Ik wil een tree-navigatie maken, zoals je die geregeld tegenkomt, maar dan zonder JavaScript. Dus de hele tree wordt server-side opgebouwd.
Ik gebruik deze tabelstructuur:
ID | ParentID | NavTitle | Title | Url
Wat is er gelukt?
Ik kan alle benodigde gegevens uitlezen uit de database. Voorbeeldje:
Structuur (tussen haakjes staat het ID):
Wil ik nu zorgen dat Jonagold (10) wordt weergegeven in de tree, dan weet mijn script dat de hierarchie Fruit - Appels - Jonagold is.
Vervolgens haal ik al de menu-items die nodig zijn, dus met ParentID 0 of 1 of 6. Resultaat is dus een recordset met de items Fruit, Groenten, Etc, Peren, Bananen, Appels, Elstar, Jonagold.
Mijn probleem is nu het gestructureerd weergeven van deze data. Ik weet dat dat middels recursie moet, maar ik krijg het maar niet voor elkaar, zelfs niet met bijelkaar gegooglede voorbeelden van mappenweergave.
Kan en wil iemand mij helpen?
Ik gebruik deze tabelstructuur:
ID | ParentID | NavTitle | Title | Url
Wat is er gelukt?
Ik kan alle benodigde gegevens uitlezen uit de database. Voorbeeldje:
Structuur (tussen haakjes staat het ID):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| [ROOT] (0)
- Fruit (1)
+ Peren (4)
- Bananen (5)
* rechte (7)
* kromme (8)
- Appels (6)
* Elstar (9)
* Jonagold (10)
+ Groente (2)
+ etc. (3) |
Wil ik nu zorgen dat Jonagold (10) wordt weergegeven in de tree, dan weet mijn script dat de hierarchie Fruit - Appels - Jonagold is.
Vervolgens haal ik al de menu-items die nodig zijn, dus met ParentID 0 of 1 of 6. Resultaat is dus een recordset met de items Fruit, Groenten, Etc, Peren, Bananen, Appels, Elstar, Jonagold.
Mijn probleem is nu het gestructureerd weergeven van deze data. Ik weet dat dat middels recursie moet, maar ik krijg het maar niet voor elkaar, zelfs niet met bijelkaar gegooglede voorbeelden van mappenweergave.
Kan en wil iemand mij helpen?
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.