Heb sinds een paar daagjes een Abit IC7-G gekocht van iemand met een V-mod voor het geheugen erop. ( MrHard ), dit moederbord bootte gelijk vanaf het begin al niet normaal. Hij gaat wel aan alleen er komt geen beeld en hij boot niet door dus, ook geen piepjes niks. Kijk ik naar mijn 2 reepjes 256 Mb PC3500 GeiL Golden Dragon, daar branden de ledjes niet van, dus ik dacht het ligt aan het geheugen of iets dergelijks, dus ik kijk of ze er goed in zitten e.d. ook maar ff voor de zekerheid ff gekeken of alle kabels overal netjes inzaten. Jep alles zat goed, maarja hij wil nog steeds niet, na een tijdje boot ie ineens wel zonder dat ik iets bijzonders had gedaan. Super stabiel mobo, gelijk OC'en tot 3.5 GHz waarmee die zelfs in Windows komt, lekker stabiel. ( ik heb een Pentium 4 2.4C
).
Dus ik lekker blij met mijn nieuwe mobo, alleen ik moest ff weg, dus ik wil hem weer aan doen na een tijdje, precies hetzelfde probleem! Weer ff aan laten staan, kijken waar het nou weer aan ligt, voeding schakelaar aan en uit, en ja hoor dan boot ie ineens wel... later was ie ook weer eens uit voor een langere tijd dan 15 minuten, en toen precies hetzelfde probleem. Jullie begrijpen dus dat dit hoogst irritant is, ik heb ontdekt dat ik heb nog wel aan kan zetten na een paar minuutjes als mijn PC uit is geweest. Maar na een kwartiertje of meer altijd dit probleem.
Dingen die ik heb geprobeerd om te kijken waar het aan lag :
Alle schijven, andere drives, alles eraf gehaald behalve AGP kaart.
Vaak met de Clear CMOS jumper gespeeld.
Ook dat extra 12V P4 stekkertje op het mobo uiteraard aangesloten.
Ik heb ontdekt dat als ik hem een paar minuutjes aanzet van tevoren, en vervolgens dan uitdoe doormiddel van de Voedingsschakelaar, en dan weer aan dat dan vaak wel de mooie ledjes gaan branden op mijn GeiL mem. en vervolgens weer netjes boot.
Wat mensen mij vertelden (BioBlade, MrHard ) was dat het vrijwel zeker aan de Voeding lag die het niet trekte, omdat de boot vaak het zwaarste is voor zo'n Voeding dus omdat die in het begin vaak niet het optimale Wattage kan geven.
Wat wel raar is, is dat ie wel lekker OC'd als ie al aanstaat, en dat toen ik mijn MSI 865PE Neo2-LS mobo erop had, ik nooit dat soort problemen had, en die ook in de BIOS zelfs op 3.3 Ghz stond altijd.
Daarom post ik dit Topic om te vragen of jullie "raad" hebben
Mijn specs zijn :
Abit IC7-G met Voltmod
Pentium 4 2.4C
2x 256 Mb PC3500 GeiL Golden Dragon ( draait altijd Dual Channel )
2x Maxtor D740X 20Gb en 60 Gb @ 7200 rpm
Lite-On 52 Speed brander
Radeon 8500 LE ( Hercules 3d-Prophet FDX 8500 LE )
en 1 SoundBlaster Live! Player 5.1 Digital
En uiteraard de Voeding : Chieftec 360W, er is mij aangeradeneen 550W Enermax/Levicom aan te schaffen.
Nog iets, met deze problemen draaide mijn P4 altijd gewoon standaard.
Dus ik lekker blij met mijn nieuwe mobo, alleen ik moest ff weg, dus ik wil hem weer aan doen na een tijdje, precies hetzelfde probleem! Weer ff aan laten staan, kijken waar het nou weer aan ligt, voeding schakelaar aan en uit, en ja hoor dan boot ie ineens wel... later was ie ook weer eens uit voor een langere tijd dan 15 minuten, en toen precies hetzelfde probleem. Jullie begrijpen dus dat dit hoogst irritant is, ik heb ontdekt dat ik heb nog wel aan kan zetten na een paar minuutjes als mijn PC uit is geweest. Maar na een kwartiertje of meer altijd dit probleem.
Dingen die ik heb geprobeerd om te kijken waar het aan lag :
Alle schijven, andere drives, alles eraf gehaald behalve AGP kaart.
Vaak met de Clear CMOS jumper gespeeld.
Ook dat extra 12V P4 stekkertje op het mobo uiteraard aangesloten.
Ik heb ontdekt dat als ik hem een paar minuutjes aanzet van tevoren, en vervolgens dan uitdoe doormiddel van de Voedingsschakelaar, en dan weer aan dat dan vaak wel de mooie ledjes gaan branden op mijn GeiL mem. en vervolgens weer netjes boot.
Wat mensen mij vertelden (BioBlade, MrHard ) was dat het vrijwel zeker aan de Voeding lag die het niet trekte, omdat de boot vaak het zwaarste is voor zo'n Voeding dus omdat die in het begin vaak niet het optimale Wattage kan geven.
Wat wel raar is, is dat ie wel lekker OC'd als ie al aanstaat, en dat toen ik mijn MSI 865PE Neo2-LS mobo erop had, ik nooit dat soort problemen had, en die ook in de BIOS zelfs op 3.3 Ghz stond altijd.
Daarom post ik dit Topic om te vragen of jullie "raad" hebben
Mijn specs zijn :
Abit IC7-G met Voltmod
Pentium 4 2.4C
2x 256 Mb PC3500 GeiL Golden Dragon ( draait altijd Dual Channel )
2x Maxtor D740X 20Gb en 60 Gb @ 7200 rpm
Lite-On 52 Speed brander
Radeon 8500 LE ( Hercules 3d-Prophet FDX 8500 LE )
en 1 SoundBlaster Live! Player 5.1 Digital
En uiteraard de Voeding : Chieftec 360W, er is mij aangeradeneen 550W Enermax/Levicom aan te schaffen.
Nog iets, met deze problemen draaide mijn P4 altijd gewoon standaard.
[ Voor 3% gewijzigd door NLuna op 02-12-2003 23:18 ]
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf