sacd kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:38
ik heb sinds een tijdje een stand-alone sacd speler van sony. mijn vraag

1. zijn er ook al geluidskaarten die op sacd kwaliteit kunnnen afspelen en opnemen
2.

2. zo ja zijn die dan ook betaalbaar

alvast bedankt.

jeroen burks

[ Voor 5% gewijzigd door themodfather op 02-12-2003 21:25 ]

The ModFather

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zijn er SACD spelers voor in de PC dan?

[ Voor 27% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-12-2003 21:25 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

1 en 2: gebruik de search! Dit wordt onderhand iedere week gevraagd!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• themodfather
nee er staat toch ook stand-alone. (volgens mij)is een sacd niets meer dan een dvd met alleen maar audio erop.

The ModFather

• themodfather
deepspace

1 en 2: gebruik de search! Dit wordt onderhand iedere week gevraagd!

dat zal best maar een search met google levert niks op behalve dan heel veel uitleg over sacd's. search op koopsite's levert alleen maar stand-alone dingen op en sacd's zelf

The ModFather

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

GoT heeft ook een search! (Het is trouwens niet vreemd dat je alleen maar stand-alone dingen vind :+ ) Uit de SACD uitleg moet je ook wel je conclusies kunnen terekken d8 ik zo...

Misschien wel handig om wat SACD dingen in de FAQ op te nemen!

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 02-12-2003 21:34 ]

• themodfather
ook de search van GoT gebruikt. meeste gaan alleen maar over de sacd zelf. ik heb 1 topic gevonden over de playback van een sacd maar daar wordt niet dieper op de geluidskaart ingegaan. vandaar dit topic

The ModFather

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zo moeilijk is het toch niet:

http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Eerste paar results geven je genoeg info...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:31
themodfather schreef op 02 december 2003 @ 21:38:
ook de search van GoT gebruikt. meeste gaan alleen maar over de sacd zelf. ik heb 1 topic gevonden over de playback van een sacd maar daar wordt niet dieper op de geluidskaart ingegaan. vandaar dit topic
Nee hoor. Er wordt vaak genoeg uitgelegd dat de codering op SACD's afwijkt van cd's en dvd's (sacd=DSD en dvd-a en cd is PCM). Verder is er nog geen digitale uitgang waarover je het dsd signaal afspelen. En hebben sony en philips geen chips ontwikkeld waarmee je sacd's door een geluidskaart kan laten afspelen. Het decoderen van het dsd signaal zou dan door de dvd speler in je pc moeten gebeuren en dat maakt zo'n speler nogal prijzig.
Dit _alles_ kan je vinden in de search. Bovendien had je vast ook al sacd.philips.com gevonden waar een folder valt te downloaden met uitleg over de beveiligingen die er op een sacd zitten (met daarin expliciet de opmerking dat zij niets gaan ontwikkelen waarmee het mogelijk wordt sacd's in een pc af te kunnen spelen)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Raymond schreef op 02 december 2003 @ 22:13:
[...]

Nee hoor. Er wordt vaak genoeg uitgelegd dat de codering op SACD's afwijkt van cd's en dvd's (sacd=DSD en dvd-a en cd is PCM). Verder is er nog geen digitale uitgang waarover je het dsd signaal afspelen. En hebben sony en philips geen chips ontwikkeld waarmee je sacd's door een geluidskaart kan laten afspelen. Het decoderen van het dsd signaal zou dan door de dvd speler in je pc moeten gebeuren en dat maakt zo'n speler nogal prijzig.
Dit _alles_ kan je vinden in de search. Bovendien had je vast ook al sacd.philips.com gevonden waar een folder valt te downloaden met uitleg over de beveiligingen die er op een sacd zitten (met daarin expliciet de opmerking dat zij niets gaan ontwikkelen waarmee het mogelijk wordt sacd's in een pc af te kunnen spelen)
Om Raymonds verhaal een beetje even volledig te maken: Een DVD speler in de PC kan geen SACD data lezen omdat een SACD geen DVD is. Het is een heel ander formaat.

maargoed.. dit alles is in de search te vinden, binnen 10 seconden :P

Zet dit soort dingen nu AUB in de FAQ, hoef het niet ieder week weer opnieuw uigelegt te worden :X

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 02-12-2003 22:29 ]

• themodfather
nou dan is mijn topic toch nog ergens goed voor

voorderest bedankt voor de info

[ Voor 28% gewijzigd door themodfather op 02-12-2003 22:56 ]

The ModFather

Pagina: 1