Toon posts:

Linkerkanaal valt soms uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een tijd geaarzeld om te posten, want het is een probleem dat ik zelf niet zo goed begrijp. Het zit als volgt:
Ik heb een Quad 34-405 combinatie aangesloten op een marantz cd speler. Het gebeurt soms dat het linkerkanaal opeens wegvalt, vaak al zodra ik alle spullen heb aangezet. :/
Wanneer ik een beetje de interlinks beweeg komt het geluid weer terug. Als ik daar even geen zin in heb komt het geluid na een tijdje vanzelf terug. Wat meestal ook werkt is het volume iets omhoog doen.

Wat ik niet snap, en waarom ik ook nog niet eerder heb gepost is dit:
Met andere kabeltjes is het er ook (alleen minder vaak :? )
Met een andere cd speler ook :(
Met mijn computer aangesloten op dezelfde ingang is het niet (voorzover ik weet, ik luister dan minder aandachtig)
Een probleem dat er misschien aan gerelateerd is, is dat mijn eigen cd-speler (een Arcam) nu gerepareerd wordt omdat daar (ook?) eerst het ene kanaal uitviel en daarna het andere.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het klinkt alsof er een kabeltje slecht is geworden of dat er een los contactje is ontstaan bij de connectoren waar je kabels in gaan.
Je kan eens rommelen aan de kabels en kijken of het reproduceerbaar is, en anders misschien eens de versterker openschroeven en kijken of de soldeerpunten van de connectoren nog mooi zijn (niet gescheurd/loszittend).

Senile! Senile Oekaki