K7T266 Pro Blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:15
Hier is weer de zoveelste pc die ik moet repareren maar hier kom ik echt niet uit. Heb al lopen zoeken. Veel info over de K7T266 maar niet wat ik zoek. Daarom dit topic.

Wat is er precies gebeurt: Probeer niet te lachen ;) Kennis belt mij en vraagt: "M'n pc valt elke keer uit als ie een tijdje aanstaat. Hoe kan dat?" Dus ik zeg check effe de temps. Blijkt dat beestje (Athlon 1400) op 82 C te draaien. Waarna ik dus vraag hoelang ze em al hebben. Zo'n 2 jaar al. Ik zeg dus "Tja er zal wel een zooi stof tussen je heatsink zitten. Moet ik em effe schoonmaken voor je?" Nee dat hoefde niet. Deden ze zelf wel. Uurtje later wordt ik weer gebelt. "De pc doet het niet!" Wat blijkt nou... Die slimmerds die het zo graag zelf wilden doen hebben er met een stofzuiger ingezeten! 8)7

Maarja nu mijn probleem.

Mobo: K7T266 Pro ver. 1.0
Proc: Athlon 1400 MHz
Mem: 128 MB Twinmos DDR PC2100
Video: Ati rage 128 dacht ik...

dat ding start op maar loopt na een paar seconden vast.
Ik kan wel het bios in maar ik kan niets doen want zodra ik erin ben loopt ie binnen 2 sec. vast.

Het geheugen en de videokaart heb ik al in mn eigen pc uitgeprobeerd en die zijn goed....

iemand raad?

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Verwijderd

je kan het bios clearen of battery eruit halen en even wachten :). anders Koeler eraf halen en opnieuw zetten want misschien is ie wel geschoven waardoor hij geen goed contact meer maakt

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 21:46 ]

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:17
Heb je de processor al eens apart geprobeerd? En op dat moederbord zitten toch van die lampjes zodat je kan zien wat hij aan het doen is? (ik heb hier namelijk een k7T 266 pro2)

• sMoKeFiSh
Zitten hier geen lampjes op en ik heb geen andere athlon pc (vrienden ook niet helaas). Bios batterij heb ik eruitgehaald en een tijdje gewacht maar hielp niet

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• sMoKeFiSh
Heb de koeler er nog eens opnieuw opgezet naar die zit er wel goed op

Verwijderd

Hoezo geen ledjes? bedoel als het goed is dan het je wel een D-led op je mobo. Me broer heeft die mobo ook gehad msi k7t266 pro Raid versie maar daar zaten wel D-Led's erop. Het zijn van die 4 lampjes ;)

Verwijderd

Op mijn MSI bord de K7tpro (het bekende elco lek probleem bordje) zitten ze zelfs al, misschien bij het in elkaar zetten niet aangesloten. Ze zitten trouwens best verdekt opgesteld bij mij. Als je van boven kijkt zi je ze op de aansluiting van de gamepoort bij de onboardaudio zitten.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Probeer de pc eens zonder cpu en koeling op te starten, even halve minuut laten draaien, uitschakelen en dan de cpu+koeling weer te monteren. Kijk gelijk even of de heatsink geen donkere vlekken vertoont .

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

En?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Pagina: 1