jaja ik weet het voordat ik met mijn vraag kom:
JA ik heb de search gebruikt,
JA ik heb een aantal topics gelezen,
NEE daar stond eigelijk niet in wat ik echt zocht.
ik wil binnekort meer dan 1 voeding in me systeem gaan hangen.
1 voor me mobo, zodat ik 100% garantie heb dat ik nix te kort kom met overklokken.
1 voor me fans.
1 voor me HDD en cdroms.
dus 3 voedingen in 1 systeem.
ik zie op zich geen probleem hiervoor, maar heb na het lezen van een aantal topics een paar vragen die ik eigelijk niet terug kon vinden in die topics.
mijn vragen:
in de vele topics word steeds gesproken over een schakelaar maken.
nu weet ik dat als ik 2 bepaalde lijnen verbind de voeding dus aangaat.
nu zit er op de voeding zelf al een schakelaar, ik neem aan dat ik die dan ook als schakelaar kan gebruiken...
dan het volgende, als ik mijn HDD aan 1 aparte voeding hang, dan zet ik deze dus eerder aan als de voeding die aan me mobo hangt...
maar wat als ik mijn pc uitzet? de voeding aan me mobo gaat dan automatisch uit en de overige 2 draaien nog gewoon.
die ene is het probleem niet, daar hangen fannetjes aan, dus klik uit en klaar.
die andere hangen mijn HDD aan.
dan mijn vraag: door het uitzette van de voeding na het afsluite van het hele systeem, is dit wel goed voor de HDD als ze nog even doordraaie als de HDD dus eigelijk niet meer gebruikt worden door windows? geeft dit geen problemen of data verlies of wat dan ook??
dit is eigelijk hetgeen ik antwoord op wil, maar helaas niet kon vinden.
JA ik heb de search gebruikt,
JA ik heb een aantal topics gelezen,
NEE daar stond eigelijk niet in wat ik echt zocht.
ik wil binnekort meer dan 1 voeding in me systeem gaan hangen.
1 voor me mobo, zodat ik 100% garantie heb dat ik nix te kort kom met overklokken.
1 voor me fans.
1 voor me HDD en cdroms.
dus 3 voedingen in 1 systeem.
ik zie op zich geen probleem hiervoor, maar heb na het lezen van een aantal topics een paar vragen die ik eigelijk niet terug kon vinden in die topics.
mijn vragen:
in de vele topics word steeds gesproken over een schakelaar maken.
nu weet ik dat als ik 2 bepaalde lijnen verbind de voeding dus aangaat.
nu zit er op de voeding zelf al een schakelaar, ik neem aan dat ik die dan ook als schakelaar kan gebruiken...
dan het volgende, als ik mijn HDD aan 1 aparte voeding hang, dan zet ik deze dus eerder aan als de voeding die aan me mobo hangt...
maar wat als ik mijn pc uitzet? de voeding aan me mobo gaat dan automatisch uit en de overige 2 draaien nog gewoon.
die ene is het probleem niet, daar hangen fannetjes aan, dus klik uit en klaar.
die andere hangen mijn HDD aan.
dan mijn vraag: door het uitzette van de voeding na het afsluite van het hele systeem, is dit wel goed voor de HDD als ze nog even doordraaie als de HDD dus eigelijk niet meer gebruikt worden door windows? geeft dit geen problemen of data verlies of wat dan ook??
dit is eigelijk hetgeen ik antwoord op wil, maar helaas niet kon vinden.