Hoe heet mijn WLAN

Pagina: 1
Acties:

• arnold24
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 16:49
Hoi!

ik zou graag willen weten wat voor WLAN wij nou precies nodig hebben als wij het volgende willen.

In 1 dorp.
3 LAN's (thuis, en bij 2 maten; Alle LAN's hebben een eigen Wireless AP)

Als ik nu dus één groot netwerk wil maken met deze drie AP's wat heb ik dan nodig

Access Point
Repeater
Multiple Bridge
Wireless Bridge
Group AP

Iemand enig idee wat ik moet selecteren (Ik dacht Multiple bridge)

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Geef ook ff aan wat voor AP's het zijn en wat de afstand is tussen die AP's.

Volgens mij kun je gewoon connecten tussen die AP's.

[ Voor 14% gewijzigd door Master__R op 02-12-2003 23:28 ]

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Behalve afstand; is er line-of-sight tussen de eindpunten? Dat maakt het namelijk een stuk makkelijker. Met richtantennes kom je een HEEL eind.

[ Voor 4% gewijzigd door TheManinBlack op 02-12-2003 23:31 ]

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 08:35
TheManinBlack schreef op 02 december 2003 @ 23:31:
Behalve afstand; is er line-of-sight tussen de eindpunten? Dat maakt het namelijk een stuk makkelijker. Met richtantennes kom je een HEEL eind.
Voor radio heb je geen line of sight nodig!! Natuurlijk als er een gans bos (groensel = yuck voor radiogolven) tussen staat dan geraken zelfs radiosignalen er moeilijk doorheen maar dat zal enkel bij uitzondering zo zijn denk'k. Natuurlijk moet je wel rekening houden met de afstand maar dit neem'k even voor logisch aan.

Om 3 AP's te koppelen heb je dus in principe niets meer nodig. Gewoon effe goed instellen (channel, ssid, ...) en poof je hebt 1 netwerkje.
Als je zo'n netwerkje gaat opstellen wel zeker zorgen voor WEP. Dit houdt enkel scriptkiddies buiten btw. Beter ook MAC adres filtering opzetten aangezien je toch maar paar pc's wil connecten. Mogelijk ook VPNnetje opzetten. Ben je zeker dat niemand nog binnenkijkt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door witchdoc op 03-12-2003 00:33 ]

• arnold24
De AP's zijn: US-Robotics Turbo Wireless Access Points
De afstanden tussen 1 & 2 = 400 meter. En tussen 2 & 3 weer 400 meter.
(De getallen moeten dan AP's voorstellen)

Er is bijna een clear line of view

Heb ik aan 12 & 18 dbi's genoeg?

• arnold24
Als ik nu dus één groot netwerk wil maken met deze drie AP's wat heb ik dan nodig

Access Point
Repeater
Multiple Bridge
Wireless Bridge
Group AP

Verwijderd

arnold24, graag de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop gebruiken om toevoegingen te maken. Monologen als bovenstaand gaarne vermijden :)

Verwijderd

poohbeer schreef op 03 december 2003 @ 00:32:
[...]

Voor radio heb je geen line of sight nodig!! Natuurlijk als er een gans bos (groensel = yuck voor radiogolven) tussen staat dan geraken zelfs radiosignalen er moeilijk doorheen maar dat zal enkel bij uitzondering zo zijn denk'k. Natuurlijk moet je wel rekening houden met de afstand maar dit neem'k even voor logisch aan.
Over wat grotere afstanden heb je toch echt LOS nodig, na een aantal bomen houd het redelijk snel op :)

Gelijk nog even een vraag aan mijn kant: hoe reken je dB's om naar mwatt's? Ik kon het niet vinden @ google, de ene pagina waar een calculator op stond was broke :)

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

Japie.G

Colour Classic

Zal niet werken denk ik!

400 meter is toch best ver! Misschien toch met een zooitje lekkere richtantennes te werk gaan :P

Je hebt bijna een clear line zeg je, heb je niet al geprobeert om de AP's met elkaar te laten connecten? (zelfde SSID enzo)

Maar zoals gezegd, ik verwacht niet dat je een connectie zal krijgen over die afstand.

succes!

[ Voor 49% gewijzigd door Japie.G op 03-12-2003 14:48 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

ShereKahn schreef op 03 december 2003 @ 14:47:
Zal niet werken denk ik!

400 meter is toch best ver! Misschien toch met een zooitje lekkere richtantennes te werk gaan :P

Je hebt bijna een clear line zeg je, heb je niet al geprobeert om de AP's met elkaar te laten connecten? (zelfde SSID enzo)

Maar zoals gezegd, ik verwacht niet dat je een connectie zal krijgen over die afstand.

succes!
met een kleine omni red je 400m al zat, met richtantennes kom je nog eens zo ver :)

• arnold24
ik denk dat het aantal dbi wel genoeg is voor 400 meter hoor. Sterker nog
zonder Antenne's kunnen wij (na testen) zeggen dat de
US-Robotics Turbo Wireless Access Point door meerdere muren kunnen zonder
uberhaupt gebruik te maken van extra hulpmiddelen.
De afstand die dit apparaat zonder antenne moet kunnen halen is 300 meter. We moeten 400 á 450. Hiervoor hebben wij dus extra antennes gekocht.
We zitten met z'n drieen op 1 lijn. We hebben in het midden dus een omni van 12 dbi en op de eindpunten 2x de saneo 18 dbi flatpanel. Als dit niet werkt dan breekt mijn klomp.
Pagina: 1