Booten vanaf SATA schijf achter RAID controller

Pagina: 1
Acties:

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 19:54
Ok het geval is dat mijn 4 IDE poorten vol zaten met een 3.4 Gb , 2 20Gb schijven en een 30 Gb schijf. Aangezien deze schijven vol waren heb ik op de HCC 2 120 Gb SATA schijven en een SATA RAID controller (Highpoint RocketRAID 1520) gekocht.

Nu wil ik alleen de 3.4 waar mijn windows op stond dus er uit halen want dan kan ik ook weer een CD-rom aansluiten en dan dus booten van 1 van de SATA schijven. Maar ik heb geen flauw idee hoe. Wat me tot nu toe gelukt is is om ze in de RAID bios (of hoe je het ook noemt) de schijven aan te melden en om in windows (2003) schijfbeheer een simple partitie te maken van 5 Gb. Maar dan houdt het op.

Op Google ook geen handleidingen gevonden.

Rebuilding knowledge database

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Als je Windows installeert, dan vraagt hij op een gegeven moment iets in de richting 'druk op F6 om een niet Windows SCSI/Raid stuurprogramma te installeren' en daar kan je dus kiezen om van die S-ATA raid controller te booten ;)
Moet je wel die driver op een diskette hebben, maar die zal er wel bij zitten lijkt me

[ Voor 22% gewijzigd door Turkish op 02-12-2003 23:43 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Turkish schreef op 02 december 2003 @ 23:41:
Als je Windows installeert, dan vraagt hij op een gegeven moment iets in de richting 'druk op F6 om een niet Windows SCSI/Raid stuurprogramma te installeren' en daar kan je dus kiezen om van die S-ATA raid controller te booten ;)
Moet je wel die driver op een diskette hebben, maar die zal er wel bij zitten lijkt me
Dat zeggen ze wel, maar bij werkt het niet, ik heb een Seagate 120 gieg op SATA, ik installeer alleen deze schijf, verder heb ik de floppydrive en de cd-rom drive aangesloten. ik heb een driverfloppy gemaakt voor de Promise controller, tijdens het installeren van de windows 2000 kun je idd op F6 drukken en kan ik de flop erin stoppen, ik kies dan voor SATA voor win 2000, dat rateld de pc weer verder totdat hij vraagt of ik win200 wil installen, maar dan kan hij opeens geen harde schijf vinden. In de Bios wordt de Promisecontroller gedetecteerd en kan ik laten meedoen als opstartschijf 1 of 2.
Wat moet ik doen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 00:12:
[...]

Dat zeggen ze wel, maar bij werkt het niet, ik heb een Seagate 120 gieg op SATA, ik installeer alleen deze schijf, verder heb ik de floppydrive en de cd-rom drive aangesloten. ik heb een driverfloppy gemaakt voor de Promise controller, tijdens het installeren van de windows 2000 kun je idd op F6 drukken en kan ik de flop erin stoppen, ik kies dan voor SATA voor win 2000, dat rateld de pc weer verder totdat hij vraagt of ik win200 wil installen, maar dan kan hij opeens geen harde schijf vinden. In de Bios wordt de Promisecontroller gedetecteerd en kan ik laten meedoen als opstartschijf 1 of 2.
Wat moet ik doen.
Heb je wel je schijf laten herkennen door je promise controller, staat me iets bij dat je dat eerst moet doen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Turkish schreef op 03 december 2003 @ 00:20:
[...]

Heb je wel je schijf laten herkennen door je promise controller, staat me iets bij dat je dat eerst moet doen ;)
Was ik vergeten op te schrijven, maar dat was ik niet vergeten, Hij wordt netjes gevonden. Nou ja, ik probeer het nog het een en ander.