Resolutie werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• napauleon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb reeds Linux Gentoo ginstalleerd met XFree86 en de fluxbox windowmanager. Dit werkt allemaal naar behoren, maar mijn aangepaste resolutie wordt niet herkend. Hij staat dus op de standaard warde va 640x480. Ik weet dat de resolutie opgegeven moet worden en /etc/X11/XF86Config. Dit heb ik ingesteled, maar zonder succes.
Om er zeker van te zijn dat ik de instellingen goed heb invoerd heb ik het nog eens gedaan met het vragen lijstje. Hier heb ik wederom de goede vga drivers gepkat etc etc.
Hij zou nu dus theoretisch op 1024x768 16bit moeten starten. Hij weigert dit dus te doen.
Iemand nog suggesties over hoe ik resolutie aan kan passen?

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Heb je een monitor ingesteld die de instellingen wel aan kan? (in de Xfree-config file?)

Bekijk anders eens de XFree-logfile, daarin staat wat er gebeurt. En dan moet je er met google uit kunnen komen. . .

Succes.

Leven is meervoud van lef

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:17
napauleon schreef op 02 december 2003 @ 22:28:
Ik heb reeds Linux Gentoo ginstalleerd met XFree86 en de fluxbox windowmanager. Dit werkt allemaal naar behoren, maar mijn aangepaste resolutie wordt niet herkend. Hij staat dus op de standaard warde va 640x480. Ik weet dat de resolutie opgegeven moet worden en /etc/X11/XF86Config. Dit heb ik ingesteled, maar zonder succes.
Om er zeker van te zijn dat ik de instellingen goed heb invoerd heb ik het nog eens gedaan met het vragen lijstje. Hier heb ik wederom de goede vga drivers gepkat etc etc.
Hij zou nu dus theoretisch op 1024x768 16bit moeten starten. Hij weigert dit dus te doen.
Iemand nog suggesties over hoe ik resolutie aan kan passen?
In diezelfde config file, staat het aantal Horizantal Hertz en Vertical Hertz, pas die eens aan jou monitor specificaties aan, ook even kijken of er hogere reso's in de config staan, opslaan afsluiten en je fluxbox booten :)

• napauleon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-04-2021
keb em al werkend....stond op de verkeerde plaats
iig bedankt voor reacties

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 22:21
Als je (het relevante deel van) de config had gepost, hadden we dat misschien ook gelijk kunnen zien.

Ik sluit dit topic alsnog omdat het weinig informatief is (en het probleem is toch ook al opgelost ;) ). Bovendien zou het wenselijk zijn als je eerst eens zelf echt zocht voor je een topic opent, en ook probeert anderen eens te helpen in plaats van alleen eigen topic te openen...

Dit topic is gesloten.