[iiyama] verneukt loginscherm XP

Pagina: 1
Acties:

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-08 20:55
Soms heb ik wel eens dat als ik me pc opstart het loginscherm alsvolgt verschijnt:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/boo2you/monitor.jpg
Zet ik dan de monitor ff uit/aan. Dan is het beeld altijd goed. Wat zou het kunnen zijn.

Stay safe

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zou je monitor zelf verdenken. Wellicht herkent hij de de frequentie niet goed. Gebeurt het ook als je hem op een net iets andere refresh rate zet?

Zet je eerst je monitor aan en dan je PC?

Trouwens, wel een heel techniische term in de topic titel :)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Probeer eens met een DVI-converter naar je DVI aan te sluiten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 20:33:
Probeer eens met een DVI-converter naar je DVI aan te sluiten.
Misschien is je VGA uitgang een beetje vaag aan het doen, alleen ik zou ook je monitor verdenken. (kabels nog wel goed, gebruik anders eens andere kabels)

offtopic:
mooi speelgoed autootje naast je monitor

• Master FX
Ik ben ooit overgestapt van een normale kabel naar een BNC-kabel. Maar ik kan me niet echt herinneren dat et meteen daarna begonnen is.

Stay safe

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde monitor gehad en ook dat probleem. Alleen nooit bij het inlogscherm, maar na het afsluiten van een spel of iets waarvoor de videomodus verandert.

Ook nooit achter de oorzaak gekomen.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik gok dat het gewoon een oude monitor is die dan zulke kuren kan gaan vertonen :)

• Master FX
is 3 jaar oud dan????

Stay safe

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik vind 3 jaar behoorlijk oud ja. Ik herken het type een beetje aan het plaatje en het is ook een oud model. Beetje heftig gebruik (veel aanstaan) en dit kan gebeuren. Garantie zit er zeker niet meer op (standaard 3 jaar)?

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
mwa, die van mij (exact zelfde monitor) is inmiddels 3,5 jaar oud en nooit problemen, is natuurlijk een individueel geval, maar het is onzin dat een monitor het na 3 jaar gaat begeven.

Probeer het eens met die normale kabel. Heb je ook de iiyama drivers voor je monitor gebruikt?

[ Voor 22% gewijzigd door StanTheMan op 02-12-2003 22:19 ]

• gpex
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Misschien een rare vraag: gebruik je een TV-out aansluiting op je videokaart?

Zoja? Dan moet je in je driverinstellingen van je videokaart eens kijken of
je de monitor display als primary display hebt staan (en niet de TV bv.)

Zo nee zet die dan op primary of schakel de TV-out uit.

Heb je dan nog het probleem?

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• La_Pazz
  • Laatst online: 29-07 14:35
Dit lijkt mij een geval van een te hoge refreshrate? of te hoge resolutie? Ipv op zwart gaan laat ie dit nog zien. Ik heb ook dit wel eens gezien en met dit beeld ingelogd en rechtsklik op desktop, beeldeigenschappen en de resolutie naar iets als 1280*1024 teruggebracht en toen had ik weer normaal beeld.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-08 19:58

Dark

who tweaked the light?

Ik heb dit verschijnsel wel vaker gezien, het is alsof de monitor bij het overschakelen van resolutie niet goed het syncronisatie signaal pakt.

Ik denk dat je de oplossing moet zoeken in een andere display driver.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39
Moeilijk al die knopjes...

[ Voor 91% gewijzigd door MrDirect op 03-12-2003 23:38 ]

• MrDirect
Ik heb ook dezelfde monitor en ook hetzelfde probleem gehad.
Maar nooit tijdens opstarten van Windows, maar wel vaak tijdesn het spelen van spelletjes.
Nadat ik mijn GeForce Ti4200 heb weg gedaan en een Radeon 9800 Pro erin heb zitten heb ik het nooit meer gehad. (en dat is zeker al 6 maanden geleden)

Het zou een driver issue kunnen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door MrDirect op 04-12-2003 11:01 ]

• Master FX
Thanks for alle tips.
Ik ga er mee aan de slag.

Stay safe

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Woei!

Ik heb dus exact hetzelfde probleem maar dan met het kleine broertje, een Vision Master Pro 410! :o

Als ik Windows in kom is de refreshrate 100 Hz .... maar dan ziet het beeld er precies zo uit als bij jou.
Zet ik hem terug naar 85 en dan weer op 100, dan is het beeld goed.
Maar ik had nog nooit geprobeerd om de monitor aan en uit te zetten :D

Kaart = ATI Radeon 8500DV AIW
Kabel = Cheapo BNC kabel

Deze monitor is ongeveer 2,5 jaar oud geloof ik. Ik gebruik een zelf geschreven driver (met Powerstrip gemaakt door de specs van Iiyama over te nemen)

[ Voor 16% gewijzigd door dreeke op 04-12-2003 00:12 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

ho stop wacht ff? van 100 naar 85 en dan weer terug naar 100 en dan is ie "ineens" weer goed?

als de refresh rate te hoog is van de TS en hij zet hem uit en dan weer aan en het is ineens weer okies, dan kan het toch niet aan de refreshrate liggen? te hoog is en blijft te hoog.....

ik heb een gatewayEV500 en af en toe, niet erg vaak maar zeg maar 1 keer per 3 maanden blijft hij in de slaapmodus en gaat ie niet aan ondanks dat ik windowsmedolietje hoor of dat iemand hoor die tegen me zit te tikken op messenger. dan doe ik monitor uit en dan aan en komt ie uit slaapmodus.....

gwoon door ouderdom een "vaste" slaper, ff een por en hij doet zijn werk weer.....

