"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Zelf zou ik dan voor 2ch kiezen, als je toch nooit in surround kijkt. Dan kun je de extra ruimte die je overhoudt gebruiken voor een betere beeldkwaliteit. Als je de DVD backupt op een andere DVD, en je hebt genoeg ruimte, dan zou ik kiezen voor 6ch. Gewoon omdat dat later nog eens leuk kan zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door koffercomputer op 02-12-2003 21:04 ]
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Je tv kan geen 6 kanaals aan. Omdat ie simpelweg maar 2 luidsprekers heeft.
Dus je hebt er helemaal niks aan om een dvd te backuppen in AC3-6ch formaat.
dank je voor de hulp, maar ik vroeg me of er nadelen zijn aan het luisteren naar AC3-6channel door een simpele televisie (gewoon 55 cm, nokia)koffercomputer schreef op 02 december 2003 @ 21:03:
Zelf zou ik dan voor 2ch kiezen, als je toch nooit in surround kijkt. Dan kun je de extra ruimte die je overhoudt gebruiken voor een betere beeldkwaliteit. Als je de DVD backupt op een andere DVD, en je hebt genoeg ruimte, dan zou ik kiezen voor 6ch. Gewoon omdat dat later nog eens leuk kan zijn.
oh ok, dus het werkt dus niet. Ok!meelmark schreef op 02 december 2003 @ 21:06:
[...]
dank je voor de hulp, maar ik vroeg me of er nadelen zijn aan het luisteren naar AC3-6channel door een simpele televisie (gewoon 55 cm, nokia)
Dat is niet helemaal waar. Indien hij de 2ch weghaalt en alleen 6ch erop zet heeft hij als hij ooit een surroundsetje gaat kopen, hier zeker voordeel aan. Tevens kunnen volgens mij alle DVDspelers 6ch downmixen naar 2ch (mijne iig).megaleo schreef op 02 december 2003 @ 21:05:
Je tv kan geen 6 kanaals aan. Omdat ie simpelweg maar 2 luidsprekers heeft.
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
Gewoon de 2Ch trashen. Je DVD speler speelt dan namelijk wel 6 kanaals af, maar over de analoge stereo uitgang worden die 6 kanalen dan gewoon gedownmixed naar 2, net zoals over de scart. 
Dan heb je tenminste gelijk wat aan je DVD's als je wel een multikanaals installatie hebt, in tegenstelling tot dat brakke 2 kanaals.
Op je TV merk je er niets van dat je de 6 kanaals ipv de 2 kanaals soundtrack beluisterd. Sterker nog, de meeste DVD's die ik heb, hebben niet eens een 2 kanaals soundtrack.
Dan heb je tenminste gelijk wat aan je DVD's als je wel een multikanaals installatie hebt, in tegenstelling tot dat brakke 2 kanaals.
Op je TV merk je er niets van dat je de 6 kanaals ipv de 2 kanaals soundtrack beluisterd. Sterker nog, de meeste DVD's die ik heb, hebben niet eens een 2 kanaals soundtrack.
Aannames zijn fataal.
thanks genoeg info. Ben overtuigd. "Getrashed"GaMeOvEr schreef op 02 december 2003 @ 21:27:
Gewoon de 2Ch trashen. Je DVD speler speelt dan namelijk wel 6 kanaals af, maar over de analoge stereo uitgang worden die 6 kanalen dan gewoon gedownmixed naar 2, net zoals over de scart.
Pagina: 1