Toon posts:

Sitecom Wireless Pc Card probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Sitecom 11 mbit acces point en een pc card voor me laptop.
Wl-011 v2 is de naam van de pc card.

Nu heb ik op dat accespoint gewoon 4 pc's via draad verbonden en dat werkt prima. Ook met ons ADSL.

Nu wou ik dus de laptop verbinden via een wireless accespoint.

Dus alles gedaan volgens het boekje.
Nu heb ik dus wel verbinding met het accespoint, maar ik krijg op geen manier de laptop in ons thuisnetwerk, en kan dus ook niet draadloos internetten bijv.

IK heb echt al van alles geprobeerd, maar weet het nu echt niet meer.
De handleiding zegt dat je als ip 192.168.1.1 moet invullen, maar aangezien dat niet werkt heb ik gewoon dhcp aangezet net als met de bedrade pc's. Dat schijnt ook niet te helpen. Ik heb trouwens de encryptie nog niet aangezet.

Kan iemand mij hiermee helpen??

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je zou nog kunnen proberen IPX te kunnen installeren en de werkgoepnaam over te nemen van een van de andere PC's.

Verder staat misschien idd de encryptie niet aan terwijl dat wel aan moet staan. Geen encryptie bij de client = geen internet als de router het verwacht.
Het hoeft niet altijd, maar het je ook de gateway (= IP van de router ) geprobeerd in te vullen?

In het laatste geval zou je even alles wat met het netwerk te maken heeft kunnen deinstalleren. Als je het dan opnieuw installeert, dan werkt het soms wel opeens.

Senile! Senile Oekaki

• trogdor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2025
Met DHCP aan en een reboot zou het moeten werken (deed het bij mij) als de DHCP server op je routertje aanstaat teminste.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heb je de instellingen nou gewijzigd in het acces point ja of te nee?
http://192.168.1.1 geeft namelijk aan dat je inlogt op het acces point en vervolgens instellingen gaat wijzigen. Zo kun je namelijk ook DHCP aanzetten voor je hele netwerk. Alle pc's die aangesloten worden krijgen dan een IP van je acces point. Sitecom beveiligd veel dingen (heb het zelf thuis ook namelijk) en zorgt er voor dat bijv clienten die met een vast IP willen inloggen dat dus niet kunnen. Behalve als jij expliciet in het acces point zegt dat MAC adres huppelup met dit en dat IP adres mag internetten en op het LAN mag.

Oftewel zet je laptop op DCHP client, stel je acces point in als DHCP server (via een andere pc dus). Vervolgens even rebooten voor de zekerheid. Wanneer je niet TE ver van het acces point zit met je laptop krijg je een popup in windows xp welke zegt dat er een wireless netwerk is gevonden. Volg de aanwijzingen. Als alles klaar is kun je nog controleren of je daadwerkelijk een IP hebt gekregen van het acces point en of er bij default gateway 192.168.1.1 of 192.168.0.1 staat.

Klopt dat?, dan kun je gerust internet explorer opstarten en gaan internetten.

Als je nog vragen hebt dan stel ze gerust!

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren weer van alles geprobeerd. Op de laptop zit trouwens win 98 2nd.
Ik heb nu dus gewoon contact met het wireless accepoint, want dat laat ie zien.
Alleen houd het daar dan ook op.
De laptop verschijnt niet in het netwerk, maar ik kan de laptop wel pingen, en andersom vanaf de laptop een pc pingen.

Ook kon ik vanaf een baste pc op de laptop komen door \\(laptopnaam) in te vullen, maar andersom vanaf de laptop kon ik dat dus niet.

Ik concludeer dus dat er wel een verbinding is met het acces point, maar dathet netwerk niet compleet is en niet werkt.

Ook moet het ip van de laptop in bereik van de router liggen volgens het boekje.
Dus dan ziet het er zo uit: 192.168.123.100 t/m 192.168.123.199

Maar ik weet het nu echt niet meer..

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Hmm...tis niet mogelijk om een hogere versie van windows te installeren op die laptop. In 1998 bestond wireless namelijk nog niet ;) (voor consument althans).

Verder is het raar dat je wel contact hebt met het acces point en je pc's onder elkaar wel ook je laptop kunnen bereiken. Kijk even goed naar je IP adres van je laptop. Volgens mij pakt ie namelijk geen IP van het acces point maar eentje van zich zelf, waardoor de default gateway niet op 192.168.0.1 staat (met als resultaat geen internet etc).

Kun je in het acces point niet in de logs zien dat je laptop een connectie maakt en of hij deze weigert ja of te nee. Ik heb zelf een sitecom homestation (WL-018) en daar kan ik precies zien hoe of wat er gebeurt met lokale pc's.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Damn wat een stomme shit was dit zeg!!
Nou na al dat gekloot met win98 nog steeds geen effect.
Dus toen me pa toch overgehaald om XP op z'n laptop te zetten.
Aabgezien hij bang was dat zijn werk etc. naar de maan zou gaan.

Eerst dus alle shit eraf gegooid.
Toen xp erop gezet.
Drivers installed.
reboot ---> kaart erin en hoppaa
meteen doet ie het zonder ook maar iets te hebben ingesteld...

Geeft iemand mij diezelfde dag nog een artikel met een test van mijn wireless kaart en accespoint, waaruit is gebleken dat het onmogelijk schijnt te zijn om wireless aan de praat te krijgen met win98.
Nu vind ik het dus wel extreem lomp en kan sitecom door de grond zakken.
Nergens geven ze aan op hun site o.i.d. dat er problemen zijn met win98..

En de consument mag lekker een paar avonden volledig verneuken om er dan achter te komen dat het gewoon niet kan..

Toch bedankt voor de moeite iedereen. :)
Pagina: 1