[xp]Geen geluid, apparaat beheer incompleet

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik heb m'n moederbord vervangen voor zo'n zelfde soort exemplaat omdat de oude wat kuren begon te vertonen.

Nu zie ik in de oudere windows installatie in apparaatbeheer geen subtabblad met "Besturing voor geluid, video en spelletjes". Bij een schone installatie naast de oude windows install staat dit menutje wel.

Omdat dat menutje er niet staat, zijn er ook geen codecs meer aanwezig. Ik heb ACE codecs opnieuw geinstalleerd, de drivers van de onboard geluidskaart opnieuw geïnstalleerd, gezocht naar nieuwe hardware en WMP 9 opnieuw geinstalleerd. Maar er komt geen submenutje.

Mijn geluidskaart staat dus ook niet in apparaatbeheer. Ik heb de search natuurlijk gebruikt maar ik strand op de antwoorden in die topics. Ik heb geen oplossing kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bob.rijnaard/got/apparaatbeheer.jpg
Hier zie je mijn apparaatbeheer.
edit:
M'n specs vergeten:

AMD 2500+
Abit NF7-S
2x 512 PC3200 Twinmis
Radeon 9600 Pro

Ik draai Windows XP Pro met SP1 :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bobje op 02-12-2003 20:21 ]

Verwijderd

Heb je je onboard sound wel geenabled in de bios. Misschien is het dat. Drivers van moederbord geinstalleerd? Erkent ie overigens je PCI? staat bij systeemapparaten

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 19:13 ]

• Bobje
Onboard geluidskaart staat aan. Drivers opnieuw gesintalleerd en een PCI-kaart herkend ie wel, maar al mijn PCI sloten zijn al gevuld, dus dat is geen optie.

Verwijderd

bobje86nl schreef op 03 december 2003 @ 20:09:
Onboard geluidskaart staat aan. Drivers opnieuw gesintalleerd en een PCI-kaart herkend ie wel, maar al mijn PCI sloten zijn al gevuld, dus dat is geen optie.
nieuwe install al gedaan? Misschien heeft ie problemen met een vorig mobo?

• Bobje
Nu zie ik in de oudere windows installatie in apparaatbeheer geen subtabblad met "Besturing voor geluid, video en spelletjes". Bij een schone installatie naast de oude windows install staat dit menutje wel.
Het staat al in de startpost. Er staat nu een installatie naast, maar ik wil toch wel mijno oude install behouden. Dat zou, lijkt mij, gewoon moeten kunnen. Omdat er - hardwarematisch - helemaal geen verschil is tussen de 2 bordjes.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zo maar een gok: is de Windows Audio service enabled? Misschien heeft dat als bijverschijnsel dat audio hardware niet in appbeheer getoond wordt :? Zoals ik al zei een pure gok.

• Bobje
mikejarod schreef op 03 december 2003 @ 21:40:
Zo maar een gok: is de Windows Audio service enabled? Misschien heeft dat als bijverschijnsel dat audio hardware niet in appbeheer getoond wordt :? Zoals ik al zei een pure gok.
Ja, deze is gewoon geënabled...

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Probeer eens Beeld > Verborgen apparaten weergeven. Staat er dan iets tussen waarmee je wat kan? Staan er nog gekke vermeldingen in je event log (eventvwr.msc)? Staat er bij Geluiden en audioapparaten (oid) in configscherm nu gewoon zoiets als "geen audio hardware aanwezig"? Edit: kan je je onboard soundcard op een ander IRQ zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door Mike Jarod op 03-12-2003 22:31 ]

Pagina: 1