Hallo mensen, ff een vraag:
Ik heb een filmpje zonder geluid. Nu heb ik er zelf het geluid bij gemaakt.
Ik heb 6 losse wave files gecreeërd.
1. Linksvoor, 2. midden, 3. rechtsvoor, 4. linksachter, 5. rechtsachter, 6. subwoofer.
Dolby Digital 5.1 mix dus.
Nu wil ik dit samen allemaal op een DVD'tje gaan branden en zou ik graag willen dat overal waar ik deze DVD draai, er ook daadwerkelijk 6ch geluid te horen is.
(mits diegene een 5.1 setje heeft natuurlijk
)
Maar ik heb geen idee welk programma dit kan doen.
Ik weet wel dat ik voor het branden van een DVD: vob, bup en en ifo files nodig heb.
Dus mijn avi-file en 6 wav-files moeten dus omgezet worden in vob, bup, ifo of het programma moet het rechtstreeks kunnen branden op DVD.
Wie heeft er voor mij een goed advies over programma's en hoe dit allemaal in z'n werk gaat?
Thnx!
edit: ik heb wel dvd architect... is dat wat? ksnap er tot nu toe nog niet veel van iig.
Ik heb een filmpje zonder geluid. Nu heb ik er zelf het geluid bij gemaakt.
Ik heb 6 losse wave files gecreeërd.
1. Linksvoor, 2. midden, 3. rechtsvoor, 4. linksachter, 5. rechtsachter, 6. subwoofer.
Dolby Digital 5.1 mix dus.
Nu wil ik dit samen allemaal op een DVD'tje gaan branden en zou ik graag willen dat overal waar ik deze DVD draai, er ook daadwerkelijk 6ch geluid te horen is.
(mits diegene een 5.1 setje heeft natuurlijk
Maar ik heb geen idee welk programma dit kan doen.
Ik weet wel dat ik voor het branden van een DVD: vob, bup en en ifo files nodig heb.
Dus mijn avi-file en 6 wav-files moeten dus omgezet worden in vob, bup, ifo of het programma moet het rechtstreeks kunnen branden op DVD.
Wie heeft er voor mij een goed advies over programma's en hoe dit allemaal in z'n werk gaat?
Thnx!
edit: ik heb wel dvd architect... is dat wat? ksnap er tot nu toe nog niet veel van iig.
[ Voor 7% gewijzigd door MNECMotU op 03-12-2003 00:09 ]
Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...