PC opstarten met tv-kaart sceduler

Pagina: 1
Acties:

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 13:52
Ik ben op zoek naar een tv-kaart die mijn pc automatisch kan opstarten. Wanneer ik bijvoorbeeld wekelijks een serie wil opnemen wil ik dat de kaart automatisch mijn pc opstart als hij uit staat.

Ik heb eens wat gelezen over een kaart die dat kan maar ben het merk vergeten. :? Voor zover ik uit de specs heb begrepen kunnen de bekende merken dit niet (Pinnacle, Leadtek en Hauppage).

Kan iemand mij hiermee helpen? Ben al een tijd op zoek.

Thx

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je PC moet het in ieder geval kunnen maar ik dacht dat Leadtek standaard zo'n programma bij haar videokaarten met video-in erbij leverde. Ook Asus heeft altijd heel uitgebreide softwarepaketten bij hun kaarten.
Misschien moet je meer kijken naar een videokaart met video-In en een losse tuner (of videorecorder).

Senile! Senile Oekaki

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Hmm, dit is denk ik niet onmogelijk, maar het lijkt mij niet dat er een proggie/hardware is dat de PC aanmaakt op een bapaald tijdstip. Het zou natuurlijk kunnen via de WakeOnLan stekker of via een BIOS instelling. Als de PC opstart zal ie dan beginnen me opnemen...

Denk echter niet dat er een TV-kaart te koop is de de PC echt op een van deze manieren opstart. Opname proggies die een opname starten als de pc al aanstaat zijn er echter genoeg...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Casio fx-100
Toch heb ik eens de specificaties van een kaart gelezen die dat kon. Die had ik gevonden via een reactie op een nieuws item maar kan hem niet meer vinden. :'( Via bios opstarten vind ik erg omslachtig.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kunt je wekker op WakeOnLan zetten :P Waar heb je die specs dan gevonden, ben benieuwd.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Casio fx-100
Er stond een naam (of url) van die kaart bij de reactie op een nieuws bericht. Op de site van de fabrikant stond het in de specs..

• Casio fx-100
Heb m eindelijk gevonden :*) : VideoMate TV Gold Plus

Zie: http://www.comprousa.com/products/vmtvgoldplus.htm

Het automatisch opstarten noemen ze “Power Up Scheduling”.

De recenties zijn overigens vooral lovend over de beeld en geluid kwaliteit.
Pagina: 1