XP Bridge van 3,8 Gbps ??!!

Pagina: 1
Acties:

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 09:00

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb een heeeel vreemd probleem hier (nouja, probleem, vaag voorval eerder). Ik heb een oude Pentium 200 bak met WinXP Prof draaien als servertje. Ik heb er 3 netwerkkaarten inzitten, waarbij 1 binnenkomend internet afhandeld en de andere 2 het via een bridge oplossing doorsturen naar 2 PC's die aan de server hangen.

Ok alles werkt, leuk en aardig :) Nu kijk ik eens voor de gein bij de eigenschappen van die bridge (die normaal op 100mbps werkt), staat er nu dat:
snelheid is : 3,8 Gbps
signaalsterkte is : nix
verzonden : >1940 miljoen bytes
ontvangen : > 366 miljoen bytes
Duur : 4 dagen en nog wat

Wow, dat heb ik dus echt niet verstuurd he :P Er zit zoiezo geen draadloos netwerkkaartje in, dus signaalsterkte slaat helemaal nergens op, en bovendien is de snelste netwerkkaart 100 mbit, dus ik ga nooit 3,8 Gbps halen :D Intussen staat wel dat ik blijf verzenden met +/- 2000 Bytes per seconde???

Wie weet wat hier gebeurt?

Verwijderd

/offtopic

Hoe heb jij XP Pro op een p200 kunnen installeren :? Die moet toch minimaal een 350mhz systeem hebben ?

Vroeger, met windows ME had ik nog vaak de melding dat er minimaal een 150mhz cpu in moest zitten, anders installeerde die niet, wat ik dan deed was de HD in een sneller systeem douwen, en daarop installeren, en bij de 1ste restart, de hd weer in de andere systeem plaatsen. Op die manier kreeg ik windows me op m'n oude 486/80mhz geinstalleerd.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
/offtopic
is geloof ik ook een parameter voor om dit te omzeilen
/offtopic

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Geen problemen gehad hoor, install zonder parameters, gewoon standaard ?

Verwijderd

/offtopic

En wat is die para dan ? ;)

/offtopic

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Dat zeg ik net :) Ik heb gewoon de XP cd erin gedaan, geboot ervan, installatie voltooid. Geen parameters meegegeven of whatsoever, gewoon de standaard installatie. Ik wist ook nie dat het kon (hij had bovendien maar 80 MB SDRAM), maar t was maar een test die goed gelukt was :)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

offtopic:
ik heb win xp / 2k op een laptop van 166 Mhz geinstalleerd + 32MB (of was het nu 64)MBram

denk dat de telling naar de maan is van je brige .. of je hebt met veel kleine bestandjes zitten werken .. ?

Tja vanalles

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gelieve weer ontopic te gaan, of een nieuw topic hierover te starten in WOS ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
RTBravo schreef op 02 december 2003 @ 20:29:
Ok alles werkt, leuk en aardig :) Nu kijk ik eens voor de gein bij de eigenschappen van die bridge (die normaal op 100mbps werkt), staat er nu dat:
snelheid is : 3,8 Gbps
signaalsterkte is : nix
verzonden : >1940 miljoen bytes
ontvangen : > 366 miljoen bytes
Duur : 4 dagen en nog wat

Wow, dat heb ik dus echt niet verstuurd he :P
Die 3,8gb is gewoon omdat het een bridge is, dus gewoon intern. Dus die snelheid moet je je maar niet teveel van aantrekken.

1.940.000.000 bytes = 1,8GB Dus dat kan je best verstuurd hebben in 4 dagen lijkt mij. ;)

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 13:22
Dat aangeven van die 3,8 Gbps is gewoon weer een of andere bug. Heb dat zelf ook al een paar keer gehad met een crosscable tussen 2 notebooks. Bij een van de twee wisselde de snelheid elke 5 seconden ongeveer, tussen de 10 naar 100 en dan weer naar 1000 Mbit. Het kaartje zelf was ook maar 100 Mbit dus klopte geen zak van. De snelheid waarmee het overpompen ging was overigens wel constant.

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 03 december 2003 @ 14:01:
[...]
Die 3,8gb is gewoon omdat het een bridge is, dus gewoon intern. Dus die snelheid moet je je maar niet teveel van aantrekken.

1.940.000.000 bytes = 1,8GB Dus dat kan je best verstuurd hebben in 4 dagen lijkt mij. ;)
Nou ik download niet zoveel en op de server zelf staat ook een forumpje en een paar plaatjes, dus ik vond 1,8 GB wel wat overdreven binnen 4 dagen (zijn 2 films ofsow!). Naja, heb ff de server herstart en nu geeft ie weer netjes 100 mbit aan. Maar dat heb ik vaker gedaan, dus over 4 dagen zal ik wel weer een 3,8 Gbps wireless bridge hebben :D K hoop dat het een bug is en die data dus niet klopte, want anders ben ik mega veel data aan het uitwisselen zonder er erg in te hebben. De firewall geeft ook geen connecties met vreemde ip's aan (alleen met degeen die op de webserver binnenkomen), dus het zal wel meevallen.
Pagina: 1