Toon posts:

[Debian] install niet gelukt?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
ik ben de laatste tijd een beetje aan het pielen om een oude p133 tot server te maken
nu heb ik er de laatste stable debian op staan met kernel 2.2.20-idepci

maar nu wilde ik een zelf gecompileerde kernel er op zetten 2.4.22 heb het de debian way gedaan dus een .deb image van de nieuwe zelf geconfigureerde kernel gemaakt alles gaat nog goed

maar na de installatie die helemaal oke lijkt te verlopen heb ik gereboot en als ik nu uname -a intyp of kijk bij /proc/version staat nogsteeds 2.2.20-idepci als kernel

in lib/modules staat wel mn nieuwe kernel erbij ook in /boot alle nodige bestanden
de link vmlinuz in / verwijst ookal naar mn nieuwe kernel maar zoals ik al zei als ik uname gebruik geeft ie nogsteeds de oude aan..

wat is er mis heb ik wel de nieuwe maar geeft ie t nie aan of is er ergens iets misgegaan.....

kan het te maken hebben met mn lilo.conf en het feit dat k een apparte partitie heb waarop mn /boot staat....

alvast bedankt

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 11:41
Je moet /etc/lilo.conf nog even aanpassen. Die start nu nog default je 2.2.x kernel op. Zoek ergens onderaan de regel "defaul=" op, en verander die in het label van 2.4.x kernel :)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:52

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Heb je "lilo" gedraait?
En verwijst lilo.conf ook daadwerkelijk naar de /vmlinuz? En niet gewoon naar /boot/<kernel>?

Probeer dan anders een eigen optie in lilo erbij te zetten in lilo.conf, waarbij je hard naar je /boot/<kernel> verwijst i.pv. de link en draai vervolgens weer "lilo".

[ Voor 19% gewijzigd door mOrPhie op 02-12-2003 20:38 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat lijkt me gewoon een kwestie van goed invullen ende selecteren bij lilo, lijkt mij ook wel te vinden op het internet overigens :)
(1 vraagteken in de topictitel voldoet trouwens ook prima, beter dan 3 zelfs schijnt)

Dit topic is gesloten.