Toon posts:

KPN ADSL: Geen meerdere VC's en IP's meer!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Arghhh...ik kreeg net een brief van KPN waarin stond dat ze per 2 januari 2004 geen meerdere VC's (Virtual Circuits) en IP's meer ondersteunen omdat dat volgens hun verdere ontwikkeling van het ADSL netwerk in de weg staat.

Ook staat erin dat men al vanaf 23 april 2001 gestopt is met het leveren van meerdere VC's bij een nieuwe ADSL aansluiting.

Lekker dan!! Eind januari 2004 gaat ADSL Extra omhoog naar 4000 nog iets.... Waar we eerst 4000 nog iets per PC zouden hebben, hebben we dalijk maar 1000 nog iets per PC omdat we een VC overhouden en die dus moeten gaan delen. En aangezien we hier vaak met z'n vieren tegelijk zitten te internetten, thuiskantoren, gamen of xboxen is het echt zeeeer irritant!!

Wat is dit voor klote streek van KPN!! En dan zeggen ze in die brief vol trots dat ADSL zich ontwikkeld!! En dat deze maatregel nodig is om de ontwikkelingen voort te zetten. Nou aan me hoela en ontwikkeling in iedergeval niet bij KPN kennelijk!!

Als compensatie bieden ze geen technische oplossing, maar een voorstel om de verbinding een jaar lang gratis te gebruiken (KPN deel). Maar wat schiet ik daar mee op als ik de verbinding door 4 moet gaan delen???

Dit is echt te belachelijk voor woorden!!

Wie heeft hier nog meer mee te maken??

Graag jullie mening hierover!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 21:19 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik vind het niet meer dan een logische stap. IP-adressen zijn gewoon schaars en ze maken op jouw 4 adressen eerder verlies dan winst. Ik vind dat ze toch wel een redelijke service geven , tis toch maar 400 euro wat je terug krijgt. :)
Dat jij daarop achteruit gaat en het liever zo had gehouden is logisch , maar als je het van de KPN bekijkt ook net zo logisch. Ip adressen zijn gewoon schaars en mensen met teveel moeten inleveren.

Dat moeten ze ook met andere dingen doen. Mensen met teveel eten laten inleveren aan de arme landen :)
Of is dat ook hypocriet en oneerlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Raku op 02-12-2003 20:57 ]

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Simulated Zero schreef op 02 december 2003 @ 20:57:
Ik vind het niet meer dan een logische stap. IP-adressen zijn gewoon schaars en ze maken op jouw 4 adressen eerder verlies dan winst. Ik vind dat ze toch wel een redelijke service geven , tis toch maar 400 euro wat je terug krijgt. :)
Dat jij daarop achteruit gaat en het liever zo had gehouden is logisch , maar als je het van de KPN bekijkt ook net zo logisch. Ip adressen zijn gewoon schaars en mensen met teveel moeten inleveren.

Dat moeten ze ook met andere dingen doen. Mensen met teveel eten laten inleveren aan de arme landen :)
Of is dat ook hypocriet en oneerlijk?
Natuurlijk is het voor hun een logische stap. Maar wat ze nu doen is de klant een keuze opdwingen. Ze bieden geen alternatief namelijk. Ze hadden ook een hogere snelheid aankunnen bieden zodat wij wel op de huidige snelheid per PC zouden kunnen blijven met 1 gedeelde IP.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:28

DDX

eh je hebt volgens mij nu gewoon 4 ip's
maar niet 4 * de bandbreedte hoor

dat is gewoon in totaal nu 2mbit (en straks 4mbit)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 12:57
Wijziging in de AV , opzeggen die hap .. :) of een ADSL lijn er bij nemen ... je kan niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang blijven zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
DDX schreef op 02 december 2003 @ 21:01:
eh je hebt volgens mij nu gewoon 4 ip's
maar niet 4 * de bandbreedte hoor

dat is gewoon in totaal nu 2mbit (en straks 4mbit)
Hmmm... dat weet ik niet. Als ik we nu op alle 4 de PC's tegelijk werken heeft iedereen dezelfde top snelheid. Dezelfde topsnelheid dus als dat er maar 1 PC verbonden is. De snelheid wordt dus kennelijk niet gedeelt nu.

En volgens mij krijg je 4 zulke snelle verbindingen nooit als je 1 IP moet gaan delen en de snelheid van het abonnement niet evenredig mee stijgt.

Als het anders werkt hoor ik natuurlijk graag de uitleg :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 20:53:
Waar we eerst 4000 nog iets per PC zouden hebben, hebben we dalijk maar 1000 nog iets per PC omdat we een VC overhouden en die dus moeten gaan delen. En aangezien we hier vaak met z'n vieren tegelijk zitten te internetten, thuiskantoren, gamen of xboxen is het echt zeeeer irritant!!
Ik weet niet waar je deze onzin vandaan heb, maar je heb gewoon 1 adsl lijn van nu 2mbit en straks 4mbit. Dus je heb echt neit per vc 2mbit nu hoor. :)

Het enige nadeel is dat je nu over NAT moet gaan werken, maar opzich kan je dat echt wel overleven hoor. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Attilla op 02-12-2003 21:08 ]

• DDX

DDX

het lijkt mij iig erg stug dat je nu 4* de speed hebt van een normaal adsl abonnement

zou je dus 8mbit down moeten hebben en 2.5mbit up
die down zou in theorie nog kunnen, maar de upload zit over de max van adsl...

en wat versta je onder topsnelheid ?

download op alle 4 de pc's eens een bestand van 10mb oid
(tegelijk)

ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.bin

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 21:04:
Er ligt van je huis uit 1 lijn naar de dslam, en hier wordt de snelheid op ATM niveau bepaald (OSI laag 2). Dus je kan ip's hebben tot je een ons weegt, maar sneller zal je verbinding er niet door worden, aangezien we dan over een hogere osi laag al spreken.

• Raku

Raku

Mental Aid

Idd , het lijkt me zeeeer sterk dat je 4x de snelheid hebt. Ook al zou je switchen naar 1 IP , dan is dit toch niet langzamer :? Gigabit servers hebben ook maar 1 IP , en als ze er 2 zouden krijgen zouden ze op dezelfde lijn 2x zo snel gaan 8)7

Raku

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 20:52
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 21:04:
[...]

Hmmm... dat weet ik niet. Als ik we nu op alle 4 de PC's tegelijk werken heeft iedereen dezelfde top snelheid. Dezelfde topsnelheid dus als dat er maar 1 PC verbonden is. De snelheid wordt dus kennelijk niet gedeelt nu.

En volgens mij krijg je 4 zulke snelle verbindingen nooit als je 1 IP moet gaan delen en de snelheid van het abonnement niet evenredig mee stijgt.

Lijkt met sterk, je deelde de bandbreedte in de oude situatie ook. Je hoeft nu alleen een router aan te schaffen (die dingen kosten bijna niks meer tegenwoordig). Bovendien verdubbelt je snelheid en krijg je 400 euro cadeau! Ik zou er blij mee zijn als ik jou was ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok.... ik snap jullie uitleg. Maar hoe komt het dan dat de snelheid als ik 1 PC aanheb staan gelijk is aan de snelheid per PC als ik er 4 heb aanstaan???

Snelheid is altijd gemiddels 220 kB/sec per PC.

Haal ik dat dalijk dan ook nog per PC? Of gaat het omhoog?

P.s. Dat van die router weet ik...hub dan vervangen door router.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 21:14 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is inderdaad totale crap, je hebt gewoon een 2mbit verbinding en verder moet je niet piepen, want ook al WAS het zo, dan nog heb je nu een 4mbit verbinding en toen je hem nam had je zogenaamd een "4x1mbit" verbinding (in je fantasie dan :P).

Ik zit hier met 4 man achter een router en ik heb ook gewoon altijd de topsnelheid, je hébt namelijk ook gewoon allemaal een 1 (of 4) mbit verbinding, totdat iemand constant gaat zitten downloaden of als twee mensne precies tegelijk iets gaan downloaden. Maar dat komt op kantoren niet zovaak voor en meestal in netwerken ook niet, dus heb je met een router en 4 pc's hetzelfde als wat je nu hebt (alleen niet 4 losse inlognamen). Voor die 12x30 euro kan je prima een adsl modemroutertje scoren (of je vraagt of je die korting mag EN een router).

Belachelijk is het iig niet, het staat kpn vrij te leveren wat ze willen, het staat jou vrij om vervolgens de adsl lijn op te zeggen.
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 21:13:
Ok.... ik snap jullie uitleg. Maar hoe komt het dan dat de snelheid als ik 1 PC aanheb staan gelijk is aan de snelheid per PC als ik er 4 heb aanstaan???

Haal ik dat dalijk dan ook nog per PC?
Omdat je niet snapt dat de verbinding niet in 4en gehakt wordt. Omdat niet elke pc die aanstaat ook constant zijn deel van de bandbreedte opeist ofzo, dat doet een PC alleen als hij aan het downloaden is en dat doen ze bij normaal gebruik nooit tegeijkertijd.
Als jij op 3 pc's nu dik kazaa aan gaat zetten, moet je eens opletten hoe traag PC4 dan gaat...
Je moet eerst eens onderzoek doen naar wat je gilt voor je dat gaat doen.. (of bij kpn even navraag doen).

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 02-12-2003 21:16 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 21:13:

Haal ik dat dalijk dan ook nog per PC?
Ligt eraan of je ze allemaal tegelijk laat downloaden. Probeer dat eerst eens. Lijkt me errug sterk dat dat het geval is :)

Raku

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 00:35
KPN heeft al op 23 april 2001 het aantal IP-adressen teruggebracht van 4 naar 1 voor nieuwe abonnementen, dus niet pas op 23 april 2003.
http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/wijziging.html

Qua snelheid ga je er natuurlijk niet op achteruit omdat je ook met vier VCI's nog steeds de verbinding deelt. Voor die besparing van ruim EUR 400 kan je een mooie router kopen en hou je nog geld over ook.

Verwijderd

Probeer dat bovengenoemde filetje dan eens tegelijkertijd te downen op de 4 pc's ...

Verwijderd

Topicstarter
Simulated Zero schreef op 02 december 2003 @ 21:14:
[...]

Ligt eraan of je ze allemaal tegelijk laat downloaden. Probeer dat eerst eens. Lijkt me errug sterk dat dat het geval is :)
Maar stel 1 iemand zit te downloaden...de 2e is in verbinding met kantoor en haalt wat grafische dingen over....de 3e gaat opeens een online movietrailer bekijken en de 4e gaat zitten Xboxen...

Volgens mij kakt de snelheid dan aardig in? Of niet soms??

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 21:17:
[...]

Maar stel 1 iemand zit te downloaden...de 2e is in verbinding met kantoorn en haalt wat grafische dingen over....de 3e gaat opeens een online movietrailer bekijken en de 4e gaat zitten Xboxen...

je haalt dan per persoon ongeveer 50kbyte/sec (al kost dat Xboxen amper bandbreedte), maar dat heb je nu ook precies hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
Yosemite schreef op 02 december 2003 @ 21:15:
KPN heeft al op 23 april 2001 het aantal IP-adressen teruggebracht van 4 naar 1 voor nieuwe abonnementen, dus niet pas op 23 april 2003.
http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/wijziging.html

Qua snelheid ga je er natuurlijk niet op achteruit omdat je ook met vier VCI's nog steeds de verbinding deelt. Voor die besparing van ruim EUR 400 kan je een mooie router kopen en hou je nog geld over ook.
Typefout van die 23 april 2003...moest inderdaad 2001 zijn.

OK... ik vertrouw er maar op dan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 21:20 ]

• Raku

Raku

Mental Aid

[...]

Maar stel 1 iemand zit te downloaden...de 2e is in verbinding met kantoorn en haalt wat grafische dingen over....de 3e gaat opeens een online movietrailer bekijken en de 4e gaat zitten Xboxen...

Ligt eraan hoe snel , waarvandaan je download etc etc. Maar zet alle 4 pc's aan , en laat ze een groot bestand downloaden van ftp.xs4all.nl . Ik weet 100% zeker dat jij geen 2 Mbit per IP hebt! Of je het zo aanneemt moet je zelf weten , maar mocht je het niet geloven , dan neem je bovenstaande voorbeeld :)

Raku

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

laat maar... :( [negeer mij enzo]...

[ Voor 80% gewijzigd door Glashelder op 02-12-2003 21:23 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

Maar stel 1 iemand zit te downloaden...de 2e is in verbinding met kantoor en haalt wat grafische dingen over....de 3e gaat opeens een online movietrailer bekijken en de 4e gaat zitten Xboxen...

Ja maar da's nu met je 4 IP's ook al zo ;)

edit:
of'k druk ff f5 voor ik reply ofzo

[ Voor 8% gewijzigd door Thunder op 02-12-2003 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 02 december 2003 @ 21:19:
[...]
je haalt dan per persoon ongeveer 50kbyte/sec (al kost dat Xboxen amper bandbreedte), maar dat heb je nu ook precies hetzelfde
Ja als het echt zo is dat die 220 kilobyte nu ook door 4'en gedaald wordt, zoals jullie zeggen, dan zou het kloppen. Ga ik morgen dan maar eens testen.

Het enige is dat de snelheidsverhoging van eind januari 2004 voor mij geen nog geen voordeelopleverd dan. Heb nu ook dan ook al die snelheid kennelijk.

Zit alleen een maand met een langzamere verbinding dan...:( Maar dat vergoed dat geld dan wel weer....

Hopen maar dat het echt zo stabiel gaat werken zoals jullie zeggen.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 20:52
Je snapt het volgens mij echt niet, je snelheid verdubbelt!! Je hebt nu helemaal geen hogere snelheid en je zal ook geen tijdelijke lagere snelheid hebben.

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 21:30:
[...]

Ja als het echt zo is dat die 220 kilobyte nu ook door 4'en gedaald wordt, zoals jullie zeggen, dan zou het kloppen. Ga ik morgen dan maar eens testen.

Het enige is dat de snelheidsverhoging van eind januari 2004 voor mij geen nog geen voordeelopleverd dan. Heb nu ook dan ook al die snelheid kennelijk.

Zit alleen een maand met een langzamere verbinding dan...:( Maar dat vergoed dat geld dan wel weer....

Hopen maar dat het echt zo stabiel gaat werken zoals jullie zeggen.
Waarom zou het ineens een maand langzamer gaan? Het is nu met 4 IP-adressen NIETS anders dan met 1 IP adres. Dus het word niets langzamer , en in januarie word het 2x zo snel :) Dat is alles.

Raku

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat ik het opgeef.. Bel morgen even de helpdesk en laat je informeren. 0900 8085 of 0900 0244 (adsl vragen).

• DDX

DDX

JvS schreef op 02 december 2003 @ 21:40:
Ik denk dat ik het opgeef.. Bel morgen even de helpdesk en laat je informeren. 0900 8085 of 0900 0244 (adsl vragen).
hebben de mensen op de helpdesk ook wat te lachen bedoel je ? ;)

maargoed ontopic: zet gewoon op 4 pc's tegelijk download aan van dat test bestand op xs4all (of als je nog meer bewijs wilt van een redhat .iso (640mb) bestand)

en kijk dan eens naar de snelheid die per seconde maximaal over je lijn gaat
dit is dus maximaal 2mbit (202kilobyte/sec)

Pagina: 1