Toon posts:

De lichtste laptop van het moment

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zoek een kleine laptop voor textverwerking. Zo licht mogenlijk (1,3 kilo max) Zelfs een CD-rom speler hoef ik niet. Nou heb ik uiteraad zelf al wat rondgezocht. 1 verkoper raadde mij een Toshiba Pertege R100 12.1 voor 2499. Dat vond ik toch wel wat duur.

Wie kan mij een goede aanraden :)

Nog een laatste vraagje. Stel nou dat mijn laptop crashes? Kan ik hem dan ergens in een netwerk pluggen? Zo ja moet ik dan van te voren iets instellen? Ik wil er ook liever geen diskette station in ivm het gewicht. Ik wil er wel graag een USB poort in.

Alvast bedankt :)

Eveline

Verwijderd

Als het alleen voor tekstverwerken is, dan neem ik aan dat de specificaties niet heel erg hoog hoeven te zijn? In dat geval kan je bijv. 2de hands kijken.

Om een voorbeeld te geven, ik zit nu achter een Compaq EVO n200 geen cd/floppy en zo licht als een veertje, iets van 1,1 kg oid. Die zijn zon 700 euros waard. Nadeel is wel het kleine scherm dat je vaak bij vederlichte notebooks op de koop toe moet nemen, en een piepklein toetsenbordje.

Verder is een Apple Ibook misschien leuk, als je voor een nieuwe wilt gaan?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

Nakebod

Nope.

Ik weet dat Dell kleine dingen heeft, zonder cd, en als goed is ook geen floppy, van 12", geen idee hoe duur ze zijn > www.dell.nl en even wat zoeken.
Neem aan dat zo een klein ding ook wel licht is :)

Edit: geloof deze: http://catalog.us.dell.co...10515&kc=6W300&l=en&s=bsd

[ Voor 24% gewijzigd door Nakebod op 02-12-2003 22:51 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Als je een echt kleine laptop wilt kan je kijken naar de Sony VAIO serie met Transmete procs, kleiner dan dat wordt t op het voorlopig niet ;)

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
Een wat oudere Compaq M300 is ook erg mooi een klein, let op wel max 800x600 res. Tis de voorloper van de EVO N200 waar Djoeba het over heeft
Afbeeldingslocatie: http://www.cnbc.cmu.edu/~plaut/m300/m300_angle.gif

Onder andere bij Marktplaats.nl: Marktplaats Compaq Armada M300

[ Voor 31% gewijzigd door BoutWout op 02-12-2003 22:55 . Reden: marktplaats toegevoegd ]

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

BoutWout schreef op 02 december 2003 @ 22:50:
Een wat oudere Compaq M300 is ook erg mooi een klein, let op wel max 800x600 res. Tis de voorloper van de EVO N200 waar Djoeba het over heeft
[afbeelding]

Onder andere bij Marktplaats.nl: Marktplaats Compaq Armada M300
Mijn N200 draait dan op 1024x768 prachtig beeldje op een 10,4 " display.

Enfin, aan de Topicstarter, maak eerst eens een inventarisatie van de eisen waaraan je laptop moet voldoen. Hoe lager je gaat, hoe lichter en kleiner het wordt. Maar dat is natuurlijk een open deur :)

Verwijderd

Kijk eens naar palmtops in plaats van laptops.

Je hebt hele moderne palmtopjes zoals de Psion waarmee je perfect kan tekstverwerken en die vaak ook USB hebben.

En het gewicht is ook vrijwel altijd onder de kilo

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, het is puur voor textverwerker. een 1024 x 768 zou dus wel prettig zijn. voor de ogen zijn :) Verder eigenlijk zo klein mogenlijk. 1 gig is genoeg :D Oftewel ik kan met heel erg weinig toe. Als enige echte eis is niet zwaarder dan 1.3 kilo.

BoutWout ik heb naar de laptop gezocht die jij mij aanraade maar ik zie hem alleen maar een stuk zwaarden :/ Linkje?

In ieder geval voor zover bedankt voor de reacties. Ik ben nu al een stuk gerichter aan het zoeken :)

Eveline

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Qua prijs zul je moeten wennen aan dure dingen: mini-laptops zijn specifieke gevallen met echte high-end componenten, die zul je waarschijnlijk niet onder de 2000 euro vinden.

Ik meende me een test te herinneren in de C!T waarin extreem lichte laptops werden getest. De Toshiba die je zelf noemt kwam daarin als beste uit de bus qua performance en prestaties en was overigens ook de lichtste....

Overigens groeten Tweakers elkaar permanent, dus je hoeft niet je replies altijd te be-eindigen met de naam, Eveline :)

* Delerium

[edit]
Dell X300 vanaf 1600 euro
http://commerce.euro.dell...bc=nllcalatit&co=&b=44540
Ultra Lightweight, 12.1" XGA (1024x768) TFT colour display, Microsoft® Windows® XP, Intel® Pentium® M low-voltage processor 1.2GHz, 128Mb, 20Gb HDD, nternal MiniPCI Wireless 802.11 card.
Iets meer als 1.3 kilo

[ Voor 36% gewijzigd door Delerium op 03-12-2003 11:11 ]

Verwijderd

Kijk eens naar de ASUS s5200, is 1.35 Kg, en heeft vette specs!!!

Te koop bij www.de-laptopper.nl!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De JVC MP-XP731 is minder dan 1 kilo, maar heeft een vrij korte accuduur en een klein scherm. Het is wel een Pentium-M. Je kunt er ook een extra batterij aanhangen wordt ie wel iets groter en 1,1 kilo (als ik me niet vergis). <€2000

Als ik een hoop geld over had, zou ik het wel weten(of als ik echt alleen maar een klein computertje "nodig" had)

[ Voor 55% gewijzigd door begintmeta op 07-01-2004 21:41 ]

Verwijderd

Dit is een oud topic in mijn ogen hoor jongens!!!. Na een maand weer omhoogschoppen is een beetje nutteloos denk ik. Bovendien waren er al een boel suggesties gedaan.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maand oud is nog geen ramp :)

Ik kijk het nog even aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 17:14:
Kijk eens naar de ASUS s5200, is 1.35 Kg, en heeft vette specs!!!

Te koop bij www.de-laptopper.nl!
Volgens mij is deze nog niet direct leverbaar.
In Duitsland kun je de Centrino 1.6 versie (met o.a. 60 gig ipv 40) voor de prijs van de 1.4 versie van de laptopper krijgen...
Pagina: 1