Toon posts:

[php] variabelen uit textarea

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil variabelen opvangen uit een textarea. Nadat het form verzonden is moet de code iedere regel apart kunnen tonen (variabelen aanmaken). Ik heb een stukje html gemaakt waarbij de textarea de volgende waarde heeft:

dit
is
een
test

Nu moet het zo zijn dat ik iedere regel apart af kan vangen. Ik dacht zelf aan een array, maar ik kom er niet uit.

<html>
<FORM ACTION="textarea.php" METHOD="post" TARGET="_self">
<TEXTAREA NAME="textinput" ROWS="5" COLS="50">dit
is
een
test
</TEXTAREA>
<INPUT TYPE="Submit" VALUE="Submit">
</FORM>

<?php
if ($textinput) {

????????

}
?>

Op de plaats van ???????? zla de code moeten komen.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
laat maar :X Foutje

[ Voor 89% gewijzigd door We Are Borg op 02-12-2003 22:50 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
um
je zou hem kunnen splitsen bij \n of \r\n (in geval van windows)

lijkt me niet zo'n probleem eignelijk

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

nl2br en dan misschien exploden op <br>? Om maar eens een lompe manier te noemen?

Is eigenlijk hetzelfde als BasieP's oplossing...

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Hoi Knakkertje, en welkom op GoT :)

Je topic voldoet op een aantal punten niet helemaal aan de eisen zoals wij die in Programming & Webscripting stellen. Allereerst heb je geen [php] tags om je code geplaatst, waardoor hij vrijwel onleesbaar is. Ten tweede is dit standaardprogrammeerwerk dat je met een tutorial zo op kunt lossen. En als laatste is het een zogenaamde script request, je stelt namelijk "schrijf mijn code eens".

In Programming & Webscripting wordt veel van je gevraagd wat betreft eigen voorwerk en inzicht. We willen weten wat je zoal al hebt geprobeerd, en waarom dat niet werkte, en wat je verwacht te moeten doen. Zie wat dat betreft P&W FAQ - De "quickstart" voor een handleiding over hoe je hier het beste een topic kunt openen.

In ieder geval gaat deze op slot met het advies wat tutorials en handleidingen op www.php.net te bestuderen. Veel succes ermee :)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.