Mooi project, jammer dat je hem niet gebruikt maar iig wel weer lekker gemod en geoefend
You are free to do as we tell you to
Tof, hoe heb je de gaten geponsd ? Pneumatische pons ?
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
nope, met eenben de naam weer eens kwijtzon soort bek, waar een hard staal pennetje snel op een neer gaat en zo ponst, ding is ongeveer even hroot als een boormachine, aleen kan ik niet op de naam komen, zo ff aan me pa vragen.Hydraulik-Phunk schreef op 02 december 2003 @ 23:09:
Tof, hoe heb je de gaten geponsd ? Pneumatische pons ?
knabbelzaag?
Netjes gemaakt btw, alleen de boven en onderkant zijn zwaar bagger...
Verwijderd
Mooi gedaan man en erg handig zo compact pctje
Waarom gebruik je het stukje metaal wat je
voor de cdrom wegdremelt heb niet als
frontje voor je cdrom speler?
Klopt, dat plexi was niet een van het mooiste plexi wat ik had liggenbredend schreef op 02 december 2003 @ 23:22:
knabbelzaag?
Dat is een stuk kleiner, aangezien dr nog een zaagsnede vanaf ging, al kon ik nog wel met een stukje ander metaal een frontje maken. maarjah, Heb nu toch al een andere kastVerwijderd schreef op 02 december 2003 @ 23:42:
Mooi gedaan man en erg handig zo compact pctje![]()
Jammer dat je geen alu plaatje voor de CD-speler hebt gedaan. Voor de rest netties!
De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.
Ziet er mooi uit! Ben zelf niet zo kapot van draadeinden, maar goed, da's persoonlijk natuurlijk.
Kun je een foto of tekening ofzo posten van hoe je het intern hebt ingericht, vooral de HD? Hangt die tussen het mobo en de cd-romspeler ofzo? En wat voor voeding heb je gebruikt, en waar hangt ie?
Ben ook aan het denken om zoiets te gaan knutschelen, maar ik kom iedere keer net niet uit met de indeling...
Kun je een foto of tekening ofzo posten van hoe je het intern hebt ingericht, vooral de HD? Hangt die tussen het mobo en de cd-romspeler ofzo? En wat voor voeding heb je gebruikt, en waar hangt ie?
Ben ook aan het denken om zoiets te gaan knutschelen, maar ik kom iedere keer net niet uit met de indeling...
Nomen nescio
Ik mis alleen de voeding?? Heb je dit niet ingebouwd??
Best wel leuk. 
Je had ook een externe voeding kunnen gebruiken. Zoiets als dit.
En je had ook een slim line cd-rom speler kunnen gebruiken. Dan had je meer ruimte gehad ook voor je HD. Dan had die koeler er misschien ook nog ingepast ipv aan de buitenkant.
Je had ook een externe voeding kunnen gebruiken. Zoiets als dit.
En je had ook een slim line cd-rom speler kunnen gebruiken. Dan had je meer ruimte gehad ook voor je HD. Dan had die koeler er misschien ook nog ingepast ipv aan de buitenkant.
Voeding was zoals ik al eerder screef een externe ATX. Ik kon wel zo'n voeding kopen zoals t linkje hierboven, maar zoveel geld had ik/ me moeder er niet voor over, vooral als je nagaat dat de voeding die ik nu heb met kast 30€ was.
@ Brabo-Joossie, ik zal nog even een tekeningetje maken met de maten, de HDD en cdrom zitten tegen de zijkant/achterzijde geschroefd, de HDD was trouwens een 5400 tpm, zodat ie lekker stil, en vooral koel bleef.
@ Brabo-Joossie, ik zal nog even een tekeningetje maken met de maten, de HDD en cdrom zitten tegen de zijkant/achterzijde geschroefd, de HDD was trouwens een 5400 tpm, zodat ie lekker stil, en vooral koel bleef.
Weer een ervaring rijker
Ziet er lekker strak uit moet ik zeggen hoor 
Volgens mij hebbie de buitenkant ook even voorzien van een schuurpapiertje ofniet?
Volgens mij hebbie de buitenkant ook even voorzien van een schuurpapiertje ofniet?
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Op zich een leuke mod, maar qua afwerking is het niet zo netjes, is het niet?
Je hebt b.v. voor de powerknop verzonken bouten gebruikt, maar omdat je niet de gaten 'verzonken' hebt steken ze een halve mm uit. Dan kun je beter gewone bouten gebruiken, ziet er veel netter uit. Of even de gaten verzinken met een verzinkboor.
Ook die uitstekende stukken draadeind... Zaag die eens HEEL snel op maat en gebruik eens HEEL snel dopmoeren!

Aan de onderkant vormen de dopmoeren dan nog pootjes ook, het kastje komt dan iets van de grond af. Ook al is het misschien maar een 1/2cm, het scheelt toch weer wat stof die niet aangezogen wordt.
Trouwens, onder- en bovenkant zijn plexi? Dan is het best leuk om er nog een lichtje in te stoppen.
Je hebt b.v. voor de powerknop verzonken bouten gebruikt, maar omdat je niet de gaten 'verzonken' hebt steken ze een halve mm uit. Dan kun je beter gewone bouten gebruiken, ziet er veel netter uit. Of even de gaten verzinken met een verzinkboor.
Ook die uitstekende stukken draadeind... Zaag die eens HEEL snel op maat en gebruik eens HEEL snel dopmoeren!

Aan de onderkant vormen de dopmoeren dan nog pootjes ook, het kastje komt dan iets van de grond af. Ook al is het misschien maar een 1/2cm, het scheelt toch weer wat stof die niet aangezogen wordt.
Trouwens, onder- en bovenkant zijn plexi? Dan is het best leuk om er nog een lichtje in te stoppen.
[ Voor 27% gewijzigd door RetepV op 03-12-2003 13:52 ]
Macbook Pro
die fijne krasjes van de zijkant is geen schuurpapier, maar geborsteld, we hadden zo'n ding voor de boormachine namelijk, en dat heb ik ook gebruikt bij me vorige CM.
Ach, verkopen, ik denk niet dat zoiets echt de moeite waard is, aangezien t veel leuker is om het zelf in elkaar te zetten lijkt mij, en de fading led's print van de powerknop gebruik ik bijvoorbeeld weer voor me volgende CM
Ik had t gat van de powerknop-schroefjes wel wat verzonken, maar de schroefjes zitten vrij los, en duwen zichzelf dus niet echt in het gat. dopmoeren+rvs draadeinde had me pa trouwens nog van zijn werk meegenomen, maarjah, is nu al niet meer nodig. En dat is gewoon plexi jah, en t lichtte al aardig op door de led's van de powerknop, die zorgde ervoor dat de bodemplaat een leuk verlicht randje kreeg. beetje zoals een glowfeet dus
Ach, verkopen, ik denk niet dat zoiets echt de moeite waard is, aangezien t veel leuker is om het zelf in elkaar te zetten lijkt mij, en de fading led's print van de powerknop gebruik ik bijvoorbeeld weer voor me volgende CM
Ik had t gat van de powerknop-schroefjes wel wat verzonken, maar de schroefjes zitten vrij los, en duwen zichzelf dus niet echt in het gat. dopmoeren+rvs draadeinde had me pa trouwens nog van zijn werk meegenomen, maarjah, is nu al niet meer nodig. En dat is gewoon plexi jah, en t lichtte al aardig op door de led's van de powerknop, die zorgde ervoor dat de bodemplaat een leuk verlicht randje kreeg. beetje zoals een glowfeet dus
Verwijderd
Mijne is kleiner, 12x18x19cm..._ferry_ schreef op 02 december 2003 @ 22:54:
"Even kijken hoe het allemaal in elkaar gaat komen, zo klein mogelijk natuurlijk. De afmetingen zijn namelijk 12x21x21cm geworden."
En dat is inclusief de voeding..
Maar ff zonder gekkigheid, het is toch een heel leuk kastje geworden, nog ff de puntjes op de "i" zetten en hij is klaar.
/me denkt daarbij aan mooie boutjes en het afwerken van de cdromspeler...
