Toon posts:

[iiyama]hm903dta klachten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Paar dagen geleden een nieuwe monitor gekocht

iiyama hm903dta 19inch

Alleen ik heb behoorlijk wat probleempjes met dit ding
Heb al GoT afgezocht naar oplossingen maar kwam niet echt tot iets zinvols wat ik zou kunnen proberen

Klachten :

1. 1600x1200x32 @85hz is onscherp, op 75hz is er nix aan de hand

2. Het beeld is normaal in IRC,Windows etc, ga ik naar internet explorer dan is het beeld __onwijs__ wit, ga ik naar een game (unreal tournament bijv.) dan is het spel akelig donker

3. Het beeld is in het begin verschoven (als ik mn scherm aanzet), na 15 mins wordt hij ietsjes beter, maar nog steeds niet zoals ik hem gezet had, pas als ik van resolutie verander ( naar 1024x768 bijv.) en dan weer terug naar 1600x1200 is het _wel_ weer goed :?

4. Contrast is niet normaal, wit is ERG wit, en zwart is TE zwart, ga ik met contrast spelen ziet het er niet meer uit ( veel te vlak als je snapt wat ik bedoel )

Heb ik gewoon een kutexplexemplaar, of zijn al deze iiyama schermen zo slecht :?

(heb nog een iiyama 17 inch, en die doet al 6 jaar trouwe dienst, en nog nooit last mee gehad)

edit : heb er al een geforce4ti4200 in gehad, en geeft zelfde probleem

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 23:29 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook deze monitor maar heb een haarscherp beeld en draai 1600*1200 prima op 85hz, kan het niet zijn dat je videokaart dit niet optimaal aankan??

Het probleem van het beeld dat het bij het begin niet past maar na een tijdje wel is een bekend probleem bij deze monitor, heb er zelf ook last van maar na een minuut of 10 heb ik nergens meer last van en past alles prima.

Staat je picture quality op de juiste plaats, er zijn namelijk 3 opties op deze monitor en als die bijvoorbeeld op movie staat ziet het er idd echt niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik vind het in ieder geval erg slecht dit, ik ga informatique maar even bellen (staan bekend om perfecte service) en ruil em dan gewoon in voor een 22inch die ik ook op mn werk gebruik, daarvan weet ik tenminste dat ze goed zijn

Verwijderd

Topicstarter
Heb informatique gebeld, scherm opsturen en ik krijg een 22inch met bijbetaling :) whoohoo

DAT is pas service