Ik wil graag mijn verhaal kwijt over wat er afgelopen vrijdag nacht (29/11) om 1.45 is gebeurd met de voeding van mijn computer, betreft een Antec True Power 380P.
- Even ter informatie:
- Computer stond uit.
- Heb NIETS overgeklokt.
- Kamertemperatuur.
- Uitgezet om 1.00.
- Voeding +/- 10 maanden in bezit.
- Nooit opengehaald of in kabels geknipt.
- Specs van mijn computer.[klik]
- Wat is er gebeurd?
Ik heb vanaf een uur of 22.30 achter mijn PC gezeten, had de hele avond alle fans aan staan die in de kast aanwezig zijn (de temp in de kast was normaal).
Rond een uur of 01.00 heb ik `m uitgezet, ben een sigaretje buiten gaan roken, rond 01.15 ben ik in mijn bed gaan liggen, had de radio nog aan staan.
Rond 01.45 hoorde ik ineens een klap, (jah hoe omschrijf je dat
), ik lag half in coma dus ik dacht dat er iets van m`n bed was afgevallen...dit bleek niet zo te zijn.
10 Seconde na die klap stond ik klaar wakker naast m`n bed omdat ik toch zo`n ranzige lucht rook in de kamer, ik ruiken bij m`n radio (die stond immers aan, dus dat leek mij het meest logische), bij m`n monitor (die stond op stand-by), daar rook ik geen branderig luchtje (gelukkig
), toen zag ik echter dat de lampjes van m`n toetsenbord en muis UIT waren, ik keek in mijn computer en zag dat het lampje van de netwerk kaart ook uit was (deze blijft altijd aanstaan als de kabel erin zit, ook al staat de comp uit, komt waarschijnlijk door de switch 1 verdieping lager).
Ik boven de kast ruiken (boven een blowhole waar de voeding onder zit) nou toen rook ik het al duidelijk dat er iets niet helemaal meer goed was...
.
Alle kabels die aan/in de computer zitten losgehaald, ook de kabels van de voeding naar de hardware losgetrokken..want jah, kon natuurlijk niet ff testen ofdat alleen de voeding verot was, misschien was het moederbord (of meer) ook wel meegegaan...
.
De volgende ochtend naar Aktief gebeld (waar ik vaste klant ben en tevens de eerste klant bij opening), heb het verhaal verteld en heb een leen voeding gehaald van 250 Watt om te kijken ofdat het moederbord het deed en ofdat die geen fouten gaf (d.m.v. piepjes), en hij ging gewoon aan... _/-o_ !
Weer Aktief gebeld en gezegt dat die het deed, dus dat ik alleen een nieuwe voeding nodig had. (Die Antec is overigens bij die winkel gekocht en hij heeft al 5 andere mensen gehad die ook hun Antec voeding hebben ingeleverd)
Nu heb ik (zonder bon) een Aopen 350 watt FSP350-60PN (PF) gekregen
.
Alles doet het weer, voltages zijn allemaal perfecto, enne ik ben zeer tevreden met de nieuwe voeding...Jim bedankt!
De vragen van mij:
- Hoe kan het gebeuren dat de voeding ineens (toen die uit stond) kan
doorbranden, ik weet wel dat er altijd iets spanning op blijft staan, maar jah, het
is een vrij nieuwe voeding en toch wel van dergelijk kwalitiet (zou je zeggen van
Antec) dat dit eigenlijk toch niet had mogen gebeuren
.
- Hoe kan ik (en anderen) dit voorkomen (jahhh het knopje achteraan de voeding
uit zetten en all voltage eraf halen..maar jah dat is natuurlijk niet de bedoeling,
anders hadden ze die knop wel aan de voorkant van alle kasten geintegreerd
).
- Had het erger kunnen aflopen met mijn computer?
- Kan hierdoor ook een brand kunnen ontstaan, en is dit wel eens gebeurd
voorzover iemand dit weet..dus toen de PC uit stond?
Vragen aan mij??
