Toon posts:

Voeding op p4 werkt niet, op Athlon wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb zojuist een paar nieuwe onderdelen gekocht, te weten:
Asus P4c800 E deluxe + 3.0 GHZ Pentium 4, 512 mb geheugen.

Mijn voeding is een Enermax 450 watt, als ik de ATX stekker inplug op de asus p4c dan brandt het groene controlelampje, maar de pc boot niet, gebruik ik de tevens nieuw aangeschafte Antec 330 watt kan ik wel booten.
Stop ik de Enermax weer in mijn oude moederbord (een MSI k7t turbo raid met athlon 1800+) dan kan ik ook booten.
Ik heb met en zonder extra 12 volts P4 voeding geprobeerd.

Maar de combinatie Enermax 450watt en de Asus P4C e deluxe werkt bij mij niet.

Hoewel ik ook met de Antec kan werken wil ik dat beide voedingen het doen. Ik heb goed gekeken of er een draadje los zat, alles goed aangedrukt, maar geen resultaat.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 21:47:
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb zojuist een paar nieuwe onderdelen gekocht, te weten:
Asus P4c800 E deluxe + 3.0 GHZ Pentium 4, 512 mb geheugen.

Mijn voeding is een Enermax 450 watt, als ik de ATX stekker inplug op de asus p4c dan brandt het groene controlelampje, maar de pc boot niet, gebruik ik de tevens nieuw aangeschafte Antec 330 watt kan ik wel booten.
Stop ik de Enermax weer in mijn oude moederbord (een MSI k7t turbo raid met athlon 1800+) dan kan ik ook booten.
Ik heb met en zonder extra 12 volts P4 voeding geprobeerd.

Maar de combinatie Enermax 450watt en de Asus P4C e deluxe werkt bij mij niet.

Hoewel ik ook met de Antec kan werken wil ik dat beide voedingen het doen. Ik heb goed gekeken of er een draadje los zat, alles goed aangedrukt, maar geen resultaat.
Heb je toevallig wel het extra stekkertje voor P4 aangesloten? Dat is het vier-polige stekkertje met geel/zwarte draden. Op dit mobo zit de plug daarvoor vlakbij de geheugenslots...

[ Voor 6% gewijzigd door Raku op 02-12-2003 21:49 ]

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Simulated Zero schreef op 02 december 2003 @ 21:48:
[...]

Heb je toevallig wel het extra stekkertje voor P4 aangesloten? Dat is het vier-polige stekkertje met geel/zwarte draden. Op dit mobo zit de plug daarvoor vlakbij de geheugenslots...
Jazeker, maar met de antec start de pc ook zonder dit stekkertje op. Ik ga er dan even van uit dat dat ook met de enermax moet kunnen en dat de 4 polige P4 stekker van deze voeding gewoon werkt, ik heb nu geen meter bij de hand, dus weet het niet zeker.

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 11:39
Meten = weten! Pak een multimeter en ga aan de slag met de aansluitingen, hoe je dat met zo'n ATX ding doet twijfel ik nu ook over, maar dat is vast wel ergens te vinden. Lijkt me sterk dat er geen manier is om 'm te testen.

Verwijderd

Topicstarter
iCe01 schreef op 02 december 2003 @ 22:35:
Meten = weten! Pak een multimeter en ga aan de slag met de aansluitingen, hoe je dat met zo'n ATX ding doet twijfel ik nu ook over, maar dat is vast wel ergens te vinden. Lijkt me sterk dat er geen manier is om 'm te testen.
Ik vind dat als ie het doet op m´n oude MSI hij het toch goed doet. of gebruiken die net weer andere draden, en de groene led brand ook, dus stroom is er, alleen hij wil niet aan.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 00:04:
[...]

Ik vind dat als ie het doet op m´n oude MSI hij het toch goed doet. of gebruiken die net weer andere draden, en de groene led brand ook, dus stroom is er, alleen hij wil niet aan.
En dat is nou exact het geval als je die vierpolige stekker er niet bij aan hebt gesloten. Ik heb hetzelfde mobo als jou en toen ik hem vergat erin te doen gebeurde preies hetzelfde :)
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 22:21:
[...]

Jazeker, maar met de antec start de pc ook zonder dit stekkertje op. Ik ga er dan even van uit dat dat ook met de enermax moet kunnen en dat de 4 polige P4 stekker van deze voeding gewoon werkt, ik heb nu geen meter bij de hand, dus weet het niet zeker.
Humm , weet je dat wel helemaal zeker? Sluit gewoon die 4 polige erbij , zo is het gemaakt en zo hoort het dus ook :)

[ Voor 34% gewijzigd door Raku op 03-12-2003 00:27 ]

Raku

Verwijderd

[qoute] meten = weten [/qoute]

Wel een goed id wat je daar zegt, maar die voeding gaat echt niet aan hoor als er geen mobo op aanzit, ik heb ook zelf geprobeerd met draadjes de sluiting te vinden die dat ding aanhoudt, maar helaas...

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
koolance heeft op hun site staan welke 2 pinnen je moet verbinden voor het testen vd koolance kit zonder mobo, werkt natuurlijk ook zonder hun stukje waterzut

even opgezocht:

Make sure the AC power cord is attached to the power supply. If the power supply has
a rear switch, it must be in the ON (-) position. Using the ATX Jumper Wire, insert the
metal prongs into pin numbers 4 and 6 on the 20-pin motherboard ATX power supply
connector (green and a black ground wire-- See diagram).

[ Voor 72% gewijzigd door Gotfather op 03-12-2003 00:34 ]

Verwijderd

@gotfather geef eens aub de hele link van die koolance waar je dat verhaal vond?

offtopic:
het is quote of gwoon q

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 00:36 ]

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
onder support de 'universal manual', daarvan de één na laatste pagina geloof ik

even jouw huiswerk gedaan:

http://www.koolance.com/s...manual_univ_v200eng_d.zip

[ Voor 47% gewijzigd door Gotfather op 03-12-2003 00:40 ]

Verwijderd

om de voeding te testen moet je pin 4 + 6 hebben als je de atx connector recht voorje houdt ( dus met het uitstekende gedeelte boven waar je hem vastklikt in mobo. gewoon een klein draadje pakken ( gewoon draadsnoer van lamp of zo). ik heb dat ook gehad met enermax voeding ,moest elke keer de atx connector goed aandrukken of heen en weer bewegen anders werkte het niet soms wel , maar soms ging ook mobo niet aan ( ook op asus p4p800 deluxe). je moet wel de p4 stekker ook aansluiten ,want zonder die stekker kreeg het mobo te weinig power waardoor hij even aanging en weer uit. kortom waar het preecies aan ligt weet ik niet maar die enermax heb ik eruit gefilkkert , zit nu een antec true power in en die werkt goed
Pagina: 1