[2kpro] usb pen krijgt na 1x geen driveletter meer

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb dus op de HCC zo'n mooie USB pendrive gekocht. Nou heb ik hier een hubje waar ik nog 2 poortjes op vrij heb, en gisteravond stak ik hem in het rechterpoortje. Joepie, zei mn pc, hij installeerde braaf zelfs zonder de cdrom de pendrive en doneerde mij een nieuwe D-schijf als verwisselbaar station:
ik kon direct mijn USB pen op! :D

Vandaag stak ik hem weer in het rechter poortje. De melding van een aanwezig zijnd USB apparaat (helemaal herkend als mass-storage device) kwam in mn tray, maar verder gebeurde er niks. Ik kreeg er geen stationsletter bij.
Dus, ik hem in het linker poortje geplugd. Ook hier kwam er nu weer een hele installatie van drivers enzo (ik snap Windows soms niet en hij mij niet) maar na die hele installatietoer kreeg ik wel weer een driveletter toegewezen (wederom D) en ik kon er weer bij. Pendrive uitgeschakeld via icoontje in tray, daarna eruit getrokken; toen er weer ingestoken. Ik kreeg dezelfde reactie als bij het rechter poortje: wel een melding, maar geen driveletter.

Ik heb gezocht op GoT en vond dit topic:
120 GB USB Drive .. .weg?

Nou zou je zeggen, dat lost je probleem toch op. Nee dus. Ik kan in Computerbeheer etc. wel de drive zien, maar zodra ik een driveletter wil wijzigen (en dus toevoegen want er staat er geen) zegt hij: het apparaat is niet geactiveerd. Start overnieuw op om het apparaat actief te maken.

Ja hallo, denk ik dan! Dit is Windows 2000, dit is USB dus hot-pluggable, kom nou! Dit heb ik met mijn harddisk ooit ook gehad, lang geleden. 80 gig disk werd wel als slave gezien, partities waren al in DOS aangemaakt, maar driveletters: ho maar. Ik werkte toen vanaf een 20 gig master, en als ik het zootje omkeerde master/slave dan kreeg ik wel gelukkig driveletters voor beide schijven. Zoiets is het nu dus ook, het is gewoon dezelfde melding maar dan een USB pen.

Wat moet ik nou doen? :| Ik heb nog 2 usb poortjes op mn hub en nog 2 acterop mn case, dat wil zeggen dat ik die pen nog 4x kan accessen en dan zal ik alle drivers weg moeten gooien en weer van voren af aan beginnen 8)7 en télkens installeren, (3x) en dan heb ik toegang. Ik zit er bijna over te denken om Windows XP te gaan installeren... |:( :'( dit is toch gewoon zielig voor Windows 2000 :|

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Schuifjes niet perongelijk verschoven? Die van mij kent de ZIP en Floppy stand + Write/Non-write (Niet van de HCC is ene Transcend JetFlash )

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

sluit je de drive wel af voor je hem afkoppelt? (stond er slecht gelezen foei!)

wat doet de pen-drive na een reboot?

[ Voor 33% gewijzigd door orca op 02-12-2003 23:18 ]

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Kijk eens in je systeembeheer in het configuratie scherm en dan disk management daar zal die wel ergens staan maar dan zonder drive letter.

Ff driver letter eraan hangen en klaar is kees.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Nee... ik heb hier een Agenie Pro ... en er zitten geen schuifjes op.

En ja, ik sluit hem netjes af voordat ik m uitwerp/ontkoppel/ etc :)

Ik heb dit trouwens dus ook met mijn webcam, wacom etc.. USB wordt gewoon maar 1x herkend en dan moet ik m er ook in laten zitten, anders mag de hele installatieprocedure overnieuw. Ik heb geen VIA Chipset, zover ik weet. (Vroeger wel gehad, en altijd gekloot).

Ik heb nu vanaf het installatiecdrommetje een klein tooltje geinstalleerd, maar daarin kan ik hem niet accessen... Ook het bijwerken van de drivers helpt niets. Erger nog, na het succesvol bijwerken vraagt Win2k me gewoon om te rebooten?!?! Hallo??? Mijn systeem denkt blijkbaar dat hij bij 98 is blijven steken ofzo (het is een clean install, geen oudere niet-nt's eronder ofzo).
raymonvdm schreef op 02 december 2003 @ 23:29:
Kijk eens in je systeembeheer in het configuratie scherm en dan disk management daar zal die wel ergens staan maar dan zonder drive letter.

Ff driver letter eraan hangen en klaar is kees.
Ja, en jij ook lezen op de late avond graag 8)7

Kees is dus niet klaar met het aanhangen van een driveletter, <dikkie dik modus> want deze Kees krijgt een dikke foutmelding midden in d'r smoeltje gedouwd </dikkie dik modus> als ze probeert die driveletter aan te maken. Foutmelding staat in startpost. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Dark Blue op 02-12-2003 23:38 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs