oude monitor openmaken, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik wil mijn oude monitor openmaken wegens 2 redenen: hij is te donker en ik wil hem zwart spuiten. Voordat jullie beginnen over de gevaren: ik ken ze: lang (weken lang) 15KV etc...

Aan de onderkant zitten 2 leuke schroefjes die zo los willen, maar aan de bovenkant... ik kan er niet wijs uit worden.
hier een fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/eelkehagen/monitor_big.jpg
en uitvergroot:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/eelkehagen/monitor_small.jpg

Kent iemand dit soort dingen? ik heb er al met een schroevendraaier in zitten wrikken, maar veel effect heeft het niet en ik ben bang dat ik de boel mol als ik wat ruiger te werk ga.
iemand?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is het niet een schroevendraaier met speciale kop? Torq ofzo? Foto is niet echt duidelijk namelijk :)

[ Voor 25% gewijzigd door Pollewob op 02-12-2003 22:55 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 18:49
ik heb dit probleem onder maar dan krijg ik ze onder niet los.

bij mij is het dat ik het mechanisme los krijg maar dan is het alsof dat ding van binnen nog een klem heeft.

pas maar op dat je je vinger er niet tussen krijgt. (spreekt uit ervaring)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 08:16
Pollewob schreef op 02 december 2003 @ 22:54:
Is het niet een schroevendraaier met speciale kop? Torq ofzo? Foto is niet echt duidelijk namelijk :)
Waarschijnlijk (als het torx is ) heb je een torx15 nodig.
Deze wordt vaak gebruikt bij printers en monitoren.
Verder zal er nog wel het benodigde klik werk zijn die de behuizing op zijn plaats houd.

Taal fouten inbegrepen ;)

• bigfoot1942
  • Niet online
daarbinnen zit niks wat op een schroefje ofzo lijkt. Het moet een of ander kliksysteem zijn. En de gaatjes zijn dermate klein (ze zijn half zo breed als mijn vinger) dat het me lastig lijkt om je vinger ertussen te proppen.

• bigfoot1942
  • Niet online
ik heb de close-up functie van mijn digitale camera gevonden: bij deze is de close-up pic vervangen.

Verwijderd

leuk altijd dit soort dingen..... trekken trekken trekken je hoopt op een soort van klak of klik maar ontaard 9 van de 10 keer een KKkRrrRaaaAaaAaaAAkKKkkkKK spetter petS KnAl !!! :X heheheh maar vaak zie je daarna dan wel hoe het had gemoeten 8)

maar ik denk inderdaad dat het een klik systeem is... als het onverhoopt af gaat lopen als het boven staande ramp scenario is er altijd nog SUPERLIJM! :)

• bigfoot1942
  • Niet online
ik had eigenlijk gehoopt op een meer bemoedigende reactie, of een reactie van iemand die zijn monitor wel heeft gekraakt en nu dus snapt hoe het wel gemoeten had. Ik ben zelf best voorzichtig, wil eigenlijk geen gekraakte behuizing ;)
Pagina: 1