- Vraag maar, als jullie nog informatie missen of nog extra informatie willen weten,
de specs van mijn systeem (en overigens (rdelijk) oude foto`s) van mijn computer
(toen nog met Antec voeding) kan je vinden op mijn website (zie informatie
bovenaan)
- Even ter informatie:
- Computer stond uit.
- Heb NIETS overgeklokt.
- Kamertemperatuur.
- Uitgezet om 1.00.
- Voeding +/- 10 maanden in bezit.
- Nooit opengehaald of in kabels geknipt.
- Specs van mijn computer.[klik]
edit:
- Computer is NIET geaard...Is een plan van al heeel lang, maar morgen ga ik het doen!
- Computer is NIET geaard...Is een plan van al heeel lang, maar morgen ga ik het doen!
- Wat is er gebeurd?
Ik heb vanaf een uur of 22.30 achter mijn PC gezeten, had de hele avond alle fans aan staan die in de kast aanwezig zijn (de temp in de kast was normaal).
Rond een uur of 01.00 heb ik `m uitgezet, ben een sigaretje buiten gaan roken, rond 01.15 ben ik in mijn bed gaan liggen, had de radio nog aan staan.
Rond 01.45 hoorde ik ineens een klap, (jah hoe omschrijf je dat
10 Seconde na die klap stond ik klaar wakker naast m`n bed omdat ik toch zo`n ranzige lucht rook in de kamer, ik ruiken bij m`n radio (die stond immers aan, dus dat leek mij het meest logische), bij m`n monitor (die stond op stand-by), daar rook ik geen branderig luchtje (gelukkig
Ik boven de kast ruiken (boven een blowhole waar de voeding onder zit) nou toen rook ik het al duidelijk dat er iets niet helemaal meer goed was...
Alle kabels die aan/in de computer zitten losgehaald, ook de kabels van de voeding naar de hardware losgetrokken..want jah, kon natuurlijk niet ff testen ofdat alleen de voeding verot was, misschien was het moederbord (of meer) ook wel meegegaan...
De volgende ochtend naar Aktief gebeld (waar ik vaste klant ben en tevens de eerste klant bij opening), heb het verhaal verteld en heb een leen voeding gehaald van 250 Watt om te kijken ofdat het moederbord het deed en ofdat die geen fouten gaf (d.m.v. piepjes), en hij ging gewoon aan... _/-o_ !
Weer Aktief gebeld en gezegt dat die het deed, dus dat ik alleen een nieuwe voeding nodig had. (Die Antec is overigens bij die winkel gekocht en hij heeft al 5 andere mensen gehad die ook hun Antec voeding hebben ingeleverd)
Nu heb ik (zonder bon) een Aopen 350 watt FSP350-60PN (PF) gekregen
Alles doet het weer, voltages zijn allemaal perfecto, enne ik ben zeer tevreden met de nieuwe voeding...Jim bedankt!
De vragen van mij:
- Hoe kan het gebeuren dat de voeding ineens (toen die uit stond) kan
doorbranden, ik weet wel dat er altijd iets spanning op blijft staan, maar jah, het
is een vrij nieuwe voeding en toch wel van dergelijk kwalitiet (zou je zeggen van
Antec) dat dit eigenlijk toch niet had mogen gebeuren
- Hoe kan ik (en anderen) dit voorkomen (jahhh het knopje achteraan de voeding
uit zetten en all voltage eraf halen..maar jah dat is natuurlijk niet de bedoeling,
anders hadden ze die knop wel aan de voorkant van alle kasten geintegreerd
- Had het erger kunnen aflopen met mijn computer?
- Kan hierdoor ook een brand kunnen ontstaan, en is dit wel eens gebeurd
voorzover iemand dit weet..dus toen de PC uit stond?
Vragen aan mij??
- Vraag maar, als jullie nog informatie missen of nog extra informatie willen weten,
de specs van mijn systeem (en overigens (rdelijk) oude foto`s) van mijn computer
(toen nog met Antec voeding) kan je vinden op mijn website (zie informatie
bovenaan)
offtopic:
* offtopic: Voor mij geen Antec voeding meer....
* offtopic: Voor mij geen Antec voeding meer....
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW