Wie weet de naam van dit "verslavende" Bal/Puzzel-spel

Pagina: 1
Acties:

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Topicstarter
Ik zoek een spel dat ik jaren geleden(minimaal 4 jaar geleden het spel kan nog wel veel ouder zijn) heb gespeeld en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben al ik weet niet hoe lang bezig met zoeken naar dit spel......... tevergeefs :/

Ik heb het spel toender-tijd van een CD-rom gehaald waar tientallen/honderden spellen opstonden, van zo'n "budget"-spel CD die je voor een habbekrats kon kopen.
Die cd heb dus ik niet meer....... en de naam weet ik ook niet....
Ik heb ook allerlei websites bezocht waar je spelletjes kon downloaden maar niet gevonden.......
Ik weet niet of het een dos-spel is of een windows-spel (ik dach dat laatste)

Oke... wat voor spel is het..., ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen:

Het is een 2D-spel in het pipe-laying genre (zoals het bekende Antrun) met een speelveld die je vanaf de zijkant bekijkt (...met niet erg flintsende graphics en ook niet veel kleur, veel grijs-tinten dacht ik ?), het speelveld is zo groot als het scherm, dus het scherm scrollt niet naar links, recht, boven of onder. De buitenste rand van scherm bestaat uit een soort muur waar het balletje niet door heen kan.

De bedoeling van het spel is een balltje zo lang mogelijk te laten rollen, stuiteren enz...... dus tot het balltje niet meer verder rolt
Hoe doe je dit?; aan de zij/boven/onder-kant van het scherm is een menu met allemaal objecten die je op het speelveld kan plaatsen waar het balletje doorheen/overheen gaat zoals;een start-blokje(start-positie) waar jet het balletje uitschiet, rechte buizen, buzen met hoeken erin (ik dacht 90 graden, geen ronde bochten dacht ik), buizen in kruis-vorm, schansen, buizen die het balletje versnellen, worm-gaten enz...... ( ik vergeet er vast wel wat :) )

In het spel kon je volgens mij de volgende dingen aanpassen: Zwaartekracht, begin-snelheid van het balletje en het stuiter-effect (hoe hoog het balletje stuitert enz.... )
Je beslist ZELF waneer je het balletje laat gaan.........., dus niet zoals in (bv:) Antrun dat je geen controle hebt over waneer die mier door die buizen gaat lopen.
Nog even ter duidelijheid; je kijkt er tegen de zijkant aan (niet van boven zoals Antrun) en het balletje staat ook onbder invloed van zwaartekracht dus als je de startpositie van het balletje rechts bovenin zet in laat het balletjenaar rechts gaan dan valt het dus naar schuin beneden

Hierboven heb ik gezegd dat de bedoeling van het spel is om het balletje zo lang mogelijk te laten bewegen, maar dat weet ik niet zeker want volgens mij kon je uit het menu-tje ook een blokje kiezen waar het balletje moest eindigen........ :? ...ik weet het ook allemaal niet meer.
Er werden volgens mij wel een puntentelling bijgehouden, maar in wat voor mate ?.....

Ik hoop dus dat 1 van jullie weet over welk spel ik het heb, want ik heb mij er toen echt heel lang mee vermaakt.

p.s. als iemand misschien ook van die budget-cd's met spelletjes er op heeft liggen zou je dan misschien willen kijken ? :) _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door ScrooLoose op 02-12-2003 23:54 ]

Smiling as the shit comes down...

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39
TIM?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Voldoet niet echt aan de beschrijving he ;)

Marble Madness komt eerder in de buurt, alheowel deze ook niet compleet de beschrijving mached.

[ Voor 25% gewijzigd door sdomburg op 02-12-2003 20:52 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
het doet idd denken aan The incredible machine, maar daar is het niet het doel om de bal zolang hoog te houden. alhoewel je wel zoiets zou kunnen maken.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Topicstarter
Magic schreef op 02 december 2003 @ 20:51:
het doet idd denken aan The incredible machine, maar daar is het niet het doel om de bal zolang hoog te houden. alhoewel je wel zoiets zou kunnen maken.
Het is TIM het niet maar lijkt er wel een heel klein beetje op.

Het spel dat ik zoek heeft ook niet echt veel kleur, veel grijs-tinten dacht ik.

En Marble Madness lijkt er ook niet echt op...... :) mah dah geef nie..... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door ScrooLoose op 02-12-2003 21:01 ]

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-11 11:49

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Bedoel je toevallig Marble Madness?

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Topicstarter
VERINGTENTJE schreef op 02 december 2003 @ 21:02:
Bedoel je toevallig Marble Madness?
Nee............ niet echt nee.... :)

Er is maar 1 balletje en die is in verhouding met het scherm klein..........

Niemand die zulke budget-CD's ergens heeft liggen en die misschien even wil kijken ?........ _/-\o_

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 23:04
heel oud ja
ik heb em nog op de 286 van mn opa gezien

heet "tube" geloof ik

TheS4ndm4n#1919

• CaineTanathos
  • Laatst online: 28-10 17:47
ik heb er ooit eentje gespeeld (2 jaar geleden) dat was gemaakt in flash, maar ben de naam vergeten. dit was inderdaaad verslavend :)

eens goed nadenken :)

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Topicstarter
RocketKoen schreef op 02 december 2003 @ 22:47:
heel oud ja
ik heb em nog op de 286 van mn opa gezien

heet "tube" geloof ik
Is Tube niet een heel oud race-spel......... :?
hmm..... kan het niet vinden

Het spel wat ik bedoel is wel een soort pipe-laying game........
Je beslist ZELF waneer je het balletje laat gaan.........., dus niet zoals in (bv:) Antrun dat je geen controle hebt over waneer die mier door die buizen gaat lopen.
Nog even ter duidelijheid; je kijkt er tegen de zijkant aan (niet van boven zoals Antrun) en het balletje staat ook onbder invloed van zwaartekracht dus als je de startpositie van het balletje rechts bovenin zet in laat het balletje naar rechts gaan dan valt het dus naar schuin beneden ............

Is het nog een beetje duidelijk ?............ ;)

[ Voor 46% gewijzigd door ScrooLoose op 02-12-2003 23:58 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 23:04
the pipe?
Afbeeldingslocatie: http://be300.alros.ru/images/files/game-pipe.gif

TheS4ndm4n#1919

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Topicstarter
The Pipe is het ook niet....... :) , maar de stijl van de graphics lijkt er wel wat op dan wel zonder die raster.........

Pagina: 1