@dreeke: oke je gebruikt een zelfgeschreven driver, werkt het? helpt het tegen de probleem van de TS? dat vergeet je te vermelden?

offtopic:
geweldige topictitel, gna..... misschien moet je een baantje krijgen als topictitlechanger want je hebt er talent voor :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 03:02 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn vision master pro 451. het lijkt alsof de monitor bij omschakelen van video-modus niet genoeg spanning krijgt.
Het zou ook kunnen zijn dat de monitor de video-modus niet goed detecteert.
Als ik mijn monitor uit en aan zet werkt alles weer naar behoren.

Wordt er af en toe wel een beetje moe van. Gelukkig is het probleem niet bij elke overschakeling aanwezig

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ho stop wacht ff? van 100 naar 85 en dan weer terug naar 100 en dan is ie "ineens" weer goed?

als de refresh rate te hoog is van de TS en hij zet hem uit en dan weer aan en het is ineens weer okies, dan kan het toch niet aan de refreshrate liggen? te hoog is en blijft te hoog.....
Niet helemaal. Te hoge refreshrate is te hoge refreshrate, mee eens. Maar blijkbaar is hier een probleem met de sync. De monitor kan niet syncen op het aangeleverde signaal, waardoor het beeld er vreemd uit gaat zien. In zo'n geval kan het zeker helpen als je de monitor even een signaal voert waarop ie makkelijker kan syncen. Een lagere refreshrate kan dus de monitor in staat stellen weer terug in sync te komen, waardoor het beeld weer goed is. Als je dan de refreshrate weer terugzet in de oorspronkelijke stand (100Hz in dit geval) is er een goede kans dat het scherm nu wel goed synct. Dat het terugzetten van de refresh en daarna weer omhoogzetten helpt is dus verklaarbaar.

• MrDirect
Misschien helpt deze setting.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvat/monitor.gif
Dus gewoon handmatig ingeven wat je max resolutie is en refreshrate.
Ik heb in mijn geval 85 hertz ingegeven, misschien werkt het met 100Hz ook wel goed. Ik zie geen verschil, dus hou het gewoon lekker zo.
Dus bij DDC heb ik het vinkje weg gehaald.

• Master FX
Mijn refreshrate is trouwens gewoon 85Hz. Voor alle resoluties. Ik zal de volgende keer eens checken welke refreshrate ik heb met dat vage beeld.

Stay safe

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
En als je in de monitor insteld Sync on green? (in menuutje monitor zelf)

Ik heb nl ook zoon monitor en zoon probleem ghad :9

twas bij mij alleen ineens weg >:) :>

[ Voor 30% gewijzigd door Pakjebakmeel op 04-12-2003 14:09 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Vatt schreef op 04 december 2003 @ 12:00:
Misschien helpt deze setting.
[afbeelding]
Dus gewoon handmatig ingeven wat je max resolutie is en refreshrate.
Ik heb in mijn geval 85 hertz ingegeven, misschien werkt het met 100Hz ook wel goed. Ik zie geen verschil, dus hou het gewoon lekker zo.
Dus bij DDC heb ik het vinkje weg gehaald.
Instellingen helpen niet.

Ik heb dit ook allemaal geprobeerd en heb er al een keer een GoT topic vor geopend. Heeft niets geholpen.

Het probleem is, zoals hier boven al werd aangegevem, dat de monitor geen sync krijgt op het signaal. Hierdoor wordt de refreshrate verneukt en ziet het beeld er dus niet uit. (de monitor zet zijn eigen refreshrate te laag t.o.v. de videokaart).

Ik dacht altijd dat het aan de drivers van mijn videokaart lag in plaats van aan de monitor. Vandaar dat ik ook met Powerstrip bezig ben geweest en misschien wel 20 verschillende drivers.

Nogmaals: Je kunt rotzooien met settings wat je wilt, het helpt niet. Het aangeleverde signaal is gewoon goed maar de monitor kan de refreshrate niet oppakken.

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik vind dat verhaal van een (te) oude monitor persoonlijk een beetje vaag. Want ik heb hier nog steeds een oude tulip 15inch(nog geen geld voor en nieuwe) en die werkt meer dan perfect. Maybe is et wel gewoon een kwaal bij iiyama na bv 3jaar. Ik zou zeggen drivers, aangezien, hij et wel goed doet op andere refreshrates.

One World Concepts

• dreeke

dreeke

outdated icon

Wat moet er volgens jou aan een monitor driver veranderd worden :?

Ter info: een monitordriver bevat weinig info; alleen de max. refresh, resolutie, en een naam.

Pagina: 1