[XP] inloggen is gelijk uitloggen

Pagina: 1
Acties:

• wierni
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb gezocht, en als de modders vinden dat ik dat niet genoeg heb gedaan meppen ze me wel op de vingers..

Geschiedenis:
Virus op PC kennissen, Backdoor.Trojan.
Dat heb ik via mijn eigen PC (hun HD als slave) er weer af gepoetst.

Maar ander probleem blijft:
Pc start op, komt in het welkoms scherm.
Zodra daar een gebruiker wordt aangeklikt wordt deze paar seconden aangemeld, flits landschapsscherm, gebruiker wordt weer afgemeld.
Ook in veilige modus en alle andere mogelijke modi.

Er zal vast wel iets zitten in de autorun of registry runonce oid, maar zolang ik het systeem zelf niet opgestrart krijg, kan ik geen regedit starten en daar dus geen vinger achter krijgen.

Recovery console wil een pwd voor gebruiker administrator, maar terwijl deze juist een leeg pwd heeft... ??

De bestanden zijn met de hd aan een andere pc te zien, maar dan niet de registry van niet opgestarte xp natuurlijk..

Recovery CD van fabrikant om pc weer terug te krijgen in uitlever toestand is ook wat te bot..

Iemand suggesties, tips?

In een andere draad (ja ja, ik heb gezocht, ziet u wel?) las ik over het evt verlopen van de activering. Onwaarschijnlijk omdat deze xp al 2 jr legaal in gebruik is.
Maar ok, dit kan het 4us veroorzaakt hebben.
Hoe dien ik het ding dan evt opnieuw te activeren?
Er popt nergens een activeer oid scherm op..

Hopende op tips, alvast met vriendelijke groet,

Wierni

[ Voor 3% gewijzigd door wierni op 03-12-2003 10:46 ]

Verwijderd

Als je een netwerk hebt kun je proberen een mapping aan te maken naar de c schijf van de besmette pc en daar dan een virusscan op los laten ?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 14:25

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ga even iets met die klok en die klepel doen, ik weet dus niet of ik precies right zit maar er zullen onder mij genoeg Tweakers komen die mij verbeteren. (*please?)

Windows heeft een win.ini en een boot.ini. Een van de twee Beide kun je in DOS even doorlezen, ik geloof dat dat met het commando 'edit' of 'write' gaat, zo erg thuis ben ik niet in die dingen; maar Google is je vriend; en dan zien of er soms vreemde regels in staan die een start en directe logoff kunnen veroorzaken. Ik gok dan op de win.ini maar dan nog twijfel ik sterk aan wat ik nu zeg, want win.ini start Windows op, en wat jij zegt gebeurt ná het inloggen.
Is daar nog een ander bestand voor dat die procedure afhandelt?

Daarentegen, als je in veilige modus opstart, wordt naar mijn mening de RUN uit de registry niet uitgevoerd. En ook de map Opstarten niet. Het zou dus al ergens anders in moeten zitten.

Ja, laatste oplossing is natuurlijk alle data van hun schijf backuppen op de jouwe en dan een clean install... maar het oplossen zou je een hoop moeite besparen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dark Blue op 02-12-2003 23:08 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 10:49

Booster

Superuser

wierni schreef op 02 december 2003 @ 22:16:
De bestanden zijn via een andere pc te zien, maar dan niet de registrry van niet opgestarte xp natuurlijk..
Probeer regedit te starten op een werkende PC in hetzelfde netwerk.
Daarna zet je de probleem PC aan tot bij het login scherm en dan ga je op de werkende PC naar bestand > verbinding maken met netwerkregister.
Mogelijk dat je er zo wel bij kunt komen.

Ik heb eenzelfde probleem overigens gehad met een W2k PC, waarvan de driveletters verschoven waren. Dit artikel beschrijft hoe je het daar oplost, maar ik weet niet of dat in deze situatie uitkomst bied.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• wierni
win.ini ed moet inderdaad gewoon op de schijf staan, zal ik nakijken.
(daar had ik zelf aan kunnen denken }:O)

Mijn eigen PC met een cross cable met hun pc verbinden.., niet aan gedacht!
"Vroegeh" wou een oude W98 bak deze XP pc niet zien.
W2k mschien wel. Maar dan wel met mijn bakkie "full shields" up!
Zullen nog wel wat netwerk probjes bij om de hoek komen, domein enzo.

Thanks voor het knowledge base artikel, beschrijft pcs de symthomen, ga ik verder in rondneuzen.

Morgen of vrijdag avond ben ik weer 'on site', zou leuk zijn voor de kids als de bak weer werkt met sints verjaardag.

[ Voor 20% gewijzigd door wierni op 03-12-2003 10:43 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk ook eens hier: [rml]elevator in "[ Win2k] inloggen en direct weer uitlogge..."[/rml] - ik heb hier een verhaal gehouden over hoe je in dit geval te werk kan gaan. Misschien dat het niet volledig op jouw situatie toepassing is (het probleem), maar ik denk dat je met de 2 "oplossingen" wel iets kan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou het misschien heel misschien heel stiekem nog Blaster, of SoBig kunnen zijn ?

Kijkeens in veilige modus of die bestanden nog op de schijf staan ....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• wierni
Ok, zal ik checken.

[ Voor 79% gewijzigd door wierni op 05-12-2003 10:56 ]

• wierni
Bedankt elevator!

Het
1. installeren van een 2e xp naast de orginele
2. koppelen van het windows bestand zoals door elevator beschreven, aan een tak van de nieuwe registry
3. het weghalen van het path voor userinit.exe

lost de zaak dusdanig op dat de orginele xp weer start!
!!Hoera!!

Maar nu staat er zo'n pukkelige puber naast me die ipv "bedankt" gewoon EIST dat de 2e xp er weer af gaat......

GGRRR!
Hoe?

[ Voor 10% gewijzigd door wierni op 06-12-2003 13:41 ]

Verwijderd

zie hier een andere oplossing:

http://www.pcwereld.be/node/2078

suc6 :*)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

wel lief/aardig/netjes dat je het vermeld, maar ze hebben toevallig een stukje in de faq geplaatst :)
Mijn windows logt direct weer uit na het inloggen?

En dit is een kick van een jaar :)
ik neem aan dat de TopicStarter het wel heeft opgelost.

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 22-09-2004 16:59 ]

Wauw, een sig!

Pagina: 1