Windows wil af en toe niet booten?!

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Hallo,
Mijn windows wil meer niet booten dan wel booten :/ ik start mn computer, en ipv van windows krijg ik zwart beeld.. dan reset ik 2x ofzo en dan werkt hij opeens :| deze problemen zijn zicht voort gaan doen nadat ik een 2e hdd (maxtor 80 gig) erbij heb gezet. Mijn hdd instellingen en boot.ini is niets mis mee.. (in bios worden bijde hdd's gewoon goed gevonde, en ook als win eenmaal gestart is werken de hdd's zonder problemen) anders zal windows nooit starten lijkt mij :). In ieder geval ik zou niet weten waar het aan kan liggen. Ik heb al verschillende jumper settings van mijn hdd geprobeerd en windows repair, beide hielp niet. Mijn nieuwe hdd staat overigens als Primary Slave en de oude met win erop als Primary Master.. Ik word er nu echt een beetje moe van dat windows meer niet dan wel wil booten.. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door naps op 02-12-2003 20:39 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:41

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• naps
jah.. helpt alemaal niet :'( alles staat goed! :'(

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Geheugen ook getest :?
Voeding kan het ook allemaal nog aan?

• naps
momania schreef op 02 december 2003 @ 20:55:
Geheugen ook getest :?
Voeding kan het ook allemaal nog aan?
denk het wel, 300 watt voeding, scrale gf2 kaart/2 hdd's/2 cdrom spelers, en als ik nieuwe hdd ontkoppel (ide kabel & stroom kabel) blijft het probleem..

Verwijderd

zet je cmos eens op fabrieks instellingen, ik gok dat je geheugen timings niet goed staan. En heb je mischien je systeem opgevoerd? Dan is mischien de voltage van de cpu te laag.

• naps
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 21:05:
zet je cmos eens op fabrieks instellingen, ik gok dat je geheugen timings niet goed staan. En heb je mischien je systeem opgevoerd? Dan is mischien de voltage van de cpu te laag.
nope heb mijn systeem niet opgevoerd en cmos op fabrieks instellingen werkt niet :(.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ik gooi 'm even over van Windows Operated Systems naar Processors, Mobo's & Geheugen.

Rest mij nog steeds de vraag: heb je je geheugen nu al getest?
En post eens wat waardes van de voeding.
Heb je de rest van de hardware ook al getest?
et..

• naps
momania schreef op 02 december 2003 @ 21:10:
Ik gooi 'm even over van Windows Operated Systems naar Processors, Mobo's & Geheugen.

Rest mij nog steeds de vraag: heb je je geheugen nu al getest?
En post eens wat waardes van de voeding.
Heb je de rest van de hardware ook al getest?
et..
ik heb bijde hdd's getest met dat proggy van maxtor, waren bijde goed, rest van mijn hardware is ook goed, aleen mijn geheugen is nieuw.. dat zal ik sow even gaan testen.

Geeft overigens wel in bios aan dat geheugen goed is :/

[ Voor 11% gewijzigd door naps op 02-12-2003 21:15 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

(jarig!)
Met die 2e HDD erin nog wel genoeg koeling? Ik weet dat het sterk klinkt maar kan me herinneren dat het toch wel eens verschil kan maken.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• naps
DeMoN schreef op 02 december 2003 @ 21:19:
Met die 2e HDD erin nog wel genoeg koeling? Ik weet dat het sterk klinkt maar kan me herinneren dat het toch wel eens verschil kan maken.
dit heeft er helemaal niets mee te maken lijkt mij :/ als pc hele nacht heeft uitgestaan en hdd's zijn nog steenkoud.. blijft ik hetzelfde probleem houden

Verwijderd

welke moederplank heb je erin? en hoeveel reepjes geheugen van welk merk??
en heb je al een bios update gedaan.
bij sommige planken wil het geheugen wel eens de opspelen als er meer dan een dimm inzit.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

naps schreef op 02 december 2003 @ 20:52:
jah.. helpt alemaal niet :'( alles staat goed! :'(
Koop een nieuw systeem.

Nee, wat serieuzer: lees eens het PMG Beleid door en post eventueel een nieuw topic. Het is niet de bedoeling om _alleen maar_ "ja ik heb dat gelezen" te posten. Hoe kun je zoiets in 3 minuten gelezen/uitgewerkt hebben? Post gewoon de resultaten erbij, weest uitgebreid, duidelijk en helder. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Dit topic loopt toch alleen maar uit op heen en weers vragen welke allemaal allang in de troubleshooter staan.

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 02-12-2003 21:38 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.