Asus A7N8X geeft problemen met ide-controller

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 16:12

MrScratch

I am rubber, you are glue

Topicstarter
Ik heb tijdens de HCC-dagen een Asus A7N8X deluxe gekocht. Ik probeer het volgende:

Master IDE1 Harde schijf
Slave IDE1 DVD-ROM
Slave IDE2 DVD-writer

Als ik dit installeer en aanzet, dan duurt het detecteren heel erg lang (1 minuut ofzo). Tevens blijft de pc hangen bij Verifying DMA pool data.....

Haal ik de DVD-ROM van de kabel af, gaat het wel snel en de pc start ook op. Echter de harde schijf presteert echt belabberd.

Heb ik nou een brakke IDE controller of klinkt dit iemand bekend in de oren? Hij moet anders terug naar Norrod en dat is nou niet echt om de hoek bij mij.

Gegevens:
Athlon XP 2600+
2x512Mb PC3200 DDR geheugen.

Look behind you! A three headed monkey!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

MrScratch schreef op 02 december 2003 @ 21:42:
Ik heb tijdens de HCC-dagen een Asus A7N8X deluxe gekocht. Ik probeer het volgende:

Master IDE1 Harde schijf
Slave IDE1 DVD-ROM
Slave IDE2 DVD-writer

Als ik dit installeer en aanzet, dan duurt het detecteren heel erg lang (1 minuut ofzo). Tevens blijft de pc hangen bij Verifying DMA pool data.....

Haal ik de DVD-ROM van de kabel af, gaat het wel snel en de pc start ook op. Echter de harde schijf presteert echt belabberd.

Heb ik nou een brakke IDE controller of klinkt dit iemand bekend in de oren? Hij moet anders terug naar Norrod en dat is nou niet echt om de hoek bij mij.

Gegevens:
Athlon XP 2600+
2x512Mb PC3200 DDR geheugen.
Het klinkt mij bekend in de oren. Had het met ieder mobo die ik in de handen heb gehad. De oorzaak: een brakke 40 Gb schijf. Zet S.M.A.R.T. eens aan en kijk wat ie weergeeft. Bij mij gaf ie al een jaar aan: status bad :) Ook bleef hij haken bij DMI pool data en deed het detecteren nogal lang. Dat in combinatie met rare piepjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Raku op 02-12-2003 21:45 ]

Raku

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
Het kan niet aan de harde schijf liggen. Ik heb er wel 4 verschillende gebruikt en allemaal geven ze op 1 of andere manier problemen. Soms klaagt ie dat er geen 80 aderige kabel is aangesloten (heb 2 ATA133 round kabels, gisteren gekocht) of detecteert hij de schijf helemaal niet.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik ga iets doms zeggen.... heb je je kabels wel goed aangesloten? Blauw op het moederbord?

ARME AOW’er

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 02 december 2003 @ 22:23:
Ik ga iets doms zeggen.... heb je je kabels wel goed aangesloten? Blauw op het moederbord?
Ik ga iets doms antwoorden: Ik heb geen idee. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het uitmaakt welke kant van de kabel je in het MB steekt. Ik ga het checken.

MrScratch gaat het nu checken.

Nee, 1 van de twee zat met zwarte kant in het MB. Goed, ik ben dus n00b van de dag waarschijnlijk nu. 8)7

Inderdaad. Boot als een zonnetje. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit soort problemen horen in Opslagmedia & I/O Controllers, alwaar je het antwoord dus in de FAQ had kunnen vinden. Om te voorkomen dat je zulke noob-taferelen gaat uitvoeren, is het wellicht slimmer om in het vervolg eerst de FAQ's van het juiste subforum te raadplegen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.