnt een positieve invloed op de levensduur van de accu's te hebben.
Wat ik wel zeker weet is dat àls het kan, dat je hoogstwaarschijnlijk niet alles uit je NiMh accus haalt omdat een NiCd lader vaak geen trickle-charge doet. Dit is laden met een lagere spanning en lagere amperage nadat de batterijen een aantal uren hebben opgeladen. Een beetje om hem af te romen zeg maar, het schijnt een positieve invloed op de levensduur van de accu's te hebben.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik laad m'n 1200mAH batterijen nu op met een brak NiCD-opladertje....
"I sit in my room and imagine the future."
Let op: je mag nooit met een Nicd-lader rechtstreeks Nimh batterijen opladen. De manier van opladen is bij bovenstaande batterijen verschillend. Wel zijn er laders die beide aankunnen (heb ik ook) door een schakelaar om te zetten.
eej printerman waarom dan niet?
Ik vroeg aan zo'n knakker op schiphol waar ik 2 1450 mah NiMH batterijen kocht of ik hem in een NiCD lader kon gooien....volgens hem was dat geen enkel probleem....
Ennuh nee die batterijen zijn nog niet geexplodeerd =)
Ik vroeg aan zo'n knakker op schiphol waar ik 2 1450 mah NiMH batterijen kocht of ik hem in een NiCD lader kon gooien....volgens hem was dat geen enkel probleem....
Ennuh nee die batterijen zijn nog niet geexplodeerd =)
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
ik kan ook nimh's opladen met mijn mp3cd discman (lennox)...
Maaarja tis wel makkelijk om m'n batterijtjes met 4 tegelijk gewoon in m'n nicdsnellader te gooien.
En hoe zit het met langer laden dan nodig?
Lopen ze dan weer leeg of verneuk je de levensduur?
Maaarja tis wel makkelijk om m'n batterijtjes met 4 tegelijk gewoon in m'n nicdsnellader te gooien.
En hoe zit het met langer laden dan nodig?
Lopen ze dan weer leeg of verneuk je de levensduur?
I’m not like the OTTERS
Ik heb een NiMH lader die beide aankan, maar daar hoef je geen schakelaar voor over te zetten hoor.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Goedkope laders werken gewoon met een serie weerstand en zullen daarom met allebij de soorten batterijen werken, je moet dan gewoon voor batterijen van een hogere capaciteit wat langer laden, je weet echter nooit of je batterijen geheel vol of overvol zijn 
De wat betere lader heeft een chippie die de spanning meet op de batterijen en aan de hand daarvan de lading bepaald deze kan wel je batterijen geheel opladen alleen is de maximale laadstroom afgestemd op NiCD cellen en dus moet je wederom voor NiMH cellen wat langer doorladen.
Iniedergeval is het onmogelijk om Lithium cellen op te laden met een gewone lader.
Die krengen zijn nogal kritisch als het om laden gaat, zo zitten ze bij een spanning van 2.9V slechts voor 20% vol en zijn ze bij een spanning van 3.02V zeer snel overleden, voordeel is wel de enorme stroomdichtheid en de lage zelfontlading
De wat betere lader heeft een chippie die de spanning meet op de batterijen en aan de hand daarvan de lading bepaald deze kan wel je batterijen geheel opladen alleen is de maximale laadstroom afgestemd op NiCD cellen en dus moet je wederom voor NiMH cellen wat langer doorladen.
Iniedergeval is het onmogelijk om Lithium cellen op te laden met een gewone lader.
Die krengen zijn nogal kritisch als het om laden gaat, zo zitten ze bij een spanning van 2.9V slechts voor 20% vol en zijn ze bij een spanning van 3.02V zeer snel overleden, voordeel is wel de enorme stroomdichtheid en de lage zelfontlading
Powered bij meergranenbrood.
Verwijderd
Er zit verschil tussen het laadproces.
Ik weet niet meer precies hoe zit. Het kan ook zijn dat uit m'n nek loop te lullen
.
Maar volgens mij zat het zo.:
Nicads moeten met een constante stroom geladen(de spanning loopt dus af)
NiMh worden met een constante spanning geladen.
Ik weet niet meer precies hoe zit. Het kan ook zijn dat uit m'n nek loop te lullen
Maar volgens mij zat het zo.:
Nicads moeten met een constante stroom geladen(de spanning loopt dus af)
NiMh worden met een constante spanning geladen.
Hmmm, ik laad mijn NiMh altijd op met een NiCd cheapo ladertje, geen enkel probleem
Ik laad 't NiMH-batterypack van m'n Discman altijd gewoon op in de discman zelf. De AZ7894 roelt (Philips)
.
Ik koop trouwens niks meer met NiCD-batterijen, ik ben die troep zo zat, geheugeneffect weetjewel, ff niet lief volgens de regels met 't batterijtje doen 'n keer en dan is 't over met de pret
.
Ik koop trouwens niks meer met NiCD-batterijen, ik ben die troep zo zat, geheugeneffect weetjewel, ff niet lief volgens de regels met 't batterijtje doen 'n keer en dan is 't over met de pret
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
dus 4x 750mah nicd kan ik beter om ruilen voor 2x 1500mah nimh ???
Mijn nicd-lader geeft geloof ik 100ma af
Voor 1500mah nimh batterijen opladen moet ie dan dus 15(!) uur aanstaan
Mijn nicd-lader geeft geloof ik 100ma af
Voor 1500mah nimh batterijen opladen moet ie dan dus 15(!) uur aanstaan
I’m not like the OTTERS
NiMH-batterijen hebben een andere laadkarakteristiek dan NiCd-batterijen.
Een NiMH-batterij in een NiCd-lader opladen kan wel, en gaat wel goed, maar je NiMH-batterijtje gaat minder lang mee, en zal eerder aan zijn bruikbare leven zijn dan bij laden door een goede NiMH-lader.
NiCd gaat overigens tot 800mAH; NiMH haalt 1700mAH, ervanuitgaande dat we het hier over AA- oftewel penlitebatterijen hebben.
Een NiMH-batterij in een NiCd-lader opladen kan wel, en gaat wel goed, maar je NiMH-batterijtje gaat minder lang mee, en zal eerder aan zijn bruikbare leven zijn dan bij laden door een goede NiMH-lader.
NiCd gaat overigens tot 800mAH; NiMH haalt 1700mAH, ervanuitgaande dat we het hier over AA- oftewel penlitebatterijen hebben.
Pagina: 1