Nice job dude...
tnks, jouwe heb ik trouwens nog goed zitten bekijken voordat ik aan de slag ging met t bouwen, aabgezien dat ook een hele mooie is.Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 16:43:
[...]
Mijne is kleiner, 12x18x19cm...
En dat is inclusief de voeding..
Maar ff zonder gekkigheid, het is toch een heel leuk kastje geworden, nog ff de puntjes op de "i" zetten en hij is klaar.
/me denkt daarbij aan mooie boutjes en het afwerken van de cdromspeler...
Nice job dude...
puntjes op de I zetten doe ik niet meer, ik ben net aan het zagen+ vijlen geweest aan de nieuwe behuizing. Okal wordt ie waarschijnlijk niet echt zichtbaar opgesteld
Verwijderd
Heel mooi kastje, sonde dat je em niet gaat gebruiken.
En waarom dopmoeren?
Ik vind dit ook wel mooi, staat lekker ruig.
heel mooi.
En waarom dopmoeren?
heel mooi.
dopmoeren vind ik zelf ook wel mooier, vooral met dat RVS draadeind wat me pa had. De nieuwe case is ook bijna klaar, moet nog ff een CCFL halen en wat kleine dingetjes, en dan ben ik alweer uitgesleuteldVerwijderd schreef op 03 december 2003 @ 19:43:
Heel mooi kastje, sonde dat je em niet gaat gebruiken.
En waarom dopmoeren?
heel mooi.
Mooi gedaan alleen ik had nog wat aan de details gedaan.
Maare kan je wat uit legge over "Een rainbow led printje" hoe je zo iets gemaakt hebt lijk mij wel vet vooral met dat glas er voor? _/-o_
Maare kan je wat uit legge over "Een rainbow led printje" hoe je zo iets gemaakt hebt lijk mij wel vet vooral met dat glas er voor? _/-o_
offtopic:
edit:
Oeloe heb je nog pics van [CM] Mini-ITX Cube by OELOE? daar staan ze niet meer ben benieuwd hoe die van jou er uit ziet.
edit:
Oeloe heb je nog pics van [CM] Mini-ITX Cube by OELOE? daar staan ze niet meer ben benieuwd hoe die van jou er uit ziet.
[ Voor 31% gewijzigd door GleNnoS_ op 04-12-2003 21:06 ]
op http://members.home.nl/lodio/rainbowled.htm staat het schema, zijn dus 3 led's die afwisselend aan en uit gaan, met langzaam op en af gloeiend effect. Ik heb op school geloof ik nog de autocad schema ervan, als je t wilt gaan etsen kan ik die wl ff opzoeken.GleNnoS_ schreef op 04 december 2003 @ 21:01:
Mooi gedaan alleen ik had nog wat aan de details gedaan.
maare kan je wat uit legge over "Een rainbow led printje" hoe je zo iets gemaakt hebt lijk mij wel vet vooral met dat glas er voor?
thx, wil je dat autocad schema voor me opzoeken zo iets lijkt me ook leuk als ik ooit zelf een case ga maken._ferry_ schreef op 04 december 2003 @ 21:05:
[...]
op http://members.home.nl/lodio/rainbowled.htm staat het schema, zijn dus 3 led's die afwisselend aan en uit gaan, met langzaam op en af gloeiend effect. Ik heb op school geloof ik nog de autocad schema ervan, als je t wilt gaan etsen kan ik die wl ff opzoeken.
((ik vind t jammer dat je niet zelf je back plate gemaakt hebt en de cd'rom stealthed gemaakt heb ...
dat zal dan ook wel heel erg moeilijk zijn))
Maar verder vind ik uhm bruut ...
dat zal dan ook wel heel erg moeilijk zijn))
Maar verder vind ik uhm bruut ...
This is the Way.
Is geen alu maar 1,5mm dik metaal, wat ik daarna geborsteld heb, daardoor kreeg het een beetje alu lookVerwijderd schreef op 05 december 2003 @ 18:55:
Hoe dik is het aluminium dat je hebt gebruikt ??
Pagina: 1